Gå til innhold

Har alle opplevd noe dritt i livet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har alle opplevd noe dritt i livet? At alle har sitt å stri med? Bare at man ikke vet om hva andre folk sliter med? 

Jeg hadde et fantastisk liv til jeg var 5 år. Siden det har det vært helvete på jord. Men jeg vil tro at folk jeg møter på min vei tror at alt er bra.

Anonymkode: adcfa...a8d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)

Prosentandelen er høy, ja. Men hva «dritten» er varierer voldsomt.

Noen kjipe ting i livet er nesten uunngåelige.

Endret av Sirkelen
Skrevet

Jeg vil vel tro at de aller fleste har opplevd noe dritt i løpet av livet ja, noen mer enn andre. Jeg kjenner ingen som livet har vært en konstant rosedans for. 

• Liker 11
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, de som sier noe annet lyver. 

Gjest Alkoholist
Skrevet (endret)

Ja, men som andre skriver her. Noen opplever mer dritt enn andre. 

Endret av Alkoholist
Skrevet

Noen opplever mer dritt enn andre. Og folk takler dritt forskjellig. Les om resiliens.

Anonymkode: 7544d...f72

• Liker 7
Skrevet

Ja, alle går gjennom noe vanskelig i livet, stort eller smått, langvarig eller kortvarig. Ingen er skånet for livet.

• Liker 4
Skrevet

Ja,jeg tror alle opplever motgang,eller dritt som du kaller det,i løpet av livet. Noe annet hadde vært spesielt.Noen takler motgang bra og 'tåler' endel motgang,andre igjen takler det ikke. 

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Gorilla skrev:

Ja, alle går gjennom noe vanskelig i livet, stort eller smått, langvarig eller kortvarig. Ingen er skånet for livet.

Anonymkode: cf5a1...e7d

Skrevet

Alle har noe, bare i varierende grad.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har alle opplevd noe dritt i livet? At alle har sitt å stri med? Bare at man ikke vet om hva andre folk sliter med? 

Jeg hadde et fantastisk liv til jeg var 5 år. Siden det har det vært helvete på jord. Men jeg vil tro at folk jeg møter på min vei tror at alt er bra.

Anonymkode: adcfa...a8d

Selvsagt gjør vi det, Ts. Vi har alle familie og venner. De vil alle dø. Og så finnes det de av oss som ikke har familie og venner. Gjerne fordi de alt er døde (eller det som verre er). Det eneste alternativet til lidelse er å ikke elske. Og det er ren lidelse. 

Men livet, Ts, er ikke «dritt» fordi om vi opplever dritt. Livet er ikke utelukkende lidelse selv i de mørkeste stunder. Og innimellom er det helt strålende. Men hvordan ville vi målt «strålende» uten «dritt»? Det er som å forklare hva solskinn og dagslys er til noen som aldri har sett kveld, natt eller regn. 

Anonymkode: 2d589...327

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig. 

Anonymkode: 9a274...77e

• Liker 1
Skrevet

Fantastiske foreldre. God økonomi. Venner. Tok skolen lett. Gode karakterer. Kom inn på drømmestudiet. Traff verdens beste mann (og det er han fortsatt, 15 år senere). Drømmejobben. Drømmehuset. Veldig god økonomi. 

Alt har egentlig gått på skinner i 40 år. 

Har mistet to besteforeldre. Måtte operere ut en visdomstann. Og har hatt en runde med Noro-virus. Og selvfølgelig en og annen krevende dag på jobb. 

Noe smeller nok før eller senere. Men orker ikke gå og tenke på det. 

Anonymkode: 1f102...97e

• Liker 4
Skrevet

Veldig mange har opplevd mer enn man skulle tro. Jeg har i mitt valg om å være åpen at jeg har blitt utsatt for omsorgssvikt og psykisk vold i barndommen blitt overrasket over hvor mye mange har vært igjennom, for opplever at folk åpner seg til meg når jeg åpner meg for dem og viser dem tillit. 

Anonymkode: ee629...2aa

• Liker 5
Skrevet

Alle har nok opplevd dritt i ulik grad. Skuffelser, blitt såret, krenket o.l 

alt fra utestenging av andre barn i barndommen, ikke mestre noe, eller alvorligere ting. 

Vi mennesker er sterke. Vi tåler ganske mye. 

Anonymkode: 5e821...1e5

• Liker 6
Skrevet

Fantastiske foreldre. God økonomi. Venner. Tok skolen lett. Gode karakterer. Kom inn på drømmestudiet. Traff verdens beste mann (og det er han fortsatt, 15 år senere). Drømmejobben. Drømmehuset. Veldig god økonomi. 

Har mistet to besteforeldre. Måtte operere ut en visdomstann. Og har hatt en runde med Noro-virus. Og selvfølgelig en og annen krevende dag på jobb. 

Unnskyld meg men å operere ut en visdommstann er ingenting. Herregud. 

Anonymkode: db3e1...ee3

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg men å operere ut en visdommstann er ingenting. Herregud. 

Anonymkode: db3e1...ee3

Herregud ja. 🙄

Slik jeg forstår det så forsøker hun ikke å si at det var noe big deal heller? Hun skriver jo at alt har gått på skinner, og illustrerer det ved å dra frem de kjipeste tingene som åpenbart ikke er kjipe i den store sammenhengen. 

Anonymkode: fa1b7...3ce

• Liker 22
Skrevet

Wow, har du aldri hatt kjærlighetssorg eller blitt avvist heller? Før du møtte mannen din? Hvilket studie var dette? Skulle ønske jeg hadde ditt liv for jeg har hatt masse dritt. 

Anonymkode: e7206...c9f

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.10.2019 den 17.32):

Høres ut som du har hatt et godt liv, men det må være vondt å miste besteforeldre. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...