Gå til innhold

Gøy med snøballkrig?


Gjest undring1

Anbefalte innlegg

Gjest undring1

Snart kommer vinter og snø. Noen ser fram til det med gru, andre med glede. Sistnevnte liker gjerne å leke i snøen, ha snøballkrig,  dynke noen, risikere å få igjen.  Hva med deg? Kommer du til å benytte sjansen till det når snøen kommer?  Selv om du er såkalt voksen? Det er vel ikke bare meg?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, undring1 said:

Gøy med snøballkrig?

Når jeg var barn ja. Men så hater jeg alt som har med snø og vinter å gjøre også, og har ikke sett snø på flere år, og det passer meg ganske perfekt. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri i livet. Hater slike ting. Det er heller ikke gøy for den det går utover. Kun mobberen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER når folk skal begynne med snøballkrig! Noen veit ikke sjøl hvor hardt de pakker snøen og hvor hardt de kaster! Jeg har fått en hardpakket snøball i øyet en gang, heldig er jeg som ikke fikk problemer med synet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Bor rett ved bygdas beste akebakke, og den er opplyst på kvelden. Når ungene går inn for dagen så er det gøyeste som fins å ta akebrettet og ake noen runder. 

Har også den obligatoriske julesnøballkrigen med slekta i romjula. 

Elsker snø frem til januar, da er vinteren bare et ork. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Krampus skrev:

Bor rett ved bygdas beste akebakke, og den er opplyst på kvelden. Når ungene går inn for dagen så er det gøyeste som fins å ta akebrettet og ake noen runder. 

Har også den obligatoriske julesnøballkrigen med slekta i romjula. 

Elsker snø frem til januar, da er vinteren bare et ork. 

Aking kan jeg være med på! Det er jo så gøy! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undring1
29 minutter siden, Pompom skrev:

I tillegg er det mange som ikke klarer å forstå når leken er over og det ikke lenger er gøy for de som er med 

Det er  jo ikke gøy, nei.  Å pakke snøen hardt eller sende harde snøballer er ikke lek, det blir mer plaging.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøballkrig, dynking osv er mer plaging enn lek, og har aldri vært morsomt.

Aking på ski/snøracer/akebrett, leking og å base i snøen selv er morsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undring1

Hardhendt snøballkasting og dynking er ikke moro.  Men går det en hårfin grense før det for hva som kan oppfattes som lek? Jeg mener å huske at vi kunne begynne med å kaste løs snø på avstand, før det ble mer brytekamper og at man skuffet løs snø ifjeset på hverandre.  Så lenge det var mulig å ta igjen, og alle var med på leken, kunne det være lek. Men hvis man ikke senser at nok er nok, derimot...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gøy! Men jeg gjør det bare med små barn og deres foreldre, og da blir det ikke alt det kjipe med isballer og dynking:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undring1

Virker som flere har ekle erfaringer med dette, og da er det egentlig ikke lek lenger.

Er det flere som har gode assosiasjoner til å leke i snø- og hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en uting. Som liten fikk jeg en snøball med stein inni rett i fleisen. Det var vondt. På skolen satte rektor stopper for snøball laging i friminuttet pga det var flere det skjedde med. Siden den gang har jeg hata å få snøball kasta på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest undring1

Fullt forståelig. Vi kan kanskje konkludere med noe sånt som " Ha det gøy, men ikke på andres bekostning"?

 

Endret av undring1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undring1

Bare for å ha sagt det: Når jeg tenker på lek i snø, tenker jeg ikke på noe som blir vondt for noen. Litt kaldt med snø i fjeset ja- men ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undring1

Hehe...mange ville nok sette det som en betingelse, at de fikk ta igjen 😌

 

Endret av undring1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...