Gå til innhold

Datter, hull i ørene

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Selvfølgelig er det sjeldent at folk dør av å få øredobber, men det skjer, og det kan fint unngås... Faren med slitt og ødelagt hår er?

Og jeg sier heller ikke at man ikke kan gi barna sine hull i ørene, men da får man i det minste sette seg inn i helt basic informasjon om eventuelle konsekvenser, slik at man kan ta tak i en infeksjonssituasjon før det går så langt at det blir farlig.

Jeg har jo sjekket hva jeg måtte passe på! Jeg har vasket og fulgt med, men hun har sikkert fiklet med øredobbene uten at jeg har sett det. Slutt å skriv i tråden min, du lager bare kvalme!

Anonymkode: 25876...2e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sover hun med dnne infeksjonen? Det er vel vondt å ligge på øret? Bestill hastetime hos fastlegen med en gang legekontoret åpner, så får du time samme morgen.

Anonymkode: f80d2...a57

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo og omegn er det VELDIG vanlig å ta hull i ørene på døtrene når de er små, og dette gjelder ikke bare blant såkalte «utlendinger».

I enkelte miljøer lar man 2-3 åringer ødelegge håret sitt ved å farge det rosa, men neida, det sier ingen noe på. 

Anonymkode: 92e8c...1a1

Hår vokser ut igjen, og du kan ikke få smertefulle betennelser eller infeksjoner på det. 

Anonymkode: 2c7b5...4f0

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hva? Alle mine datters venninner siden barnehagen har tatt hull i ørene for flere år siden, de fleste i 2-3 års alder. Min datter var den SISTE ut når det kom til dette. Jeg har alltid sagt til henne at "Når du begynner på skolen skal du få hull i ørene" , som sagt så gjort. Jenta har ønsket seg det så mye at det var ikke ett eneste KNYST fra henne når de tok hullene og hun smilte fra øre til øre.. Hun var absolutt godt forberedt og istand til å vite om hun ønsket det eller ei.

Helt greit at hun fikk øredobber, men som sagt - et minstekrav som forelder er at man setter seg inn i farene og i hvert fall klarer å gjenkjenne en infeksjon og hvordan man handler deretter.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Krølle-frøkna skrev:

Spar deg for ignoransen

Du burde vært forberedt på at dette kan skje når man tar hull i ørene. 

Håper dere er stolte over dere selv. Tipper mesteparten av dere er GODT voksne kvinner som sitter her å er spydig mot ei ung mor som prøver å gjøre sitt beste og er bekymret for barnet sitt. 

• Liker 7
Skrevet

Hår vokser ut igjen, og du kan ikke få smertefulle betennelser eller infeksjoner på det. 

Anonymkode: 2c7b5...4f0

Ødelagt hår forblir ødelagt, uavhengig av om at det vokser ut eller ikke, skjønner ikke hvordan folk kan gjøre dette mot barna sine, fordi det er sosialt akseptert å si ja til det.

Anonymkode: 92e8c...1a1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har jo sjekket hva jeg måtte passe på! Jeg har vasket og fulgt med, men hun har sikkert fiklet med øredobbene uten at jeg har sett det. Slutt å skriv i tråden min, du lager bare kvalme!

Du viser i hvert fall på hva slags nivå modenheten din ligger på, når helt normal informasjon blir sett på som å lage kvalme - litt dårlig samvittighet, kanskje?

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan sover hun med dnne infeksjonen? Det er vel vondt å ligge på øret? Bestill hastetime hos fastlegen med en gang legekontoret åpner, så får du time samme morgen.

Anonymkode: f80d2...a57

Hun har vondt men sier selv det ble bedre etter jeg tok ut øredobben.. hun sover sammen med meg inatt slik at jeg kan følge med.

Ja skal gjøre det imorgen tidlig..😪

Skrevet
Akkurat nå, TheGirlWhoWaited skrev:

Du viser i hvert fall på hva slags nivå modenheten din ligger på, når helt normal informasjon blir sett på som å lage kvalme - litt dårlig samvittighet, kanskje?

Ja jeg vet ikke jeg hvordan din modenhet var da du var like gammel som meg? Uansett, jeg synes det er å lage kvalme når du bruker tråden min for å rakke ned på meg og min måte håndtere dette på. Eplet er spist, hullene er tatt, hva er vitsen med å i det hele tatt ta opp årsaken til hvorfor vi tok hullene? det har ingen hensikt vel??

Skrevet

Håper dere er stolte over dere selv. Tipper mesteparten av dere er GODT voksne kvinner som sitter her å er spydig mot ei ung mor som prøver å gjøre sitt beste og er bekymret for barnet sitt. 

Hun er godt voksen selv, kaller oss spydige og at vi bare lager kvalme? Først skrev TS at hun ikke kunne mye om infeksjoner, men så skrev hun at hun hadde lest om farene og var forberedt? Selvsagt prøver hun å gjøre sitt beste for barnet sitt, men vil hun komme frem til en løsning her på KG? 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Krølle-frøkna skrev:

Spar deg for ignoransen

Du burde vært forberedt på at dette kan skje når man tar hull i ørene. 

På hvilken måte er den personen arrogant? Folk er jo skikkelig stygge med Ts her!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Nomaden skrev:

På hvilken måte er den personen arrogant? Folk er jo skikkelig stygge med Ts her!

Arrogant?

Å være ignorant betyr å være uvitende. En ignorant person er en person som er uvitende, særlig i spørsmål som vedkommende burde kjenne eller gir seg ut for å kjenne

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja jeg vet ikke jeg hvordan din modenhet var da du var like gammel som meg? Uansett, jeg synes det er å lage kvalme når du bruker tråden min for å rakke ned på meg og min måte håndtere dette på. Eplet er spist, hullene er tatt, hva er vitsen med å i det hele tatt ta opp årsaken til hvorfor vi tok hullene? det har ingen hensikt vel??

Jeg har virkelig ikke tatt opp årsaken til at hun fikk hull i ørene, jeg har heller ingen sterke meningen om hvor tidlig det er innafor å ta hull i ørene - min datter fikk det vel da hun var 8-9?

Det jeg har tatt opp er at man må vite hvordan en infeksjon ser ut, hvordan den forverrer seg, når man skal kontakte lege og hvilke konsekvenser det kan ha. 

En infeksjon kan oppstå av "hva som helst", et sår, en kvise, sprekk i huden, inngrodde hår, sykdommer osv osv osv - derfor mener jeg det er særs viktig at man forelder vet hvordan man skal handle i en slik situasjon.

Skrevet

Kjære ts. Som det allerede nevnes, ta henne med til lege i morgen. Dersom du er i tvil om det faktisk _kan_ vente til i morgen så ringer du legevakten på telefon 116 117 for å rådføre deg. Det er HELT lov å ringe for å spørre dersom man er i tvil.

Og husk neste gang; er du i TVIL om hun bør til lege, så er det ingen tvil. Da drar du til lege. Det er ingen som biter dersom du drar en gang eller ti «for mye» til legen. 

• Liker 5
Skrevet

Fyfader så mange kvalme mennesker på et sted. Klarer dere virkelig ikke å la være å tråkke ned folk bare fordi «dere veit best»? Hva er galt med dere?? Tror kanskje ts har skjønt det nå, men fremdeles klarer dere ikke å la være å gi henne enda dårligere samvittighet når hun antagelig er redd for datteren sin og bare kom hit for å få noen råd! Det er ingenting som tilsier at hun ikke kommer til å følge rådene om lege heller så hva faen er vitsen med alle de surmaga kommentarene?? 

Anonymkode: 99140...439

• Liker 4
Skrevet

Ikke ta ut smykket. Ikke rens med pyrisept som nevnt ovenfor.   Dra til legevakt og få ordnet antibiotika. Dette er ingen krise, men dog smertefullt for jenta. ❤

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Krølle-frøkna skrev:

Hun er godt voksen selv, kaller oss spydige og at vi bare lager kvalme? Først skrev TS at hun ikke kunne mye om infeksjoner, men så skrev hun at hun hadde lest om farene og var forberedt? Selvsagt prøver hun å gjøre sitt beste for barnet sitt, men vil hun komme frem til en løsning her på KG? 

Hun har jo fått råd om lege og akter å følge det! Men dere leser jo bare det dere vil sjøl 🙄

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Splittbinders skrev:

Kjære ts. Som det allerede nevnes, ta henne med til lege i morgen. Dersom du er i tvil om det faktisk _kan_ vente til i morgen så ringer du legevakten på telefon 116 117 for å rådføre deg. Det er HELT lov å ringe for å spørre dersom man er i tvil.

Og husk neste gang; er du i TVIL om hun bør til lege, så er det ingen tvil. Da drar du til lege. Det er ingen som biter dersom du drar en gang eller ti «for mye» til legen. 

Tusentakk for ett ordentlig svar ❤️ 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyfader så mange kvalme mennesker på et sted. Klarer dere virkelig ikke å la være å tråkke ned folk bare fordi «dere veit best»? Hva er galt med dere?? Tror kanskje ts har skjønt det nå, men fremdeles klarer dere ikke å la være å gi henne enda dårligere samvittighet når hun antagelig er redd for datteren sin og bare kom hit for å få noen råd! Det er ingenting som tilsier at hun ikke kommer til å følge rådene om lege heller så hva faen er vitsen med alle de surmaga kommentarene?? 

Takk! Synes ikke det er noe hyggelig. Tror ikke jeg får sove inatt for å si det slik.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har jo fått råd om lege og akter å følge det! Men dere leser jo bare det dere vil sjøl 🙄

Ja. Det leste vi. Vi leste også om hvordan vi var spydige og lagde kvalme. Det var det jeg refererte til, ikke om hun følger råd eller ikke. 

Skrevet
10 minutter siden, Krølle-frøkna skrev:

Hva godt voksen selv? Jeg ble myndig for 3 år siden, er det å være GODT voksen? unnskyld meg altså. Tror du må realitetsorientere deg litt.. 

Ja jeg leste om hvordan jeg skulle passe på såret etter hullene var tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...