Gå til innhold

Hansker under vielsen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan det er vanlig å gjøre det under ringpåsettelsen når man har hansker til kjolen?

Tar man hanskene (begge) diskret av like før, tar man av bare den ene, bruker man ikke hanskene under selve vielsen eller hva? Har hørt om noen som satt ringen utenpå hanskene, men jeg synes ikke det høres spesielt fint ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, er ikke særlig erfaren på området (Ikke "skikk og bruk boken" min heller :lol: ), men for all del: INGEN RING UTENPÅ HANSKENE!

Logisk fremgangsmåte, når du først skal ha hansker, er vel å ta dem diskret av og gi dem til forloveren sammen med brudebuketten for så å få dem tilbake og ta dem diskret på igjen når du får buketten tilbake.

Lykke til!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En liten skrekkhistorie (men som egentlig bare ble morsomt) - Jeg gikk glad og fornøyd inn i kirken MED hanskene på, og ble veldig lattermild da vi stod foran presten og jeg skjønte at jeg ikke kom til å få på ringen. Da var det litt sent å begynne å trekke av seg hansken. Så det ble veldig komisk, og alle lo litt. Presten sa "Alt ordner seg". Jeg tok ringen halveis på, og da vi satt oss ned igjen etter ekteskapsinngåelsen tok jeg hanskene av og satt på ringen. Etter det tok jeg ikke hanskene på igjen, så jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg absolutt skulle ha dem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lusket av meg hanskene mens jeg satt oppe ved alteret, og lusket dem på igjen før vi gikk ut av kirken. Hadde dem så på helt til middagen, men da var de av for godt! Har forresten fått brukt dem mye, for kjolen min med tilbehør var grått, så hansker og sko går til selskapskjolene mine!

En mulighet er også å ha åpne hansker (uten fingre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!

jeg skal ha fingerløse hansker, så slipper jeg det problemet!!Det er kjempeflott!!Og ringene blir aldri skjult under en hanske!! :D

lykke til alle sammen!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man trenger dessuten ikke å gjennomføre ringritualet, dersom dere bruker forlovelsesringene er det mange som velger bort akkurat dette og tar hverandre i hånden som bekreftelse på troskapsløftet i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...