Gå til innhold

Kvinner tar mer ansvar for egen sexualitet !

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

For omlag 40 år tilbake i tid så blei det  sett på som eit luksusproblem for menn  at kvinner tok initiativet til sexen.    Tidligere var det skamfult av en kvinne å ta initiativet til sex og idet heletatt vise at hun var kåt og hadde lyst på sex  blei sett som  hore til kvinnfolk  og  mannfolk-gal.   Det at  kvinner nå viser  initiativ og føring til sex er bare heilt fantastisk.    Bare så synd at mange kvinnfolk synes å ha problemer med å takle denne omstillingen, og lever fremdeles på de  gamle tradisjoner.     Noen damer  tar aldri  initiativet til sexen ettersom hun hevder at de  har  en slags psykisk sperre som  indikerer at dei  da får ein følelse av å vera horete og    "lett på tråden" .     Skulle ikkje forundre meg om det fortsatt finnes  mange kvinnfolk dag  som  går rundt å føler på denne psykisk belastningen /sperremekanismen    ?     

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Gjest Paramount
Skrevet

Tror du er inne på noe vesentlig i siste setning. Det er faktisk mange som ikke klarer å ta initiativ, selv om de vil aldri så mye, også når det kommer til ganske uskyldige ting. Jeg synes det er søtt, så lenge det ikke blir for mye, og så lenge de selv ikke opplever det som et stort problem. Vi er ganske mange menn som forsøker å hjelpe dem litt på vei, til felles beste. Noen får belønning for det, andre får så hatten passer.

Skrevet

Det var ikke, i særlig grad, slik for 30 år siden nei.

Anonymkode: 87331...6d0

• Liker 3
Skrevet

Stor forskjell om man snakker om i et forhold eller ikke. Om du ikke klarer å ta initiativ til sex når du har lyst i et forhold, så har du et problem. At man tar mange forholdsregler og er mer tilbakeholden om det er ONS er fullt forståelig.

Og for å ha sagt det, det er ikke alltid at menns væremåte/tenkemåte skal være utgangspunktet for debatten, det er ikke noe mål i seg selv at damer skal gnikke seg på musa og komme med obskøne rop etter menn fordi om de er kåte. Det er liksom ikke enkelte menn som er apestadiet som er målet akkurat.

Anonymkode: af748...52d

• Liker 6
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke, i særlig grad, slik for 30 år siden nei.

Kanksje for 20 år sidan.   Har ivertfall skjedd en holdningsendring blandt kvinner flest.     Det kan ha samanheng med at vi har fått en ny  genrasjon kvinnfolk som har en helt annen holdning til sexualtiet en tidligere , og det er blitt  mer folkeopplysninger omkring sexualitet en tidligere.  

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Hvor har du dette fra, egentlig? Tar du utgangspunkt i hvordan konen din er?

• Liker 2
Skrevet

Er det en ting som er 100% sikkert, så er det at dette ikke er riktig. Vi går i større og større grad over til å se på kvinnelig seksualitet som en avart av mannlig seksualitet, altså en fremmedgjøring av den kvinnelige seksualiteten. Og med dette følger naturligvis også at kvinner slutter å like sex for sexens skyld.

Forstår at menn som lever i sexløse forhold tror at verden rundt de har utviklet seg til det bedre, men det stemmer altså ikke.

Mvh en kvinne som kjemper for at flere kvinner skal ta tilbake sin egen, kvinnelige, seksualitet, og være bedre rustet for et lengre seksuelt samliv

Anonymkode: 7d624...6f6

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jammen et godt spørsmål!

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet

Synes egentlig det er fint med litt tilbakeholdenhet, vi menn har noe å lære her. Kvinner kan, med noen få velvalgte sexy ord få en mann til å falle ut av sengen. Mens menn kan finne på å si noe som fører til at han blir regelrett kastet ut av sengen. Det første er til å leve med.

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, eg tar ikkje utgangspunkt i hvordan kona er, men hvordan det engang var.     Og dersom du  ikkje kan identifisere deg med at slik var det engang så er du kanskje ikkje blitt heilt tørr bak ørene  

Skrevet
3 minutter siden, Anonym Bruker said:

Nei, eg tar ikkje utgangspunkt i hvordan kona er, men hvordan det engang var.     Og dersom du  ikkje kan identifisere deg med at slik var det engang så er du kanskje ikkje blitt heilt tørr bak ørene  

Jeg var ung kvinne på 70-tallet. Når var du ung?

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Jeg satt akkurat og tenkte på at vi skulle ha hørt med de som var ung for 50 år siden.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Det du kommer med er bare tull og oppspinn uansett. Det kvinner gjør i dag for å ta ansvar for egen seksualitet, er å skille seg fra mannen sin og starte på nytt med en annen, som de har lyst på uten å måtte jobbe stort for det.

Er det virkelig å ta ansvar, synes du?

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell om man snakker om i et forhold eller ikke. Om du ikke klarer å ta initiativ til sex når du har lyst i et forhold, så har du et problem. At man tar mange forholdsregler og er mer tilbakeholden om det er ONS er fullt forståelig.

Og for å ha sagt det, det er ikke alltid at menns væremåte/tenkemåte skal være utgangspunktet for debatten, det er ikke noe mål i seg selv at damer skal gnikke seg på musa og komme med obskøne rop etter menn fordi om de er kåte. Det er liksom ikke enkelte menn som er apestadiet som er målet akkurat.

Anonymkode: af748...52d

👏🏻👏🏻👏🏻

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du kommer med er bare tull og oppspinn uansett. Det kvinner gjør i dag for å ta ansvar for egen seksualitet, er å skille seg fra mannen sin og starte på nytt med en annen, som de har lyst på uten å måtte jobbe stort for det.

Er det virkelig å ta ansvar, synes du?

Grunnen til at kvinner velger å skille  seg  er  nok ofte samansatt og handler om mer en bare  sexualitet.   Kjenner  forøvri mange kvinner (og deres eks)  som  omsider har valgt å skille seg.    Eit fellestrekk problemtrekk  går igjenn i desse samlivsbruddene som eg ikkje ønsker å utlevere  her.        

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Jeg satt akkurat og tenkte på at vi skulle ha hørt med de som var ung for 50 år siden.

Dersom du ikkje  kjenner historien og har et viss bakrunnsærfaring / matrialer å forholde seg til så blir dette  en nokså  meningsløs diskusjon.    Mest sansynleg høver ikkje denne tråden under sexualitet på KG  ettersom eg har inntrykk av at igjennomsnittsalderen ikkje kan identifisere seg med så  mange år bakover i tid.    

Endret av Anonym Bruker
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er med andre ord omlag 40 år, og en ung dame:        Kanskje var eg  forholdsvis ung  saman med dine foreldre  !   Og har du noen gang diskutert med dine foreldre  ? 

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
25 minutter siden, Anonym Bruker said:

Du er med andre ord omlag 40 år, og en ung dame:        Kanskje var eg  forholdsvis ung  saman med dine foreldre  !   Og har du noen gang diskutert med dine foreldre  ? 

Jeg var, som jeg skrev, ung kvinne på 70-tallet. Hvordan kan jeg være 40 år nå? :klo:

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var, som jeg skrev, ung kvinne på 70-tallet. Hvordan kan jeg være 40 år nå? :klo:

Nå skreiv eg vel  "omlag 40 år"   ( 70 tallet /årene  blir  normalt   regnet  fra 1970 - 1979 ).    Var du  født innenfor dette tidsromet  så var du vel fremdeles å betrakte som en ung jente /   kvinne. fra  70 tallet.  ?           

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
2 minutter siden, Anonym Bruker said:

Nå skreiv eg vel  "omlag 40 år"   ( 70 tallet blir regnet 1970 - 1979 ).    Var du  født 1970 så var du vel fremdeles å betrakte som en ung jente /   kvinne. på 70 tallet.  ?           

Nå roter du fælt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...