AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 Hva er egentlig forskjellen? Jeg har diagnosen g933 postviralt utmattelsessyndrom. Noen sier at dette er det samme som M.E, mens andre sier at dette ikke er M.E Anonymkode: c302d...3cf
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #2 Skrevet 30. oktober 2019 Noen har forskjellige årsaker til trøtthet. Men ME er jo ofte forårsaken av en virusinfeksjon. Så vanskelig å svare på. Har du hatt det lenge? Sa legen noe om prognose Anonymkode: e37e6...82d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Skrevet 30. oktober 2019 Postviralt er f.eks. som følge av kyssesysken. Jeg har ME, men ikke postviralt, og diagnosen min er CFS/ME. Anonymkode: 9f06a...658
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig forskjellen? Jeg har diagnosen g933 postviralt utmattelsessyndrom. Noen sier at dette er det samme som M.E, mens andre sier at dette ikke er M.E Anonymkode: c302d...3cf Kommer an på symptomene dine. Søk opp Canada kriteriene for ME. Anonymkode: 28587...781
Lady T Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 Postviralt betyr at din utmattelse/symptomer er utløst av er virus. Det kan godt hende det er samme symptomer som ME. ME-symptomene vil jo uansett variere fra pasient til pasient, selvom mye er likt. Jeg har diagnosen ME/CFS. Vet ikke hva som utløste det hos meg. Fikk akutt ME.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen har forskjellige årsaker til trøtthet. Men ME er jo ofte forårsaken av en virusinfeksjon. Så vanskelig å svare på. Har du hatt det lenge? Sa legen noe om prognose Anonymkode: e37e6...82d Det startet ifjor sommer. Fra å ha vært en aktiv person, til å bare orke det mest nødvendige. Blodprøver viser at jeg har antistoffer mot mononukleose/kyssesyken. Vet jeg hadde en hard influensa ifjor våres. Legen er så diffus, og sier det finnes egne sentrene som kan hjelpe meg med dette; ME sentere. Men hjelper jo ikke det, når det er 60 uker ventetid der... Anonymkode: c302d...3cf
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #7 Skrevet 30. oktober 2019 2 timer siden, Lady T skrev: Postviralt betyr at din utmattelse/symptomer er utløst av er virus. Det kan godt hende det er samme symptomer som ME. ME-symptomene vil jo uansett variere fra pasient til pasient, selvom mye er likt. Jeg har diagnosen ME/CFS. Vet ikke hva som utløste det hos meg. Fikk akutt ME. Har du fått noe hjelp videre? Legen min sier at det ikke er noe å gjøre, bare ta det med ro, og fortsette å være litt aktiv, men ikke presse kroppen. Følte meg helt overlatt til meg selv da jeg fikk diagnosen postviralt utmattelsessyndrom. Anonymkode: c302d...3cf
Lady T Skrevet 30. oktober 2019 #8 Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du fått noe hjelp videre? Legen min sier at det ikke er noe å gjøre, bare ta det med ro, og fortsette å være litt aktiv, men ikke presse kroppen. Følte meg helt overlatt til meg selv da jeg fikk diagnosen postviralt utmattelsessyndrom. Anonymkode: c302d...3cf Jeg har ikke fått hjelp av leger, men har god effekt av fitline. Vet faktisk om flere med ME som får energi og symptomlindring av det, men det er ikke sånn at det virker på alle. Jeg har fått veldig hjelp av det i ett år nå.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #9 Skrevet 30. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det startet ifjor sommer. Fra å ha vært en aktiv person, til å bare orke det mest nødvendige. Blodprøver viser at jeg har antistoffer mot mononukleose/kyssesyken. Vet jeg hadde en hard influensa ifjor våres. Legen er så diffus, og sier det finnes egne sentrene som kan hjelpe meg med dette; ME sentere. Men hjelper jo ikke det, når det er 60 uker ventetid der... Anonymkode: c302d...3cf Hvor i landet bor du? Anonymkode: 4b598...e45
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #10 Skrevet 30. oktober 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i landet bor du? Anonymkode: 4b598...e45 Oslo Anonymkode: c302d...3cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå