Gå til innhold

Hvor lenge skal avføring lukte?

Fremhevede innlegg

Gjest Chicchi
Skrevet

Kort og greit.

Samboer mener jeg bør gå til legen og undersøke meg fordi avføringslukten sitter så lenge igjen på badet. Jeg mener han overdriver.

Men jo da, det må gå rundt 15 minutter før det er mulig å være der inne etter at jeg har gjort fra meg. Iblant mer.

Skal også sies at badet er knøttlite (rundt 4-5 kvm) og ikke har noen vinduer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. 

Med mindre det er en forandring som har skjedd, altså at det ikke brukte å være sånn, så trenger du ikke tenke mer på det. 

Anonymkode: 95e2f...05f

• Liker 2
Skrevet

Og hans forsvinner på 2 min da, eller? Bruker du veldig lang tid når du går på do eller har mye vondt i magen kan det jo være verdt å sjekke, kanskje?

Anonymkode: c6b3b...245

• Liker 1
Skrevet

Dette er å lage et problem som ikke finnes. Det lukter etter alle til det blir luftet ut, eller ny lukt overtar. Ha en fyrstikkeske med nye fyrstikker i liggende på toalettet. Brenn en, to eller tre og la de brenne ut. Det blir straks ny "bållukt" i rommet og all stank er borte. Prøv.

Anonymkode: f63da...8cc

• Liker 4
Gjest Chicchi
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hans forsvinner på 2 min da, eller? Bruker du veldig lang tid når du går på do eller har mye vondt i magen kan det jo være verdt å sjekke, kanskje?

Anonymkode: c6b3b...245

Det lukter faktisk veldig lite etter han... Men han er alltid fin og hard i magen, han sitter på do i to minutter, så er han ferdig. 

Men jeg har aldri tenkt over at det lukter spesielt ille etter meg og har aldri mageproblemer. Jeg unngår å gå på do på jobb, men merker at andre gjør det, og skal love deg at lukten sitter igjen etter de også! 

Skrevet

Hvis du sitter lengre enn han blir det mer lukt i rommet. Er det sjenerende, så hjelper det nok litt å trekke ned underveis. 

• Liker 5
Skrevet

Det varierer litt fra person til person. Mannen min og en av sønnene mine lukter veldig lite, vi andre stinker. Dessverre. Men ikke mye å gjøre med det.

Anonymkode: d52c1...342

• Liker 1
Skrevet

Om det lukter unormalt så kan du selvsagt ha en tarmsykdom, men da vil man reagere mer på hvor sterkt det lukter og ikke hvor lenge det lukter og man har andre symptomer som smerter for eksempel. Jeg har cøliaki og om jeg spiser gluten er lukta så uutholdelig at jeg greier nesten ikke selv være på badet når jeg gjør fra meg (men det må man jo nesten være), for det er en helt ekstremt sterk lukt som svir i nesa. 

Anonymkode: 1bdbe...312

• Liker 3
Skrevet

Om det virkelig tar 15 minutter før et er mulig å være inne på badet etter du har vært på do vil jeg si det er et problem du bør sjekke hos legen ja. Hvordan rutiner har du rundt de dobesøkene? 

Anonymkode: b6624...b3d

Skrevet

15 minutter er lenge. Spesielt om dere mener det ikke er «levelig» før den tid. Hva slags kosthold har du? Selv er jeg som din samboer, tar bare noen minutter å gjøre nummer to. 

Anonymkode: 60ada...d2f

Gjest Chicchi
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

15 minutter er lenge. Spesielt om dere mener det ikke er «levelig» før den tid. Hva slags kosthold har du? Selv er jeg som din samboer, tar bare noen minutter å gjøre nummer to. 

Anonymkode: 60ada...d2f

Jeg er vegetarianer og spiser en del bønner. Drikker en del alkohol, spiser en del sukker. Lite melkeprodukter. Mye kaffe. Jeg vet ikke jeg. Det lukter ganske ille, men i stad sjekket jeg hvordan det var å trekke ned mens jeg er i økta, altså så fort dritten treffer vannet, og det gikk fin-fint. Det var som om luktet ikke rakk å sette seg i rommet!

Skrevet
6 minutter siden, Chicchi skrev:

Jeg er vegetarianer og spiser en del bønner. Drikker en del alkohol, spiser en del sukker. Lite melkeprodukter. Mye kaffe. Jeg vet ikke jeg. Det lukter ganske ille, men i stad sjekket jeg hvordan det var å trekke ned mens jeg er i økta, altså så fort dritten treffer vannet, og det gikk fin-fint. Det var som om luktet ikke rakk å sette seg i rommet!

Der har du løsningen! Trekk opp med en gang bæsjen har landet i skåla, så er det ikke mange duftmolekyler som rekker å sveve ut i rommet😉

Anonymkode: 7f36c...330

Skrevet
3 timer siden, Chicchi skrev:

Men da må du jo lette på rompa og lukke lokket, for ellers sprer du ekstremt mye drit ut i luften...

Anonymkode: 15b93...b5d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...