AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg har helårs reiseforsikring og ser at den nå er økt med 317 kr fra i fjor. Er det noe man må regne med, eller er det fordi jeg har hatt samme reiseforsikring en stund? Jeg synes det er i dyreste laget og vurderer en rimeligere reiseforsikring. Erfaringer? Anonymkode: 2d2d9...a1b
Jdz Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Hva koster forsikringen? Hvilket selskap? Det er stor forskjell på reiseforsikringer og du bør se an hva slags forsikring du har i forhold til reisemønsteret ditt.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #3 Skrevet 31. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har helårs reiseforsikring og ser at den nå er økt med 317 kr fra i fjor. Er det noe man må regne med, eller er det fordi jeg har hatt samme reiseforsikring en stund? Jeg synes det er i dyreste laget og vurderer en rimeligere reiseforsikring. Erfaringer? Anonymkode: 2d2d9...a1b Er dette IF, da er det normalt. Har du meldt inn flere saker og fått utbetaling på reiseforsikringen din? Da er dette normalt. Ellers kan du ikke sammenligne forsikringer med ulik premie uten å samtidig sammenligne hva forsikringen dekker ved skade, uhell eller andre problemer. Anonymkode: 5f79d...edc
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #4 Skrevet 31. oktober 2019 Hvor mye betalte du før? Jeg har betalt ca 1700 i året i mange år, nå har jeg via fagforbundet og betaler 1100 i året på reiser opptil 70 dager. Anonymkode: 1f168...b2b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #5 Skrevet 31. oktober 2019 If Europeiske, koster nå 2428 kr. Vurderer Gjensidige hvor jeg har andre forsikringer nå og det er halve prisen liksom. Jeg kommer heller ikke til å reise så mye neste året som jeg har gjort de foregående år. Da ble jeg syk i Asia og fikk rask hjelp, men nå skal jeg ikke ut og farte sånn. Anonymkode: 2d2d9...a1b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #6 Skrevet 31. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette IF, da er det normalt. Har du meldt inn flere saker og fått utbetaling på reiseforsikringen din? Da er dette normalt. Ellers kan du ikke sammenligne forsikringer med ulik premie uten å samtidig sammenligne hva forsikringen dekker ved skade, uhell eller andre problemer. Anonymkode: 5f79d...edc Hvorfor er det normal når det er IF? Jeg hadde en sak hvor de betalte for undersøkelse (legevakt) på sykehus i februar 2018. Ingenting siden det. Anonymkode: 2d2d9...a1b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #7 Skrevet 31. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye betalte du før? Jeg har betalt ca 1700 i året i mange år, nå har jeg via fagforbundet og betaler 1100 i året på reiser opptil 70 dager. Anonymkode: 1f168...b2b I fjor betalte jeg 2100 ca, før det tror jeg det var rundt 1700. Anonymkode: 2d2d9...a1b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #8 Skrevet 31. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: If Europeiske, koster nå 2428 kr. Vurderer Gjensidige hvor jeg har andre forsikringer nå og det er halve prisen liksom. Jeg kommer heller ikke til å reise så mye neste året som jeg har gjort de foregående år. Da ble jeg syk i Asia og fikk rask hjelp, men nå skal jeg ikke ut og farte sånn. Anonymkode: 2d2d9...a1b Da må du se på hva som dekkes hos Gjensidige (gjenstridige var lenge deres omdømmenavn hos uheldige kunder). En god reiseforsikring dekker normalt ikke bare reiser, men fra du går ut døra hjemme og til du går inn døra hjemme. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det normal når det er IF? Jeg hadde en sak hvor de betalte for undersøkelse (legevakt) på sykehus i februar 2018. Ingenting siden det. Anonymkode: 2d2d9...a1b Har du ikke fulgt med i media? Særlig tv2 sitt intervju med Halvard fra Luksusfellen? Anonymkode: 5f79d...edc
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #9 Skrevet 31. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I fjor betalte jeg 2100 ca, før det tror jeg det var rundt 1700. Anonymkode: 2d2d9...a1b Da har du hatt mange skader og utbetalinger. Dermed blir du en høyere risikokunde. Andre selskap vil se på skadestatistikken din i utbetalings/skadepoolen de siste 10 årene før de fastsetter premien din. Anonymkode: 5f79d...edc
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #10 Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da må du se på hva som dekkes hos Gjensidige (gjenstridige var lenge deres omdømmenavn hos uheldige kunder). En god reiseforsikring dekker normalt ikke bare reiser, men fra du går ut døra hjemme og til du går inn døra hjemme. Har du ikke fulgt med i media? Særlig tv2 sitt intervju med Halvard fra Luksusfellen? Anonymkode: 5f79d...edc Nei, jeg har ikke tv2. Hva sa han? Anonymkode: 2d2d9...a1b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #11 Skrevet 31. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da har du hatt mange skader og utbetalinger. Dermed blir du en høyere risikokunde. Andre selskap vil se på skadestatistikken din i utbetalings/skadepoolen de siste 10 årene før de fastsetter premien din. Anonymkode: 5f79d...edc Men de ringte jeg jo i høst fordi jeg var en sånn bra kunde som ikke hadde noen "anmerkninger"...? Jeg har ikke hatt andre ting enn da de dekket legevakt en gang i Asia. Anonymkode: 2d2d9...a1b
Parv Skrevet 31. oktober 2019 #12 Skrevet 31. oktober 2019 Selskapene har generelt øket prisene sine på reiseforsikringen det siste året. Dette skyldes øking i antall skadeutbetalinger i tillegg til den vanlige prisjusteringen som kommer hvert år. De største selskapene er gjerne først ut med disse økningene.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #13 Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, Parv skrev: Selskapene har generelt øket prisene sine på reiseforsikringen det siste året. Dette skyldes øking i antall skadeutbetalinger i tillegg til den vanlige prisjusteringen som kommer hvert år. De største selskapene er gjerne først ut med disse økningene. Okei. Anonymkode: 2d2d9...a1b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #14 Skrevet 31. oktober 2019 Vi betaler 1479 kr for helårs reiseforsikring for to voksne og ett barn gjennom LOFavør. Har hørt at de har gode betingelser. Anonymkode: 13442...c38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå