Gå til innhold

Jeg var barnevakt i dag...


*Lillian*

Anbefalte innlegg

Jeg satt barnevakt for en liten gutt på 2år i dag, - jeg kjenner ham fra bhg jeg jobber i.

Vel, jeg satt der i ca. 2timer og 45 minutter.

Gutten la seg en time etter jeg kom, og sov som en stein fra første stund.

Foreldrene kommer hjem og jeg får 250kr!!!! :o :o

Jeg fikk nesten dårlig samvittighet, jeg, fordi jeg syntes dette var utrolig mye for en så lettvint jobb!

Men nå har ikke jeg vært barnevakt for noen på ca. 4-5år, så kanskje "lønnen" har steget betraktelig siden da?

Noen som har noen formening om jeg fikk veldig bra, passe eller dårlig betalt? Synes det var så mye, jeg... Skjemmes nesten over at jeg tok imot.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg med penga du..

Du blir jo ikke betalt for å holde ham i ånde, men for å være der slik at han er trygg. Så du gjorde akkurat det du fikk betalt for. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De betaler sikkert så mye at de tror du vil orke å sitte for dem flere ganger.

Ta imot med god samvittighet, men vit at du sikkert kjommer til å føle at du bør si ja en neste gang og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil og vær glad - du har fått pengene fordi du fortjener det! Har selv en 2-åring, og jeg ville betale det samme for en slik jobb når både barnet mitt og jeg selv er trygg.

Jeg ville på samme tid turt å spørre deg om barnevakt ved en senere anledning, uten at du under noen omstendighet burde føle deg presset til å si ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge reglementet til KG er signaturen til Starya med supermann "ulovlig", dvs. den bryter med reglementet.

Jeg hadde en gang et hjerte sammen med min signatur og da måtte jeg slette den. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

Ja det var ALTFOR MYE...

Jeg og mine veninner gir dette til barnepassere på kveldstid:

Vi mødre er 26-28 år. Ungene 4 år

Sitte 2 timer når vi skal trene: 50 kr.

Sitte når vi skal ut på byn og kose oss kl.21.00-03.00: 300 kr.Ungene er da lagt. Noen ganger 250 kr. andre ganger 400.Kommer helt an på tidspunkt,helg osv.

Visst dette er passepiker på 14 år får de det,visst det er jenter på 19-20 år får de litt mer. I tillegg spanderer vi taxi til jentene på 14 år hjem

Ellers så er det vanlig å gi 25-30 kr. i timen for småting ,som å passe mens mammaen trener,kino,osv. Slike ting som ikke er etter kl. 23-24.00

Katrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette hørtes veldig mye ut, men som andre her sier: De har sikkert råd til det, og har sikkert lyst til å kunne spørre deg en annen gang også. Men dette kan vel ikke være vanlig?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seee, Spidey er forsvundet... :cry:

Jada, jeg fikk en høflig forespørsel om å finne noe annet.. Også jeg som er så glad i Spideyen min.. Men, jeg ferdes på et annet forum (nesten identisk med dette) og der danser han etter meg hvorhen jeg enn går... :blunke:

Der har de bedre utvalg på smileys også, så det så! :ler:

Men, jeg skal vel klare å innrette meg.

---

For å holde meg innen tema: Ta i mot pengene du får med god samvittighet, jeg tviler for at de gir over evne. Men, som en annen sa: nå er det jo store sjanser for at du føler deg 'forpliktet' neste gang de spør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de spurte meg om de kunne spørre en annen gang også!

Jeg sa det var helt greit, jeg føler meg ikke forpliktet, men vil veldig gjerne hjelpe dem igjen da dette er veldig koselige mennesker.

Jeg går jo ikke dit og gir tilbake pengene, men jeg ble rimelig sjokkert!

Vel, vel.. De har vel penger til det, da, og de ville gjerne vise at de satte pris på at jeg var barnevakt, da det var første gangen de var ute etter de fikk sønnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt forskjell på en barnevakt på 14 og deg som er en "voksen" jente med jobb i barnehage. De vil vel betale litt ekstra for den tryggheten tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er amerikansk et. Si'r ike mer... :roll:

Neida, det er ikke akkurat hemmelig da... Bare et som et gjeng 'venner' fikk i gang for å unngå alt av ufinheter som foregikk der vi traff hverandre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...