AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Hvordan fortelle psykologen at man har bulimi/anoreksi ? Han vet jeg sliter med maten men ikke at jeg kaster opp 30 ganger i uken, å at matinntaket er svært begrenset. Jeg dekker kroppen med klær så jeg ser vel egentlig normalvektig ut. Jeg håper at han skal ta det opp hver time sån at jeg kan si det, men det skjer aldri, å jeg klarer ikke å si det selv. Har en bmi på16,6 så ikke så veldig ille akkurat nå. Anonymkode: 01189...aaf
lalela Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Selv om det er mye lettere sagt enn gjort, tror jeg bare du må si det selv. Det vil være vanskelig der og da, men er utrolig viktig å få hjelp! Masse lykke til! 1
Pavilion Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 Hei! Hvis det er vanskelig å fortelle med ord, tror du det kunne vært lettere for deg å skrive det ned på et ark, og gi det til han i timen, som han kan lese?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 5 minutter siden, lalela skrev: Selv om det er mye lettere sagt enn gjort, tror jeg bare du må si det selv. Det vil være vanskelig der og da, men er utrolig viktig å få hjelp! Masse lykke til! Skulle ønske jeg var tøff nok, hadde håpet at hvis vi gikk gjennom sån bunke med spørsmål så kunne jeg so det da, men han ser ikke noe hensikt med slikt. Hi Anonymkode: 01189...aaf
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 6 minutter siden, Pavilion skrev: Hei! Hvis det er vanskelig å fortelle med ord, tror du det kunne vært lettere for deg å skrive det ned på et ark, og gi det til han i timen, som han kan lese? Ja har prøvd det men jeg klarte ikke å levere det, men kanskje jeg skal øve meg på å si det frem til neste time om to uker. Skulle ønske jeg bare var tøff nok. Hi Anonymkode: 01189...aaf
Pavilion Skrevet 29. oktober 2019 #6 Skrevet 29. oktober 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja har prøvd det men jeg klarte ikke å levere det, men kanskje jeg skal øve meg på å si det frem til neste time om to uker. Skulle ønske jeg bare var tøff nok. Hi Anonymkode: 01189...aaf Det gjør du veldig lurt i! Har du fortalt det til noen andre, eller er det første gang? Hva var det som gjorde det vanskelig å levere arket? Prøv i hvertfall å ha målene dine, og motivasjonfaktorene dine i tankene når du øver deg! ☺️ Du er tøff absolutt tøff nok, ingen tvil, du må bare ha litt tid! 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #7 Skrevet 29. oktober 2019 26 minutter siden, Pavilion skrev: Det gjør du veldig lurt i! Har du fortalt det til noen andre, eller er det første gang? Hva var det som gjorde det vanskelig å levere arket? Prøv i hvertfall å ha målene dine, og motivasjonfaktorene dine i tankene når du øver deg! ☺️ Du er tøff absolutt tøff nok, ingen tvil, du må bare ha litt tid! Nei ingen som vet, hadde alvorlig anoreksi som ung bmi 12 så alle tror jeg er frisk nå. Vanskelige er at det ene sekundet kan jeg ikke leve slik lengere å neste sekund ikke ønske hjelp i det hele tatt, hater denne vinglingen. Hi Anonymkode: 01189...aaf
Gnå Skrevet 29. oktober 2019 #8 Skrevet 29. oktober 2019 Vet ikke om dette er et godt råd... Men hva med å helt på slutten av en time fortelle at det er et tema du vil snakke om neste gang, men at du synes det er så vanskelig at du trenger litt vennlig press?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #9 Skrevet 29. oktober 2019 29 minutter siden, Gnå skrev: Vet ikke om dette er et godt råd... Men hva med å helt på slutten av en time fortelle at det er et tema du vil snakke om neste gang, men at du synes det er så vanskelig at du trenger litt vennlig press? Ja kanskje det er løsningen, er bare redd for at dette blir for flaut, ikke sikkert at dette blir sett på som ille engang, så blir jeg en som overdriver å slikt. Men skal prøve å gjøre dette, mulig dette er løsningen 😊Hi Anonymkode: 01189...aaf
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #10 Skrevet 29. oktober 2019 Du må fortelle psykologen om dette! Dette er jo Kjempe viktig å snakke om..og jo bmi på 16.6 er ille. Jeg skjønner at du tenker at du «ser normalvektig ut» men nei, det gjør du mest sannsynlig ikke. Anonymkode: 14c04...dbf
Gnå Skrevet 29. oktober 2019 #11 Skrevet 29. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja kanskje det er løsningen, er bare redd for at dette blir for flaut, ikke sikkert at dette blir sett på som ille engang, så blir jeg en som overdriver å slikt. Men skal prøve å gjøre dette, mulig dette er løsningen 😊Hi Anonymkode: 01189...aaf Lykke til! Jeg tror det er lurt av deg. Du får holde oss oppdatert
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #12 Skrevet 29. oktober 2019 Du kan ikke forvente at andre mennesker skal plukke deg opp fra rennesteinen når det går dårlig med deg. Ditt liv og din helse er faktisk DITT ansvar. Ikke psykologens eller noe andre om du er myndig. Trenger du hjelp, må du be om det! Terskelen for tvang er meget høy. En psykolog er ikke en bekymret forelder. Det er en person du betaler for en tjeneste. Da bør du bruke den tiden du betaler for mest mulig kontruktivt for deg selv og ikke på tull som å sitte å håpe at psykologen skal tankelese at du bruker masse tid hver dag på å spy opp maten din. Si det, istedet for å kaste bort tid og penger på å holde kjeft. Anonymkode: ab760...2f7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #13 Skrevet 29. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke forvente at andre mennesker skal plukke deg opp fra rennesteinen når det går dårlig med deg. Ditt liv og din helse er faktisk DITT ansvar. Ikke psykologens eller noe andre om du er myndig. Trenger du hjelp, må du be om det! Terskelen for tvang er meget høy. En psykolog er ikke en bekymret forelder. Det er en person du betaler for en tjeneste. Da bør du bruke den tiden du betaler for mest mulig kontruktivt for deg selv og ikke på tull som å sitte å håpe at psykologen skal tankelese at du bruker masse tid hver dag på å spy opp maten din. Si det, istedet for å kaste bort tid og penger på å holde kjeft. Anonymkode: ab760...2f7 Takk for svar, er dette jeg skulle ønske jeg fikk av psykologen, en litt mer streng å direkte framtoning en som satte mer krav, føler ofte psykologer stryker meg ved hårene pga min oppvekst, prater veldig forsiktig å stille som om jeg er en skjør blomst av noe slag. Jeg skal begynne å ta mer ansvar for eget liv, bli voksen å ikke en evig Peterpan. Hi Anonymkode: 01189...aaf
Perelandra Skrevet 30. oktober 2019 #14 Skrevet 30. oktober 2019 Kjære trådstarter! Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg