Gå til innhold

Spørsmål ang styrketrening, med bilde.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trent en liten stund nå, gått ned fra 84 til 63 kg. Synes siste fettet er vanskelig å få bort. Trener mest styrke nå, og lurer derfor på om hvordan jeg kan trene ben, spesielt innerlår og mage enda bedre? Som dere ser på bilde så har jeg ikke serlig synlige muskler enda, men kunne tenkt meg det. Og som dere ser på bilde så kunne jeg tenkt meg å trene enda mer på siden av magen- hvor gjør jeg det på best måte med gode resultater? 

Takker for svar :)

20191027_221419_1572372608603.jpg

Anonymkode: 828c8...3bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innerlår vet jeg ikke, men for sidene av magen pleier jeg å ta sidehev, dvs da du ligger på siden med strak kropp og støtter deg på albuen og den foten som er nærmest gulvet, og hever hoften opp og ned. feks 10x3 på hver side. Det kan være vanskelig å holde balansen, så da kan du støtte med hånden på den øverste armen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy og utfall gjør underverker på beina (og rumpa), og evt markløft. Siden av magen kan du ta sidehev, som Candiru sier. Og woodchopper med kabel. 

Også er det lurt med litt kondisjonstrening da, selv jeg personlig syns det er grusomt :fnise:

Utrolig godt jobba hittil da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Candiru skrev:

Innerlår vet jeg ikke, men for sidene av magen pleier jeg å ta sidehev, dvs da du ligger på siden med strak kropp og støtter deg på albuen og den foten som er nærmest gulvet, og hever hoften opp og ned. feks 10x3 på hver side. Det kan være vanskelig å holde balansen, så da kan du støtte med hånden på den øverste armen.

Tskk for tips, da skal jeg gjøre mer sidehev- har gjort lite av det, så det skal jeg legge inn ordentlig i treningen :)

Anonymkode: 828c8...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Doge skrev:

Knebøy og utfall gjør underverker på beina (og rumpa), og evt markløft. Siden av magen kan du ta sidehev, som Candiru sier. Og woodchopper med kabel. 

Også er det lurt med litt kondisjonstrening da, selv jeg personlig syns det er grusomt :fnise:

Utrolig godt jobba hittil da! 

Tusen takk for tips 😊 

Huff ja, må nok kjøre på med litt mer cardio også. Skal innrømme at jeg virkelig hater det selv, men må nok legge inn litt mer av det i treningen. Dessverre 😂 

Tusen takk for det, hyggelig å høre :)

Anonymkode: 828c8...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du skrevet inn programmet ditt her, enklere å se hva du kan øke, endre eller legge til. 

Wow så flott du er! Om du har gått ned fra 83, har du gjort en utrolig god jobb og ser veldig bra ut ;)

Hilsen J29 som har gått fra 90 til 60 og jobber mor samme mål. 

Anonymkode: de04d...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du har trent en stund, tar det lengre tid. Kos deg med trening og se på det som en livsstil, uten et "ferdigresultat". 

Anbefaler mer kardio, selv om "alle" hater det. Elipse, gå i trappemaskin (om senteret har det) og/eller meld deg opp på timer med høy intensitet. På timer er det også vanskeligere å "slippe unna" ;)

Du ser utrolig flott ut! 

Anonymkode: de04d...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du for å gå ned så mye i vekt? Kjempe bra jobba uansett!

Jeg kjenner det veldig godt etter spinning :) 

Anonymkode: 029de...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tilføye at du trener magemusklene best når du gjør store øvelser som markløft, knebøy, rumpehev som krever hele kroppen din og som gjør at du strammer magemusklaturen. Mageøvelser er selvfølgelig bra det også, men det er hovedsaklig "compound movements" som gir best resultat for magen og kjernemusklatur :) 

Anonymkode: 029de...40f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...