Gå til innhold

17 år, var gravid og ble singel underveis.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, alle sammen! Vet ikke helt hvor jeg skal starte hen i denne historien. Jeg har nylig blitt singel igjen etter et brudd med barnefar, som valgte å blokkere meg da jeg var gravid. Det hele startet med en sjalu bror som hakket og rakket ned på både meg og min eks-kjæreste. I følge moren, hadde de vokst opp som tvillinger og de har bodd sammen helt siden de flyttet ut og mente jeg var problemet til at kjæresten min hadde det vondt. (Eksen kranglet veldig mye med broren sin fra før og enda verre ble det da han ble sammen med meg. Broren til eksen min gjorde alt for å ødelegge. Broren brøt også flere økonomiske avtaler de hadde seg i mellom, som resulterte i at eksen ble deprimert da økonomien gikk i grus og firmaet hans måtte gå konkurs) .

Moren er ikke så veldig stabil, hun er ufør, har ikke billappen og i et veldig øde sted hvor man er avhengig av bil. De har til sammen 6 barn sammen. Jeg var sammen med han som var nest eldst ( født 1995). Hun har saker på seg fra barnevernet hvor hun har slått sine yngste barn og vært psykisk og fysisk voldelig mot dem, noe jeg selv har sett og opplevd. Eksens mor har prøvd å kaste meg ut etter at broren og moren til eksen hadde pratet sammen og konkludert om at jeg var problemet. Fikk aldri et konkret svar på hvorfor jeg ble kastet ut, bortsett fra at moren til eksen sa at han måtte være barnevakta mi hele tiden, at jeg var lat og ikke gjorde noen ting, bare satt der. Dette var noe hun hadde sett for seg, men aldri sett det. Moren hadde bare vært hos kjæresten min 1 gang på omtrent 4 mnd. Jeg laget alltid middag til han kom hjem, jeg vasket klær, vasket og støvsugde huset, ryddet osv. 

Den familien har ikke så godt ord på seg, men jeg dømmer aldri noen før jeg blir kjent med vedkommende. Jeg hadde hørt ved flere tilfeller at jeg burde holdt meg unna dem, de dømte og baksnakket alle og at foreldrene aldri fulgte opp barna sine.

Broren, som eksen har bodd med, har hatt rykte på seg om at han slo sin eks-kjæreste og var veldig kontrollerende. Jeg fikk dette bekreftet da jeg selv kontaktet henne. Brorens eks-kjæreste, hadde hatt samme opplevelsen som meg når det gjaldt eks-svigermor.

Det var flere kvelder vi skulle legge oss og eksen la seg fortvilet og jeg måtte trøste han fordi han gråt og var lei seg av bekymringer. Jeg og min familie støttet og hjalp eksen da hans egen familie ikke stilte opp. Vi tok han med på ferietur, noe han aldri hadde opplevd. Familien min og jeg, vi ga han flere møbler og saker da han flyttet inn. Jeg skrapet sammen pengene jeg fikk av å jobbe, for å kjøpe inn mat, så kan kan bruke penger på regninger.

I løpet av den sommeren, fant jeg ut at jeg var 8 uker gravid. Jeg sa tydelig i fra om at vi kan ta abort, men uansett hva valgene sto i mellom, ble aldri eksen tilfredsstilt. Personlig, med tanke på hvordan familien på hans sin side var, ville jeg ikke latt et barn komme inn i den familien, og økonomien var veldig dårlig, noe jeg selv ikke føler kunne tilfredsstilt et barn. Eksen hadde i bakhodet alltid hatt lyst på barn og vi skulle prøve etter jeg ble ferdig med skole og lærlingtid. Skjønner at han også ble litt imellom barken og veden med tanke på å være mellommann mellom meg og familien sin, noe som også påvirket han. Økonomien hans var vel hovedsaklig grunnen til at han var mer på abortsiden, men at han ville bli far dro han litt over igjen. 

Nå kom vi til august, og vi skulle på ferie til Danmark (noe pappa ville betale i og med at han trengte å komme seg litt vekk fra hverdagen og han ikke hadde hatt råd hvis han skulle betalt selv) . Etter sommerferien der, skulle vi på ultralyd en gang til.  På turen fikk eksen kraftig forstoppelse og tarmslyng. Vi sørget for å få mast han inn på sykehuset fordi han kastet opp enorme mengder uten å ha spist. Han var da innlagt mens jeg måtte på ultralyd alene. 20 min etter jeg gikk på ultralydentimen, kom jeg opp igjen og viste eksen bilde av fosteret. Da sa han at dette skal vi klare, men senere på dagen, ombestemte han seg og jeg gråt. Etter denne episoden, ble jeg enda mer deprimert. jeg var på dette tidspunktet 11 uker gravid. 

Vi kranglet og til slutt blokkerte han meg. Jeg be han pent om å komme for å ha en samtale med meg og jordmor, men han nektet. Dette endte med at jeg kom meg igjennom en smertefull abort da jeg var litt over 11 uker. Jeg sendte han en siste melding om at jeg ønsker han alt godt og at han bare skal ta kontakt med mine foreldre hvis han trengte det i og med familien ikke har noe særlig kontakt med han. Nå sitter jeg er helt umotivert, lei meg, full av angst, brukt og deprimert. Jeg er fryktelig sint på moren hans og broren som ødela den fantastiske kjæresten jeg en gang hadde og jeg vet vi hadde hatt det veldig bra hvis det ikke var for dem. Nå sitter jeg å hører alle de ryktene de har satt ut om meg. Hva kan jeg gjøre for å komme meg videre? Holdt på med en ny en, men han hadde hørt av venner som kjenner til eksen min om at jeg prøver meg på alle og ligger med alt, så nå er jeg nok en gang knust. Hvordan kan jeg forhindre at de fortsetter med ryktespredningen? Og jeg har veldig vondt og føler skyldfølelse av aborten og tenker på at jeg snart skulle hatt termin...hvordan kommer jeg meg ut av dette? 

Anonymkode: 33a41...300

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det var godt at du ikke fikk barn i denne familien. Det gjør  ofte vondt etter en abort, men du tok det helt riktige valget. Smerten kan være der veldig lenge men etterhvert så ser du mer og mer at dette var helt riktig. 

Du bør holde deg borte fra disse menneskene, også eksen din. Han er jo voksen (24 år skriver du), og han har et ansvar for å ikke la familien ødelegge og blande seg. Om de sprer rykter så prøv å ikke tenk på det. En kjæreste som bryr seg om slike rykter er ikke en du vil ha likevel. 

Fokuser aller mest på utdannelse nå. Ta kontakt med legen din for en prat eller ti, og be evt om en henvisning til psykolog om du føler at det hjelper mer. Snakk også gjerne med helsesøster på skolen eller helsestasjon for ungdom. 

Dette blir bedre. ❤

Endret av solmåneogstjerner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...