Gå til innhold

Datter, hull i ørene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke nødvendig å gni inn etterpåklokskapen. La det ligge, og la TS være i fred.

Anonymkode: f80d2...a57

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Krølle-frøkna skrev:

Ja. Det leste vi. Vi leste også om hvordan vi var spydige og lagde kvalme. Det var det jeg refererte til, ikke om hun følger råd eller ikke. 

Jeg velger å overse dere som er negative her inne nå. Jeg ville ha råd om hva jeg skal gjøre videre, ikke meninger om at jeg ikke burde tatt hullene, at jeg ikke er godt forberedt, at jeg kan for lite osvosv. Hva skal det føre til? kun kvalme.

Anonymkode: 25876...2e8

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva godt voksen selv? Jeg ble myndig for 3 år siden, er det å være GODT voksen? unnskyld meg altså. Tror du må realitetsorientere deg litt.. 

Ja jeg leste om hvordan jeg skulle passe på såret etter hullene var tatt..

I don't know? Jeg føler meg ikke godt voksen selv, men var det ikke noen som skrev at vi som var så spydige måtte være godt voksne? 

Skrevet

Men ja takk til dere andre, jeg sover med henne inatt så jeg kan følge med om hun blir dårlig eller noe. Imorgen tidlig ringer jeg og får time hos lege. Bør jeg sjekke med febermåler løpet av natten tror dere?

Skrevet
3 minutter siden, Krølle-frøkna skrev:

I don't know? Jeg føler meg ikke godt voksen selv, men var det ikke noen som skrev at vi som var så spydige måtte være godt voksne? 

Er du 40år er du godt voksen. Jeg tror ikke andre 21åringer bruker tiden sin på å sitte her inne å være spydig mot andre mødre pga hull i ørene, det får du meg ikke til å tro.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ja takk til dere andre, jeg sover med henne inatt så jeg kan følge med om hun blir dårlig eller noe. Imorgen tidlig ringer jeg og får time hos lege. Bør jeg sjekke med febermåler løpet av natten tror dere?

Tror nok det går helt fint :) men legg deg med jenta di å prøv å få deg noe søvn. 

Anonymkode: 99140...439

• Liker 1
Skrevet

Herregud ro dere ned litt. Trenger ikke lege og unødvendig antibiotikakur for dette! 

Ta ut øredobber. Vask godt med pyrisept eller lignende, gjerne da salve. Sett øredobben inn igjen, og vedder på at betennelsen da forsvinner fort av seg selv. 

Anonymkode: 25235...40d

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud ro dere ned litt. Trenger ikke lege og unødvendig antibiotikakur for dette! 

Ta ut øredobber. Vask godt med pyrisept eller lignende, gjerne da salve. Sett øredobben inn igjen, og vedder på at betennelsen da forsvinner fort av seg selv. 

Det er ikke opp til deg å avgjøre! Man tar ikke sjansen, å spesielt ikke med et lite barn! 

Anonymkode: 99140...439

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ødelagt hår forblir ødelagt, uavhengig av om at det vokser ut eller ikke, skjønner ikke hvordan folk kan gjøre dette mot barna sine, fordi det er sosialt akseptert å si ja til det.

Anonymkode: 92e8c...1a1

Hår blir ikke ødelagt permanent. Hår er forresten en død ting, og består av keratin. Når håret vokser ut igjen, så er det ikke noe skade på det. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket grunnlag har du for å si det? TS har allerede vasket med pyrisept, uten at det har hjulpet noe særlig. Det er ikke uvanlig at leger foreskriver antibiotikakur til infiserte øreflipper.

Anonymkode: f80d2...a57

Skrevet

Hvordan gikk det med øret til datteren din, ts?

Anonymkode: 68414...31b

Skrevet

Har du tenkt at hun har fått nikkelallergi? Jeg tok hull i ørene da jeg var 10 år. Fikk betennelse med engang. Da sa de det var nok bare irritert pga nylagt hull. Gjorde det hos gullsmed den gang. Selv gull kan ha nikkel i seg. Ble aldri bedre. Etter en test noen år etterpå viste stort utslag på nikkel. All sannsynlighet oppstod det pga hullet i øret, det er et slags traume når man tar hull. Har aldri kunnet ha noe i øret etterpå. Uansett hva jeg prøver får jeg infeksjon til tider ganske heftig. Så nå bruker jeg ikke smykker i det hele tatt ikke noe i ørene heller. Jeg er godt voksen nå.

Dere som krisemaksimere her, slutt det er rett og slett tåpelig og skremme noen slikt med og lage drama. 

Hvis din datter har så vondt så kanskje du skal ta ut pynten og se om hun blir bedre.

Anonymkode: 51057...88c

Skrevet
På 3.11.2019 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt at hun har fått nikkelallergi? Jeg tok hull i ørene da jeg var 10 år. Fikk betennelse med engang. Da sa de det var nok bare irritert pga nylagt hull. Gjorde det hos gullsmed den gang. Selv gull kan ha nikkel i seg. Ble aldri bedre. Etter en test noen år etterpå viste stort utslag på nikkel. All sannsynlighet oppstod det pga hullet i øret, det er et slags traume når man tar hull. Har aldri kunnet ha noe i øret etterpå. Uansett hva jeg prøver får jeg infeksjon til tider ganske heftig. Så nå bruker jeg ikke smykker i det hele tatt ikke noe i ørene heller. Jeg er godt voksen nå.

Dere som krisemaksimere her, slutt det er rett og slett tåpelig og skremme noen slikt med og lage drama. 

Hvis din datter har så vondt så kanskje du skal ta ut pynten og se om hun blir bedre.

Anonymkode: 51057...88c

Datteren vår fikk en ordentlig betennelse etter at en salong jeg stolte på brukte sølvøredobb når de tok hullet i ørene hennes. Et familiemedlem skulle gi henne det i bursdagsgave for 2 år siden. Det ene berga litt bedre, men ble irritert og rødt. Vi så dette an en ukes tid etter at det ble rødt og hovent, men hun klarte ikke helt å la det være. Jeg renset med saltvann, la grønnsåpevann på en bomullsdott og festet til øret noen timer før jeg forsiktig tok pynten ut. Renset ettermiddag, kveld og før leggetid og samme runden dag 2 og 3 uten pynten. Med dette fikk nok ikke betennelsen kapslet seg inn og alt gikk faktisk fint, men hun kan nok aldri ha sølv i øra igjen. Kanskje ikke gull heller. Hun har spurt om å få ta hull igjen nå når hun er 7 år, og vi har sagt vi venter til tidlig vår da kulde gjør at ferske arr gjør vondt. (Har 8 selv) håper alt går bra med jenta di ❤️

Anonymkode: b33d6...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...