Gå til innhold

Har du tillit til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det tatt helt av i media her. En avsløring etter den andre, alle saker som er i EMD til behandling osv. Hva skjer egentlig? Altså, har normale foreldre noe å frykte dersom barnevernet skulle bli kontaktet? 
Noen kan sende en melding på hevn (eks for eksempel), noen igjen kan oppleve å bli misforstått og noen tror han/hun så noe som virket rart og meldte fra osv. 

Det er vel ikke helt normalt å gå og være redd heller, men jeg merker dette bekymrer meg litt. Vet ikke helt hvorfor, har jo ingen grunner til det. Kan helt vanlige folk og da mener jeg folk med selvinnsikt og ønske om samarbeid bli fratatt barna sine fordi noen med makt har ett ønske om det? 

Har noen av dere tenkt på hva ville skjedd dersom nettopp dere var kontaktet av barnevernet med bekymring ang deres barn? 

Anonymkode: c8781...f32

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Er jo en grunn til at andre nasjoner reagerer

Anonymkode: 9c4a7...aa4

• Liker 7
Skrevet

Jeg har lav tillitt etter å ha blitt avvist ds jeg tryglet om hjelp som 14 åring. 

Anonymkode: 41595...9c3

• Liker 1
Skrevet

nei, ikke tillit

• Liker 3
Skrevet

Jeg stoler ikke på dem for fem flate øret og jeg håper jeg ALDRI vil ha noe med dem å gjøre.

Anonymkode: ecbcc...e5b

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg har tillit til barnevernet. 

Anonymkode: e311c...1d3

• Liker 14
Skrevet

Like mye tillit som jeg har til alle andre offentlige instanser. 

Anonymkode: adbbf...b84

• Liker 6
Skrevet

Bv er vilkårlig, tenker jeg. Ville blitt vettskremt om de tok kontakt. Trist at det har blitt sånn - at man føler irrasjonell(?) frykt bare ved tanken på dem. 

Også bv da - som er en viktig instans i samfunnet. 

Anonymkode: 0781c...6db

• Liker 3
Skrevet

Nei, ikke I det hele tatt

Anonymkode: b0d43...28f

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har tillit til barnevernet. 

Anonymkode: e311c...1d3

Jeg og!

• Liker 3
Skrevet

Å ja, en ny barneverntråd!

Anonymkode: 4cc1f...b9e

• Liker 10
Skrevet

Nei, dessverre. Det har gått over.

Anonymkode: 00719...caa

• Liker 2
Skrevet

Har fått med meg at de jobber med ny barnevernlov og venstre vil ha reform av norsk barnevern. Jeg stemmer gjerne på det partiet dersom de virkelig får til en forandring innen norsk barnevern. Jeg har fått med meg at det er en del nasjoner, fagfolk og andre som reagerer på norsk barnevern, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke er så lett å gjøre noe med det? Når det så åpenbart trengs!

• Liker 3
Skrevet

Dere som ikke har tillit til barnevernet, kan jeg spørre dere hvorfor? Er det en erfaring dere har hatt med barnevernet som gjør at dere har mistet tilliten? Eller er det media?

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke har tillit til barnevernet, kan jeg spørre dere hvorfor? Er det en erfaring dere har hatt med barnevernet som gjør at dere har mistet tilliten? Eller er det media?

Primært på grunn av jobb i rettsvesen

• Liker 2
Skrevet

Ja, selvsagt.

Barnevernet (Norge) har fokus på barns rettigheter. Som et sivilisert samfunn har man forlatt tankegangen om at barn er foreldres eiendom. Tanker som fremdeles står høyt i kurs i land som eksempelvis Polen.

• Liker 14
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like mye tillit som jeg har til alle andre offentlige instanser. 

Anonymkode: adbbf...b84

Et fullstendig intetsigende svar.

Anonymkode: 1bcea...944

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Primært på grunn av jobb i rettsvesen

Er du advokat? Hva mener du er hovedproblemet i norsk barnevern idag? Hva er galt?

Skrevet

Nei, det har jeg dessverre ikke. Ikke fordi jeg har noe selvopplevd eller noen jeg har snakket med som har hatt en dårlig opplevelse, men jeg har det nesten iboende i meg at man ihvertfall ikke bør be dem om hjelp, slik Trude dessverre gjorde. Føler jeg har visst det hele mitt liv. 

Jeg vet mere nå hvorfor det er slik for mange, og jeg tror det er fordi det er så avhengig av saksbehandleren, mange har ikke høyere utdannelse og det er mye som avgjøres på en persons magefølelse, som jo ofte er styrt av følelser og iboende forhåndsdømminger hos den enkelte saksbehandler.

Det er jo også vanvittig mye historier om barn som har vært igjennom barnevernet og fosterhjem som har opplevd mye jævlig og ikke blir hørt eller sett. Så føler det ofte handler om hvorvidt foreldre eller fosterforeldre klarer å lure systemet eller ikke, og ikke om kompetansen til den som er på tilsyn fra barnevernet. Hvorfor har så mange fæle mennesker klart å lure barnevernet hvis de er så inmari kompetente, det spør jeg meg om. 

• Liker 3
Skrevet

Ja. 
Fekk mykje god hjelp av dei når eg var yngre, og hatt god hjelp av dei når det trengtes etter eg fekk barn og. Har den dag i dag, ikkje noko med bv å gjere då. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...