Gå til innhold

Bli forsterforeldre til datters venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren til en venninne av datteren min har mistet omsorgen. På spørsmål sier jenta at hun vil bo hos oss. Magefølelsen sa med en gang ja! Men det kan være jeg er vel hormonell og følsom. Er 8 mnd. Gravid nå og det passer jo sånn sett dårlig med snart nyfødt og nytt barn. I tillegg vet jeg at konfliktnivået mellom barnevernet og mor er høyt. Vil jo helst ikke bli dratt inn i det. Noen som har vært i lignende situasjon? 

Anonymkode: 88452...0f5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike rolleblandinger ville jeg vært skeptisk til, selv om tanken din er god! 

Anonymkode: b0d22...a47

• Liker 39
Skrevet

Heller hos deg enn hos fremmede mennesker. På sikt kan mor og barn også få et bedre bånd.

Anonymkode: 4e76a...b85

• Liker 27
Skrevet

Hvor gammel er jenta da? Tenker det spiller en ganske stor rolle også...

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Ariam skrev:

Hvor gammel er jenta da? Tenker det spiller en ganske stor rolle også...

Hun er 10. 

ts

Skrevet

Det får du garantert ikke lov til. Barnevernet vil sende barnet så langt unna som mulig fra barnets foreldre for å bryte bånd. 

Anonymkode: 05085...244

• Liker 3
Skrevet

Mora til en venninne tok over omsorgen for venninna til venninna mi. Det gikk veldig bra, og jentene omtaler seg som søstre i dag. 

Anonymkode: 880fe...f06

• Liker 13
Skrevet

Jeg vil be deg om å si ja.

Selv har jeg mistet mine to. Den ene i ekstern forsterhjem, den andre i familie/nettverkplassering. 

Det beste for barn er plassering hos noen se kjenner.

Anonymkode: 4bd54...214

• Liker 24
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får du garantert ikke lov til. Barnevernet vil sende barnet så langt unna som mulig fra barnets foreldre for å bryte bånd. 

Det er barnevernets forslag. Vi bor heller ikke spesielt nære moren. 

ts

• Liker 27
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal du spre sånn løgn og kvalme? BV er for barnets beste

Anonymkode: 5f7d8...d5f

• Liker 48
Skrevet

Personlig vil jeg sterkt anbefale deg å ikke gå videre med dette. Det er kjempetøft og få et fosterbarn i huset, og å gjøre dette samtidig som man skal føde og være nybakt mor med alt det innebærer, vil kunne bli en for stor belastning for deg/dere.

Men tanken din er god og kanskje dere ved en senere anledning kan bli foster/avlastningshjem?

• Liker 7
Skrevet

For barnet er det nok best å få være i samme skolekrets og beholde vennene sine. Det at hun selv sier at hun vil bo hos dere betyr nok at dere er et trygt sted for henne. Det blir nok helt sikkert slitsomt for dere voksne og det blir nok mange kamper. Men man må også tenke på at det er et barn her som har det vanskelig. 

Så du episoden på vårt lille land på tv2 for noen uker siden om ei som tok til seg datterens venner som er trillinger? 

Anonymkode: 2b78e...7d6

• Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er barnevernets forslag. Vi bor heller ikke spesielt nære moren. 

ts

Det var ganske spesielt. Hvor gammel er barnet? 

Skrevet

Så god du er. Hva sier mannen din? Det eneste som taler i mot er jo at dere straks får en baby, i en fase der denne jenta kanskje vil trenge deg/dere litt ekstra. Hvis mannen din er villig til å stille opp ganske mye (samt du), så høres jo dette optimalt ut for alle, selvom det sikkert blir tøft en periode.

Anonymkode: d2a19...7b1

• Liker 10
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er rett og slett tull.

Anonymkode: 532d3...e5a

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Ulven skrev:

Men tanken din er god og kanskje dere ved en senere anledning kan bli foster/avlastningshjem?

Men denne jenta trenger noen sårt nå. 

Klart det er en stor beslutning, men det betyr mye i vurderingen at de allerede har en god relasjon og jenta ønsker seg dit. De starter ikke fra scratch, men har referanser til å se for seg om kjemien kan stemme. 

• Liker 15
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis....?!? Kjenner da flere som har en liknende ordning som TS forespeiler... 

Anonymkode: 4fdb2...1f7

• Liker 9
Skrevet

Hva sier barnet du allerede har, Ts? 

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ganske spesielt. Hvor gammel er barnet? 

10. De sier at det er hennes ønske og så ville de lufte muligheten med oss. 

ts

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...