AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Er det noen med M.E her som blir så trøtte at dere sovner f.eks mens dere går bortover? Sitter og snakker med noen, og sovner midt i en samtalen f.eks..Opplevde det for noen dager siden. Seilet om på gulvet, mens jeg var på vei til sofaen. Gikk heldigvis bra. Opplever ofte at det går litt rundt, alt blir blury og uklart, også blir jeg akutt ekstremt trøtt og sovner. Kommer tilbake igjen etter noen minutter. Opplever dette særlig rundt ettermiddagen/tidlig kveld Anonymkode: 419cb...8c6
snoren Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen med M.E her som blir så trøtte at dere sovner f.eks mens dere går bortover? Sitter og snakker med noen, og sovner midt i en samtalen f.eks..Opplevde det for noen dager siden. Seilet om på gulvet, mens jeg var på vei til sofaen. Gikk heldigvis bra. Opplever ofte at det går litt rundt, alt blir blury og uklart, også blir jeg akutt ekstremt trøtt og sovner. Kommer tilbake igjen etter noen minutter. Opplever dette særlig rundt ettermiddagen/tidlig kveld Anonymkode: 419cb...8c6 Jeg har ikke me, men det har skjedd flere ganger, ja. Sov bort alle timene på skolen, jeg var en bråkebøtte når jeg ikke sov, så ingen tok meg seriøst, men sovner lett. Tror jeg er normal. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen med M.E her som blir så trøtte at dere sovner f.eks mens dere går bortover? Sitter og snakker med noen, og sovner midt i en samtalen f.eks..Opplevde det for noen dager siden. Seilet om på gulvet, mens jeg var på vei til sofaen. Gikk heldigvis bra. Opplever ofte at det går litt rundt, alt blir blury og uklart, også blir jeg akutt ekstremt trøtt og sovner. Kommer tilbake igjen etter noen minutter. Opplever dette særlig rundt ettermiddagen/tidlig kveld Anonymkode: 419cb...8c6 Høres ikke ut som me men narkolepsi. Anonymkode: 4205f...d39 8
Silva Pluvialis Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 Har ikke hørt at det er symptom på ME? Kjenner folk som kan sovne midt i en samtale uten at de har ME. 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg sliter med at jeg er ekstremt søvnig hele tiden ja, er redd for å gå ut pga dette fordi jeg vet ikke når jeg kan trenge å plutselig sove, og klarer ikke tenke Anonymkode: 73c69...47c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 Dette høres ærlig talt ikke ut som ME - i hvert fall ikke noe typisk ME-symptom. Er du utredet for søvnsykdom, søvnapne, narkolepsi, epilepsi....? Anonymkode: 15771...8c1 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #8 Skrevet 30. oktober 2019 Det høres akkurat likt ut som meg. Tviler på at det er ME jeg også, men det er jo ingen som gidder å sjekke noe som helst så fort den diagnosen er på plass... Anonymkode: f9566...2be 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #9 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg har ME med bidiagnose idiopatisk hypersomni, og opplever det du beskriver. Anonymkode: 10366...959 1
smalls Skrevet 30. oktober 2019 #10 Skrevet 30. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ikke ut som me men narkolepsi. Anonymkode: 4205f...d39 Tenkte det samme. Høres ikke ut som ME
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #11 Skrevet 30. oktober 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: 95e86...56e Hva har MS med ME å gjøre? Anonymkode: be060...72f 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #12 Skrevet 30. oktober 2019 9 timer siden, snoren skrev: Jeg har ikke me, men det har skjedd flere ganger, ja. Sov bort alle timene på skolen, jeg var en bråkebøtte når jeg ikke sov, så ingen tok meg seriøst, men sovner lett. Tror jeg er Anonymkode: 419cb...8c6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #13 Skrevet 30. oktober 2019 Ts her. Takker for alle innspill. Jeg føler også at dette er noe annet enn M.E. Har også alle Canada kriteriene, men disse sovne "anfallene" bekymrer meg, og jeg tenker det kan være noe mer/noe annet. Vanskelig å gå frem når legen mener det er M.E. Alt blir puttet i M.E "boksen" Jeg tror hvertfall det er noe annet, men aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Anonymkode: 419cb...8c6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 Har ME. Jeg er ekstremt utmatta, men ikke trøtt og sovner sjeldent på dagtid. Tror ikke det er et ME-symptom du beskriver, ville sjekket narkolepsi eller noe sånt. Anonymkode: d0ea8...c57
Gjest Hayworth Skrevet 1. november 2019 #15 Skrevet 1. november 2019 Jeg har også ME. Det du beskriver er ikke noe jeg kjenner meg igjen i, høres mer ut som narkolepsi. Det ville jeg krevd at utredes grundigere! Narkolepsi kan vel medisineres såvidt jeg vet.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #16 Skrevet 1. november 2019 På 30.10.2019 den 9.58, AnonymBruker skrev: Ts her. Takker for alle innspill. Jeg føler også at dette er noe annet enn M.E. Har også alle Canada kriteriene, men disse sovne "anfallene" bekymrer meg, og jeg tenker det kan være noe mer/noe annet. Vanskelig å gå frem når legen mener det er M.E. Alt blir puttet i M.E "boksen" Jeg tror hvertfall det er noe annet, men aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Anonymkode: 419cb...8c6 Når du hevder du har alle Canadakriteriene, noe du øyensymlig har satt deg grundig inn i, så er det så uvanlig at ingen andre enn de som er opphengt, psykisk i å tilpasse seg kriteriene har alt. Går du til legen og hevder at du har alle kriteriene og? Da blir legen din nok litt oppgitt. Anonymkode: 4205f...d39 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #17 Skrevet 1. november 2019 På 30.10.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev: Er det noen med M.E her som blir så trøtte at dere sovner f.eks mens dere går bortover? Sitter og snakker med noen, og sovner midt i en samtalen f.eks..Opplevde det for noen dager siden. Seilet om på gulvet, mens jeg var på vei til sofaen. Gikk heldigvis bra. Opplever ofte at det går litt rundt, alt blir blury og uklart, også blir jeg akutt ekstremt trøtt og sovner. Kommer tilbake igjen etter noen minutter. Opplever dette særlig rundt ettermiddagen/tidlig kveld Anonymkode: 419cb...8c6 Sikker på at ikke egentlig besvimer? Kan du f.eks. ha POTS? Anonymkode: 14a49...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #18 Skrevet 3. november 2019 Har ME jeg også og kan være vanvittikg utmattet og trøtt, men aldri sovnet sånn uten videre. Anonymkode: 64964...e6f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #19 Skrevet 3. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ME jeg også og kan være vanvittikg utmattet og trøtt, men aldri sovnet sånn uten videre. Anonymkode: 64964...e6f Hvorfor sovner du ikke når du er vanvittig utmattet og trøtt? Anonymkode: a9d90...9ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå