AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Jeg vet at jeg ikke kan forvente å få ærlige svar ansikt til ansikt, men her inne er jo folk gjerne brutalt ærlige. Jeg er nettopp blitt ufør etter en alvorlig krettdiagnose, kirurgi og behandling. Er nå kreftfri men fortsatt ikke i stand til å arbeide. Håper at jeg skal kunne gjøre det en gang i fremtiden, men både sykehusoverleger og NAV mente at uføretrygd var det beste for meg. Kjenner veldig på dette at jeg er ufør mens andre jobber etter sine kreftbehandlinger, selv om jeg vet at både sykdommen og behandlingene påvirker mennesker i ulik grad. Så hva tenker dere? Kan jeg møte verden med hevet hode? Anonymkode: 88cc9...2f8 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Dette er en helt reell situasjon forresten, ikke en konstruert problemstilling. TS Anonymkode: 88cc9...2f8 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Selvsagt ser jeg ikke ned på deg. Det er forresten en uting å se ned på folk. Anonymkode: 46a61...2f1 11
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Absolutt ikke. Har aldri sett ned på uføre. En blir ikke ufør uten grunn. Jobber selv 100%, men anser meg ikke noe bedre. Vi som kan, bør jobbe. En dag kan noe skje med meg også, og da håper jeg fremdeles at systemet fungerer.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 Så bra du er kreftfri og nei ser absolutt ikke ned på uføre, det har jeg aldri gjort.
Chantielle Skrevet 1. november 2019 #7 Skrevet 1. november 2019 Nei,ser ikke ned på deg,så bra at du nå er kreftfri! 4
Gjest Raggy Skrevet 1. november 2019 #8 Skrevet 1. november 2019 Hvordan jeg ser på andre uføre kommer ann på hvordan de selv tar det/ser det Har de blitt uføre fordi de lurer systemet blir jeg provosert, har de blitt uføre fordi de ikke evner å generere vilje til bedring blir jeg provosert, det er jo noe med at alle har en mulighet og ressurs i seg bare de evner å ta den frem Jeg kan synes dette er veldig vanskelig da jeg er ufør selv å skammer meg fortsatt utrolig mye pga dette.... Sannheten i det det her er vel egentlig at vi ikke skal tro at andre gidder å tenker på oss i det hele tatt, det er jo ikke sånn at folk flest tenker over om du jobber eller ikke, ikke sant Jeg tenker at det er viktig å beholde håpet inne i seg, for tiden går å vi forandrer oss. Kanskje en dag kan du begynne i en liten stilling som du trives med og at du da har et sted der du kan møte andre, gi andre noe og ikke minst kunne si at du jobber et sted hvis noen spør til hjelp for egen integritet. Det er litt hva jeg tenker sånn spontant om det utifra egen opplevelse
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #9 Skrevet 1. november 2019 Min bestevenninne er ufør, og jeg er så ekstremt stolt av henne ❤️ Anonymkode: 2eaf9...1ea 8
Gjest Warrior Skrevet 1. november 2019 #10 Skrevet 1. november 2019 Selvfølgelig ikke. De som ser ned på uføre fortjener en highfive i fjeset med en stol!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #11 Skrevet 1. november 2019 Å, her var det mange hyggelige svar! Tusen takk dere Jeg har aldri sett ned på uføre selv, men er vel blitt litt ‘miljøskadet’ av å se alle trådene her på KG. Selv om jeg prøver å ikke lese dem, så ser jeg jo overskriftene. Anonymkode: 88cc9...2f8 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #12 Skrevet 1. november 2019 Nei, ser ikke ned på så mange uføre egentlig. Jeg vet ingenting om hva de sliter med, så selv om de ser oppegående ut så kand et være mye inni som ikke er galt. Jeg ser mer ned på arbeidsgivere og arbeidslivet i Norge generelt som ikke har rom for folk som ikke kan yte 110% og dermed sender folk ut i uføretrygd når de egentlig har en restarbeidsevne de kunne ha utnytta hvis de de hadde hatt sjansen. Jeg skjønner at det er vanskelig å forholde seg til folk som kan bare jobbe 2 timer annahver dag, og ikke ved fullmåne eller flo, men jeg synes det er fælt for de det gjelder at de ikke skal få utnytta den lille arbeidsevnen de har, for man blir fort veldig utafor ved å ikke ha en jobb å gå til, og i Norge spesielt hvor det første man blir spurt om når man møter nye folk er "hva jobber du med da?".. Anonymkode: e1a28...790 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #13 Skrevet 1. november 2019 Selvfølgelig ikke. Du har jo alvorlige diagnoser bak deg og jeg vet at man kan få tilleggsplager av stråling og cellegift selv om man er erklært kreftfri i dag. Anonymkode: 58974...f44
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 Nei, for jeg er ufør selv. Anonymkode: 55f6d...ebf
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #15 Skrevet 1. november 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva tenker dere? Kan jeg møte verden med hevet hode? Ja. Men det mener jeg faktisk at man skal kunne, uansett. Her på kg er det tre typer tråder som går igjen, og de omhandler uføre, overvektige og kvinner, gjerne ikke på veldig positive måter. Fuck det, vær stolt av deg selv. Anonymkode: 178a5...3ff 6
Lady1995 Skrevet 1. november 2019 #16 Skrevet 1. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at jeg ikke kan forvente å få ærlige svar ansikt til ansikt, men her inne er jo folk gjerne brutalt ærlige. Jeg er nettopp blitt ufør etter en alvorlig krettdiagnose, kirurgi og behandling. Er nå kreftfri men fortsatt ikke i stand til å arbeide. Håper at jeg skal kunne gjøre det en gang i fremtiden, men både sykehusoverleger og NAV mente at uføretrygd var det beste for meg. Kjenner veldig på dette at jeg er ufør mens andre jobber etter sine kreftbehandlinger, selv om jeg vet at både sykdommen og behandlingene påvirker mennesker i ulik grad. Så hva tenker dere? Kan jeg møte verden med hevet hode? Anonymkode: 88cc9...2f8 Ser ikke ned på deg er selv ufør, men før jeg ble ufør så jeg ikke ned på folk. Har aldri sett ned på noen som ikke jobber og er på ufør.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #17 Skrevet 1. november 2019 46 minutter siden, Raggy skrev: Hvordan jeg ser på andre uføre kommer ann på hvordan de selv tar det/ser det Har de blitt uføre fordi de lurer systemet blir jeg provosert, har de blitt uføre fordi de ikke evner å generere vilje til bedring blir jeg provosert, det er jo noe med at alle har en mulighet og ressurs i seg bare de evner å ta den frem Jeg kan synes dette er veldig vanskelig da jeg er ufør selv å skammer meg fortsatt utrolig mye pga dette.... Sannheten i det det her er vel egentlig at vi ikke skal tro at andre gidder å tenker på oss i det hele tatt, det er jo ikke sånn at folk flest tenker over om du jobber eller ikke, ikke sant Jeg tenker at det er viktig å beholde håpet inne i seg, for tiden går å vi forandrer oss. Kanskje en dag kan du begynne i en liten stilling som du trives med og at du da har et sted der du kan møte andre, gi andre noe og ikke minst kunne si at du jobber et sted hvis noen spør til hjelp for egen integritet. Det er litt hva jeg tenker sånn spontant om det utifra egen opplevelse Man kan si at å være ufør og å møte uføre er en svært komplisert ting. Anonymkode: 9e8a2...373
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #18 Skrevet 1. november 2019 Folk ser ikke ned på deg fordi det er snakk om kreft. Hadde du vært ufør grunnet diverse psykiske lidelser hadde folk sett ned på deg. Trist, men sant. Gratulerer med å være kreftfri🎉🎉 Anonymkode: 37de2...d7f 6
Jr.Garcon Skrevet 1. november 2019 #19 Skrevet 1. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at jeg ikke kan forvente å få ærlige svar ansikt til ansikt, men her inne er jo folk gjerne brutalt ærlige. Jeg er nettopp blitt ufør etter en alvorlig krettdiagnose, kirurgi og behandling. Er nå kreftfri men fortsatt ikke i stand til å arbeide. Håper at jeg skal kunne gjøre det en gang i fremtiden, men både sykehusoverleger og NAV mente at uføretrygd var det beste for meg. Kjenner veldig på dette at jeg er ufør mens andre jobber etter sine kreftbehandlinger, selv om jeg vet at både sykdommen og behandlingene påvirker mennesker i ulik grad. Så hva tenker dere? Kan jeg møte verden med hevet hode? Anonymkode: 88cc9...2f8 Møt verden med hevet hode 😊 Ser selvsagt ikke ned på deg!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #20 Skrevet 1. november 2019 Du har vært igjennom utprøving og vurdering gjennom AAP i noen år da? Anonymkode: 9cf58...a1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå