AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Dere som har hund: Pleier dere å gå på tur med hundene deres i områder hvor dere risikerer å møte jegere og / eller elghunder? Eller unngår dere slike turer gjennom hele jakt-perioden? Anonymkode: 7e0f7...1f6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Jegere eier ikke skogen, de møter både andre dyr og mennesker gjennom hele jaktsesongen. Men det er greit å ta litt forhåndsregler, ikke gå i mørke klær feks, å gjerne gå med hunden i bånd hvis du veit at det er jakt i området. Anonymkode: 2aaec...680 4
OppNedPåAlt Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 https://www.njff.no/nyheter/Sider/Dette-gjor-du-hvis-du-moter-en-jeger-i-skogen.aspx Lever som normalt. 2
frekvens Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Når vi ser folk i marka som kan komme i veien for drevet vårt så prøver vi å planlegge slik at det ikke blir til hinder. Om jeg er på post og ser noen så melder jeg ifra til resten av laget slik at alle vet det og om jeg møter dem direkte så forteller jeg hvor de andre postene er og spør om de har sett noe. Det som er mest til hinder for oss er småviltjegere. De sniker seg gjennom terrenget og er langt verre å få øye på. I tillegg så skyter de og skremmer elgen. Likevel er ikke dette vi ser på som noe problem. Vi planlegger etter det vi vet og er vant til samjakt. Husk at vi skal skyte med sikker bakgrunn så det er ingen fare men det er greit å bruke litt farger så vi ser dere lettere og kan ta hensyn. Det er ikke alle som takler skyting like bra og det vet vi. 4
Julie Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 Bruker marka som ellers i året,men er mer påpasselig med å iføre både meg selv og bikkja plagg som synes 3
Diamant20 Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 Har familie som jakter så vi unngår enten å gå i skogen eller så spør vi de som vet hvor jakta foregår den dagen. Da får vi tur et annet sted. Ofte så drar de hjem fra jakt når det blir mørkt (det er i hvertfall min erfaring) og da har man endel timer man kan gå på tur på kveldstid.
Gjest Krampus Skrevet 2. november 2019 #7 Skrevet 2. november 2019 Tar på meg og hunden refleksvest, jeg bruker i tillegg neonfarget lue. Og hunden er selvfølgelig i bånd. Null problem.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #8 Skrevet 2. november 2019 Den gangen jeg hadde hest og ofte passet hund, så var jeg i skogen i jaktsesong. Unngikk tidspunktene rundt skumring bare. Tok på godt med reflekser og sterke farger på meg selv og dyrene. Men jeg tok aldri med meg skuddredde dyr i skogen om jeg viste jaktlaget var i området! Anonymkode: d1494...018
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Skrevet 3. november 2019 Bruker marka som vanlig, men har refleksvest på både meg og bikkja. Anonymkode: fbcf3...89c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå