Gå til innhold

Datter, hull i ørene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har ei jente på 6 år som nylig tok hull i ørene sine, det er nå 2 måneder siden. Hun har fått betennelse i det ene øret og hun har veldig vondt. Det er rødt og øreflippen er som en stor klump, renner væske ut som er blodtilblandet.. Hva skal jeg gjøre? jeg vasker det med Pyrisept uten hell nå har jeg vansker for å komme til fordi hun får så vondt at det er en kamp

Anonymkode: 25876...2e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, ti10 skrev:

Ta henne med til legen. 

kan det være farlig? 

Skrevet

Uff.. det er vondt å få det. Ta henne til legen. 

• Liker 2
Skrevet

Lege med en gang. En kraftig infeksjon slik kan føre til blodforgiftning, hun trenger nok antibiotika. 

Anonymkode: 99140...439

• Liker 6
Skrevet

Ta henne med til lege. Fikk selv betennelse i ene øreflippen da jeg tok hull i ørene som tenåring, det er faktisk ufattelig vondt. 

Anonymkode: 21b7f...37b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lege med en gang. En kraftig infeksjon slik kan føre til blodforgiftning, hun trenger nok antibiotika. 

Å nei! Hjelp.... :(  Kan det bli farlig inatt? nå er det jo snart helg! tenk om hun ikke får time før neste mandag?

Skrevet

kan det være farlig? 

Klart at en betennelse i ytterste konsekvens kan være farlig. Men du vil vel uansett at hun skal bli bra så fort som mulig og slippe ubehaget? Bare ta henne med til lege, så slipper hun å ha det vondt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å nei! Hjelp.... :(  Kan det bli farlig inatt? nå er det jo snart helg! tenk om hun ikke får time før neste mandag?

Ta henne med til legevakt evt, med mindre hun har feber er det nok ikke krise i natt. Men jeg ville ikke ventet til mandag 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, ti10 skrev:

Klart at en betennelse i ytterste konsekvens kan være farlig. Men du vil vel uansett at hun skal bli bra så fort som mulig og slippe ubehaget? Bare ta henne med til lege, så slipper hun å ha det vondt.

Ja okei. Takk for svar.. Jeg tenkte på det å dra til lege men så tenkte jeg at det ikke er vanlig dra dit pga hull i ørene.. Bra jeg skrev her inne da!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta henne med til legevakt evt, med mindre hun har feber er det nok ikke krise i natt. Men jeg ville ikke ventet til mandag 

Okei.. Off.. stakar lille 😓

Skrevet

Okei.. Off.. stakar lille 😓

Sånne ting er absolutt ikke godt nei 😶 god bedring til henne! 

Skrevet

Lege, antibiotikakur og «spyl» forsiktig med Pyrisept i stede for å gni o.l

La det lufttørke. Ikke ta ut øredobber da det kan kapsle inn betennelsen.

Skrevet

Ta ut fremmedlegemet = øredobben, rens med klorhexidin og la det gro. Renses morgen og kveld.

Anonymkode: 68414...31b

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja okei. Takk for svar.. Jeg tenkte på det å dra til lege men så tenkte jeg at det ikke er vanlig dra dit pga hull i ørene.. Bra jeg skrev her inne da!

Nei, hull i ørene er ingen grunn til å dra til legen - en såpass heftig infeksjon som du forteller om her, er derimot mer enn grunn god nok til å dra til legen - seriøst???

• Liker 13
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta ut fremmedlegemet = øredobben, rens med klorhexidin og la det gro. Renses morgen og kveld.

Anonymkode: 68414...31b

Neinei, da kan infeksjonen bli kapslet inn og bli et enda større problem! 

• Liker 5
Skrevet

Rens med saltvann. Ikke pyrisept ol, det er alt for sterkt. Gjerne la øret ligge litt i saltvannet et par ganger daglig. Og ikke rør på øredobbem annet enn når den renses 3* daglig. Men ikke ta den ut, da kan verket gro igjen.

Skrevet

- Dra til legen i tilfelle det er behov for antibiotika.
- Rens med saltvann (IKKE pyrisept) morgen og kveld.
- Pass på at ungen ikke pirker borti (nok en grunn til å være mot øredobber på små barn men det er en annen diskusjon).
- Smykkene skal ikke røres utenom når det renses (husk rene hender).
- Ikke ta ut smykket, som flere her nevner så er ikke det bra dersom hun har en infeksjon.

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, Calypso skrev:

- Dra til legen i tilfelle det er behov for antibiotika.
- Rens med saltvann (IKKE pyrisept) morgen og kveld.
- Pass på at ungen ikke pirker borti (nok en grunn til å være mot øredobber på små barn men det er en annen diskusjon).
- Smykkene skal ikke røres utenom når det renses (husk rene hender).
- Ikke ta ut smykket, som flere her nevner så er ikke det bra dersom hun har en infeksjon.

Ja da har jeg gjort noe dumt, for jeg har nemlig tatt ut øredobben!! Det står jo forskjellig overalt, men øredobben kunne ikke bli værende uansett fordi øret er større enn øredobben er lang.

Skrevet
30 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Nei, hull i ørene er ingen grunn til å dra til legen - en såpass heftig infeksjon som du forteller om her, er derimot mer enn grunn god nok til å dra til legen - seriøst???

Du trenger ikke være spydig! Jeg kan INGENTING om infeksjoner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...