Gå til innhold

Han ble sur og sa jeg ikke kan ta et komplement

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har møtt en fyr og vi har datet litt, han er litt brå, sier litt rett ut hva han tenker og føler, kan virke litt kritisk og dømmende, men vi har hatt det mye morro og gjort koselige ting. I går var vi og tok en kaffe og jeg har vært syk med forkjølelse noen dager så i forbifarten med det lo jeg av noe og sa at jeg følte meg ikke spesielt ven og vakker. Han så på meg, smilte og sa "du er veldig fin og holder deg godt for alderen". Jeg stusset litt og spurte spøkefullt "du mener jeg er fin og holder meg godt, punktum, det mister litt sjarm når du kommenterer alderen i samme slengen?". Han ble sur og sa at "du er jo ikke 18 lenger, jeg mener jo at du ser godt ut liksom, selv om du er litt i alderen". Jeg sa ikke så mye etter det, ble litt overfladisk prat og vi gikk hjem hver til oss.

Jeg er forøvrig 32år, men jef synes uansett den "fin for alderen" ikke bør brukes til annet enn biler og hus, å si det til en person er ikke noe fint. Hva mener dere? 

Anonymkode: 5b605...ee6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får jeg høre hele tiden , at jeg ser yngre ut og holder meg godt. Tar det som et kompliment jeg da

Anonymkode: bee88...391

• Liker 6
Gjest padawan
Skrevet

Jeg synes du overreagerer og burde latt være å komme med den kommentaren hvor du "arresterte" han for komplimentet.

Skrevet

Han viste seg selv. Han er en dømmende person som tenker hierarkisk. Folk som gjør dette har som oftest bare betinget kjærlighet og opplever seg selv, verden og andre som mangelfull. Det er hans verdensbilde. For meg personlig hadde det blitt for slitsomt og trist, da jeg ikke har samme livsanskuelse.

Anonymkode: 72cda...4c1

• Liker 7
Skrevet

Han høres litt teit ut. Ville ikke brydd meg så mye om det.

Anonymkode: 06fcb...aa9

• Liker 3
Skrevet

Det er faktisk et kompliment, ikke noe negativt når han henviser til alderen. For la oss være ærlige, det er mange menn og kvinner som ikke tar vare på egen kropp og utseende når de nærmer seg tretti år og eldre. 

Jeg kan også si dette til min samboer, og hun har aldri tatt det negativt alle de årene vi har vært sammen. 

Men så er det 15 år aldersforskjell mellom deg og henne, og som kjent så lar ikke den eldre garde #krenke så fort som den yngre. 

Anonymkode: 2c824...d0d

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes å holde seg godt for alderen tar bort noe av poenget med et kompliment. Bestemor på 88 holder seg også utrolig bra for alderen, rent fysisk sett. Synes å få den når man er 32 er teit,  de aller aller fleste på 32 ser unge, pene og fine ut. At han legger lista på at 18 er top noch sier jo sitt, iallefall om han er på din alder. 

Anonymkode: 6882f...4ab

• Liker 25
Skrevet

Han er dum. Rett og slett. Om en føler seg litt pjusk, så har ikke alder noen relevans. Du ser helt fin ut, som vanlig- det hadde vært voksen og fornuftig respons. Ikke at du ser godt ut tross alt. Dust

Anonymkode: 9675d...16b

• Liker 11
Gjest Dævendøtte
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er forøvrig 32år, men jef synes uansett den "fin for alderen" ikke bør brukes til annet enn biler og hus, å si det til en person er ikke noe fint. Hva mener dere? 

Personlig synes jeg du er litt for ung til å "være fin for alderen". 

Men jeg synes også du overreagerte litt, selv om jeg synes komplementet er bedre uten "fin for alderen". Hadde i hvert fall ikke lagd noe nummer ut av det. 

Skrevet
9 minutter siden, padawan skrev:

Jeg synes du overreagerer og burde latt være å komme med den kommentaren hvor du "arresterte" han for komplimentet.

Tenker jeg og.

Når man får et kompliment, om så det er et forsøk på et kompliment, sier man takk og tar det til seg.

• Liker 7
Skrevet

Han sa det i beste mening, ikke bit av han hodet for det. 

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han viste seg selv. Han er en dømmende person som tenker hierarkisk. Folk som gjør dette har som oftest bare betinget kjærlighet og opplever seg selv, verden og andre som mangelfull. Det er hans verdensbilde. For meg personlig hadde det blitt for slitsomt og trist, da jeg ikke har samme livsanskuelse.

Og alt det klarte du å tenke deg frem til av et minimum av info? Hold deg singel for andres del..

