AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #21 Skrevet 30. oktober 2019 Er barnehagelærer og syntes ikke det var spesielt krevende å få gode karakterer. Jeg er ikke en superflink student heller men det er enormt mye muntlig fremlegg og muntlig eksamen hvor man kan gjøre det veldig bra ved å vise at man er reflektert, lærerne elsker det. Videre vil jeg si at spes.ped master har C i snitt men i byen jeg bor i har det vært B i mange år pga søkermassene så sats på B! Anonymkode: 8422d...74d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #22 Skrevet 30. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo ren bullshit, unnskyld språket. Med master i spesialpedagogikk kan du jobbe innenfor PPT, BUP, skolen osv. Bare fordi man ikke skal jobbe som lærer, betyr ikke det at det ikke finnes barn med ulike vansker og utfordringer i skolen Til TS: Jeg ville fokusert på gode karakterer, for selv om du må ha C i snitt, så ser de jo også på søkere. Jeg ender nok opp med B i snitt fra barnehagelærerutdanninga, og stiller dermed sterkt for å komme inn hvor jeg vil, men jeg tror ikke det er så vanskelig hvis du har C i snitt altså Det er jo også fullt oppnåelig hvis du interesserer deg for fagene! Den dårligste karakteren jeg har fått gjennom 2 år på skolen er C, og går nå 3. året barnehagelærer. Selv er jeg kjempe interessert i fagene og brenner for barn, men jeg ønsker ikke å jobbe i barnehage med mindre det er 1. nok voksentetthet/pedagogtetthet, og 2. lønna blir bedre. Da har jeg mer å gi som spesialpedagog i skolen hvor jeg også får ferien 😄 Anonymkode: 1b625...b4f Av erfaring vet jeg at mange skoler foretrekker å ansette lærere med spesialpedagogikk i fagkretsen, fordi behovet på skolene endrer det år for år. De vil ha mulighet til å bruke lærerne til andre ting enn bare spesialpedagogikk. Hilsen lærer med master i spesialpedagogikk. Anonymkode: cd7dc...a30 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #23 Skrevet 30. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du begynte i august i år, er det ikke rart at du føler deg litt overveldet nå. Det kommer antakeligvis til å gå over. Men jobb masse med studieteknikk, det blir viktig de neste 2 1/2 årene. Barnehagestudiet er ikke et spesielt krevende/tungt studie, så det burde gå fint å få gode karakterer. Men det er viktig at du sjekker allerede nå hva som kreves for å komme inn på master i spesialpedagogikk. Hva var kravene i år? Og de siste årene? Følg med gjennom bacheloren din. Sats på å få høyere karakterer enn kravet, i tilfelle det går litt opp når det blir din tur til å søke. Anonymkode: a348f...4ff Nei, det er sant. Er nok bare veldig uvant akkurat nå. Det er veldig mye teori, så det er nok litt krevende. Men jeg tror det er veldig overkommelig. Hvor kan jeg se hva snittet var på forskjellige skoler? Anonymkode: f2ee4...1b3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #24 Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er barnehagelærer og syntes ikke det var spesielt krevende å få gode karakterer. Jeg er ikke en superflink student heller men det er enormt mye muntlig fremlegg og muntlig eksamen hvor man kan gjøre det veldig bra ved å vise at man er reflektert, lærerne elsker det. Videre vil jeg si at spes.ped master har C i snitt men i byen jeg bor i har det vært B i mange år pga søkermassene så sats på B! Anonymkode: 8422d...74d Uff, jeg er ikke særlig glad i muntlig.. Gruer meg nå kjenner jeg:/ Anonymkode: f2ee4...1b3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #25 Skrevet 31. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff, jeg er ikke særlig glad i muntlig.. Gruer meg nå kjenner jeg:/ Anonymkode: f2ee4...1b3 Jeg HATER muntlige fremlegg. Blir dårlig bare av tanken. Men jeg kom meg igjennom alle muntlige fremlegg og eksamener vi hadde. Ofte er det dagene/timene før selve presentasjonen som er verst om det er noen trøst 😊 Jeg er sikker på at du skal klare det! Anonymkode: 87cfc...271
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #26 Skrevet 31. oktober 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg HATER muntlige fremlegg. Blir dårlig bare av tanken. Men jeg kom meg igjennom alle muntlige fremlegg og eksamener vi hadde. Ofte er det dagene/timene før selve presentasjonen som er verst om det er noen trøst 😊 Jeg er sikker på at du skal klare det! Anonymkode: 87cfc...271 Jaa, er det som er! Har hatt noen muntlige presentasjoner i grupper og jeg gruer meg som bare det før jeg skal på skolen haha:( Men hadde du mange muntlige eksamener? Hadde du skoleeksamen hvert semester, eller varierte det? Anonymkode: f2ee4...1b3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #27 Skrevet 31. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaa, er det som er! Har hatt noen muntlige presentasjoner i grupper og jeg gruer meg som bare det før jeg skal på skolen haha:( Men hadde du mange muntlige eksamener? Hadde du skoleeksamen hvert semester, eller varierte det? Anonymkode: f2ee4...1b3 Vi hadde en eksamen i høstsemesteret og to i vårsemesteret. Stort sett 20 studiepoeng pr eksamen. Tre av mine eksamener var muntlig, og så var det en praktisk gruppeeksamen med muntlig forsvaring i etterkant. Det er og en del muntlige fremføringer. De aller fleste i gruppe, så det hjelper jo litt 😊 Anonymkode: 87cfc...271
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #28 Skrevet 26. november 2021 Hei! Tar opp igjen tråden som du hadde for 2 år siden! Jeg har også begynt på bhg-læreutd. og er på mitt første år. Jeg er på samme ståsted som deg, TS. Fikk litt praksissjokk i tillegg til at jeg ser ikke for meg å jobbe som barnehagelærer "livet ut". Likevel elsker jeg fagene på skolen og synes det er gøy å studere. Jeg fortrekker nok mer å jobbe med mindre gruppe sammen med barna. Så ser derfor at spesped kan være en lur videreutdanning, selv om det er en del år til jeg blir ferdig... Hva er planen dine for framtiden med tanke på yrkesliv/ spespedstutie, TS? Anonymkode: af0e7...a5e 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #29 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 14.15): Hei! Tar opp igjen tråden som du hadde for 2 år siden! Jeg har også begynt på bhg-læreutd. og er på mitt første år. Jeg er på samme ståsted som deg, TS. Fikk litt praksissjokk i tillegg til at jeg ser ikke for meg å jobbe som barnehagelærer "livet ut". Likevel elsker jeg fagene på skolen og synes det er gøy å studere. Jeg fortrekker nok mer å jobbe med mindre gruppe sammen med barna. Så ser derfor at spesped kan være en lur videreutdanning, selv om det er en del år til jeg blir ferdig... Hva er planen dine for framtiden med tanke på yrkesliv/ spespedstutie, TS? Anonymkode: af0e7...a5e Jeg er akkurat ferdig og har kommet inn på spesped. Er usikker på om jeg skal ta den da. Anonymkode: 81dc8...1f8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #30 Skrevet 15. juli 2022 Uff, synes synd på dere. Studerte og jobbet i barnehage før. Nå studier jeg noe helt annet! Virkelig angrer på det feiltrinnet der. Barnehage.. Anonymkode: d65a8...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #31 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 15.7.2022 den 0.53): Jeg er akkurat ferdig og har kommet inn på spesped. Er usikker på om jeg skal ta den da. Anonymkode: 81dc8...1f8 Hvorfor usikker? Jobber du i barnehage nå? Vil du heller fortsette med det? Anonymkode: 88e4d...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå