Gå til innhold

Datter, hull i ørene

Fremhevede innlegg

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du trenger ikke være spydig! Jeg kan INGENTING om infeksjoner.

Anonymkode: 25876...2e8

Hvis du har barn, så må du bare lese deg opp på det og sørge for at du kan hovedtrekkene i forhold til infeksjoner - i verste fall kan det føre til blodforgiftning og død, så det er ditt fordømte ansvar å vite såpass.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Hvis du har barn, så må du bare lese deg opp på det og sørge for at du kan hovedtrekkene i forhold til infeksjoner - i verste fall kan det føre til blodforgiftning og død, så det er ditt fordømte ansvar å vite såpass.

Kan du ro deg ned?

Anonymkode: 92e8c...1a1

• Liker 3
Skrevet

Du har fått mange gode råd over her. Men jeg må også komme med noen alvorsord:

• Nå innser du at å ta hull i ørene på en seksåring var altfor tidlig. Ta ut begge og la hullene gro igjen.
  • Nå innser du at du må lese deg litt opp på basic førstehjelp.

Anonymkode: 4e49e...3d9

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har fått mange gode råd over her. Men jeg må også komme med noen alvorsord:

• Nå innser du at å ta hull i ørene på en seksåring var altfor tidlig. Ta ut begge og la hullene gro igjen.
  • Nå innser du at du må lese deg litt opp på basic førstehjelp.

Spar deg for spydigheter 

Anonymkode: 99140...439

• Liker 1
Skrevet

Er en 6-åring moden nok til å velge om hun vil ha hull i ørene eller ikke? 

Og: Hvor ble dette inngrepet foretatt? 

Anonymkode: 9b625...d0b

• Liker 3
Skrevet

Det beste er å ta hull på barn mens de er babyer, da gror det fortere og bedre.

• Liker 2
Skrevet

Er en 6-åring moden nok til å velge om hun vil ha hull i ørene eller ikke? 

Og: Hvor ble dette inngrepet foretatt? 

Anonymkode: 9b625...d0b

Hvorfor skulle hun ikke være moden for å få øredobber? Er 3-åringene som får farge håret rosa virkelig modne for å få lov til det?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle hun ikke være moden for å få øredobber? Er 3-åringene som får farge håret rosa virkelig modne for å få lov til det?

Biiiiiiteliten forskjell i å farge håret (med farge som ikke er permanent), og å stikke hull i kroppen på et barn... Ingen dør av å farge håret.

• Liker 7
Skrevet

Ring Legevakten i stedet for å lese alt her. 

Anonymkode: 2dcaf...e43

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Biiiiiiteliten forskjell i å farge håret (med farge som ikke er permanent), og å stikke hull i kroppen på et barn... Ingen dør av å farge håret.

Håret blir slitt og ødelagt . Det er uhyre sjeldent at folk dør av å få øredobber, man kan ikke nekte barna sine det av den grunn.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spar deg for spydigheter 

Det er ikke spydigheter, det en reality check ment for TS. Datteren hennes har hatt et åpent sår i TO MÅNEDER pga. moren sin. Nå har hun en infeksjon som er så ille at øredobben har hovnet opp så mye at øredobben måtte ut. Hvorfor har TS tillatt dette?

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Håret blir slitt og ødelagt . Det er uhyre sjeldent at folk dør av å få øredobber, man kan ikke nekte barna sine det av den grunn.

Selvfølgelig er det sjeldent at folk dør av å få øredobber, men det skjer, og det kan fint unngås... Faren med slitt og ødelagt hår er?

Og jeg sier heller ikke at man ikke kan gi barna sine hull i ørene, men da får man i det minste sette seg inn i helt basic informasjon om eventuelle konsekvenser, slik at man kan ta tak i en infeksjonssituasjon før det går så langt at det blir farlig.

Endret av TheGirlWhoWaited
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke spydigheter, det en reality check ment for TS. Datteren hennes har hatt et åpent sår i TO MÅNEDER pga. moren sin. Nå har hun en infeksjon som er så ille at øredobben har hovnet opp så mye at øredobben måtte ut. Hvorfor har TS tillatt dette?

Vet du hva? Alle mine datters venninner siden barnehagen har tatt hull i ørene for flere år siden, de fleste i 2-3 års alder. Min datter var den SISTE ut når det kom til dette. Jeg har alltid sagt til henne at "Når du begynner på skolen skal du få hull i ørene" , som sagt så gjort. Jenta har ønsket seg det så mye at det var ikke ett eneste KNYST fra henne når de tok hullene og hun smilte fra øre til øre.. Hun var absolutt godt forberedt og istand til å vite om hun ønsket det eller ei.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi foreldre er helt vanlige mennesker og kan drite seg ut på enkelte ting de og! Det er ikke alt man har kjennskap til selvom man har barn! 

• Liker 2
Skrevet

Ikke ta ut øredobbene. Rens med sterile tupfere med saltvann, deretter smør på med Bacimycin. 

Anonymkode: 34d42...d5c

Skrevet

Vet du hva? Alle mine datters venninner siden barnehagen har tatt hull i ørene for flere år siden, de fleste i 2-3 års alder. Min datter var den SISTE ut når det kom til dette. Jeg har alltid sagt til henne at "Når du begynner på skolen skal du få hull i ørene" , som sagt så gjort. Jenta har ønsket seg det så mye at det var ikke ett eneste KNYST fra henne når de tok hullene og hun smilte fra øre til øre.. Hun var absolutt godt forberedt og istand til å vite om hun ønsket det eller ei.

Da tenker jeg mitt om din omgangskrets, for jeg kjenner ingen som har latt døtrene sine få ta hull i ørene før rundt ni-ti års alder (med noen unntak: utlendinger, som tar det når de er babyer).

Det er klart en seksåring kan ha lyst på hull i ørene, kan være godt forberedt osv. Men TSs seksåring har fått en alvorlig infeksjon, og det er virkelig helt unødvendig! Og nå har hun gått med åpent sår, og etter hvert infeksjon og smerter, i TO MÅNEDER. Pga. øredobber. DET kan faktisk ikke en seksåring vite om på forhånd, eller ta stilling til, for så modne er ikke seksåringer. Derfor må foreldrene ta de gode valgene for sine barn.

• Liker 8
Skrevet

Fordi foreldre er helt vanlige mennesker og kan drite seg ut på enkelte ting de og! Det er ikke alt man har kjennskap til selvom man har barn! 

Ja ikke vet jeg. Hun er mitt første barn og mitt eneste barn. Jeg ble gravid da jeg var 16 og er nå akkurat fylt 21. Jeg har vel kanskje ikke like lang livserfaring som hun spydige over her. Beklager for det.

• Liker 2
Skrevet

Da tenker jeg mitt om din omgangskrets, for jeg kjenner ingen som har latt døtrene sine få ta hull i ørene før rundt ni-ti års alder (med noen unntak: utlendinger, som tar det når de er babyer).

Det er klart en seksåring kan ha lyst på hull i ørene, kan være godt forberedt osv. Men TSs seksåring har fått en alvorlig infeksjon, og det er virkelig helt unødvendig! Og nå har hun gått med åpent sår, og etter hvert infeksjon og smerter, i TO MÅNEDER. Pga. øredobber. DET kan faktisk ikke en seksåring vite om på forhånd, eller ta stilling til, for så modne er ikke seksåringer. Derfor må foreldrene ta de gode valgene for sine barn.

Slutt!

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo og omegn er det VELDIG vanlig å ta hull i ørene på døtrene når de er små, og dette gjelder ikke bare blant såkalte «utlendinger».

I enkelte miljøer lar man 2-3 åringer ødelegge håret sitt ved å farge det rosa, men neida, det sier ingen noe på. 

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spar deg for spydigheter 

Spar deg for ignoransen

Du burde vært forberedt på at dette kan skje når man tar hull i ørene. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...