Anonymkode: 12fa5...9ce

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ta et kompliment. Han har helt rett. Og her var det da du som sa rett ut hva du mener og føler, og var altfor kritisk og dømmende.  

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner deg på en måte. Jeg også har fått den fin for alderen, spesielt etter fylte 30. Jeg tar det som en kompliment, men man er ikke gammel i 30 årene heller. Men som en påpeker her at mange tar dårlig vare på seg selv. Normalt sett skal man jo egentlig kunne holde seg godt langt opp i alderen. Syns det var unødvendig å dra frem at du ikke er 18 år lenger da. Det sier litt om han. Den kunne han ha spart seg for. 

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sa det i beste mening, ikke bit av han hodet for det. 

Og alt det klarte du å tenke deg frem til av et minimum av info? Hold deg singel for andres del..

Anonymkode: 12fa5...9ce

Jeg sa det også i beste mening, trenger ikke bite hodet av meg heller. For å presisere, det er ingenting i veien med ham og han er nok et bra menneske. Livsanskuelse og perspektiv kan endre seg! Det eneste jeg påpekte var hans tendens i nåværende øyeblikk.

Det blir nok vanskelig for meg å holde meg singel når jeg ikke er singel. 🙂

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

du er veldig fin og holder deg godt for alderen

Du overtenker noe vanvittig. At han sier du er veldig fin og holder deg godt for alderen er jo ikke noe annet enn et kompliment. At du synes selv at alderen din er et ømt tema, kan han ikke lastes for. Uttrykket poengterer jo at du ser bra ut, og at du holder deg like fin som andre i sin beste alder (som vanligvis er i 20-årene). Og nei, du er ikke 18. Men at du ser ut som en 20-åring oppi 30-åra er jo åpenbart et godt kompliment, og det er ingen grunn til å tilegne det andre meninger som du gjorde. 

Anonymkode: 99d1d...320

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke det var et kompliment..Hadde ikke konfrontert han med det, men tenkt "erh...." Inni meg.

Hvorfor skal de aldersgreiene flettes inn? Kan man ikke bare si at folk er fine selv om de er 18, 32 eller 74? Man trenger ikke se ung ut for å være fin.

Men han liker deg nok godt, TS. Mange menn er veldig klumsete med ord. Skikkelig irriterende. Jeg gikk på musikkskole da en kompis der sa "DEN låten er du sykt god på!". Det blir liksom, ok, ikke på de andre låtene? Men poenget var jo bare at han ville gi meg motivasjon fra hans side. Er bare å legge det fra seg.

Anonymkode: 0ef88...7d3

• Liker 9
Skrevet

Hmm kanskje jeg må gå litt inn i meg selv og tenke meg litt om, men har likevel vanskelig for å ta den "for alderen" positivt i og med at jeg synes ikke 30 årene er de nye 50 akkurat. Han er ikke på min alder, han er 39. Akkurat hvordan han mente det kommer vel til slutt frem,.ble i dag invitert på båttur torsdag og ha takket ja.

Ts

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt en fyr og vi har datet litt, han er litt brå, sier litt rett ut hva han tenker og føler, kan virke litt kritisk og dømmende, men vi har hatt det mye morro og gjort koselige ting. I går var vi og tok en kaffe og jeg har vært syk med forkjølelse noen dager så i forbifarten med det lo jeg av noe og sa at jeg følte meg ikke spesielt ven og vakker. Han så på meg, smilte og sa "du er veldig fin og holder deg godt for alderen". Jeg stusset litt og spurte spøkefullt "du mener jeg er fin og holder meg godt, punktum, det mister litt sjarm når du kommenterer alderen i samme slengen?". Han ble sur og sa at "du er jo ikke 18 lenger, jeg mener jo at du ser godt ut liksom, selv om du er litt i alderen". Jeg sa ikke så mye etter det, ble litt overfladisk prat og vi gikk hjem hver til oss.

Men det betyr jo nøyaktig (?) det samme. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke villet være sammen med noen som mener at man er på høyden utseendemessig når man er 18, og at man er "opp i åra" når man er 30. Han viste tydelig noen holdninger jeg hadde syntes var ekstremt turn-off, og jeg hadde mista interessen. I mine øyne var det ikke en kompliment. 

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Jeg hadde ikke villet være sammen med noen som mener at man er på høyden utseendemessig når man er 18, og at man er "opp i åra" når man er 30. Han viste tydelig noen holdninger jeg hadde syntes var ekstremt turn-off, og jeg hadde mista interessen. I mine øyne var det ikke en kompliment. 

Hva er galt med å mene det? Vil tro at folk flest mener at de peneste/kjekkeste jevnt over er maks 25.

Man er nok på det peneste en gang mellom 18 og 25.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...