Vibs Skrevet 24. mai 2005 #1 Skrevet 24. mai 2005 Fikk en bot i dag fordi vinden hadde tatt parkeingslappen. Og svisj så lå den mellom setet og setereguleringen, såvidt synlig, men ikke synlig nok mht referansenummer og avgift betalt fra kl til kl. 500 raske kroner kommer det til å koste meg. Jeg skal søke om ettergivelse av boten, tror du det vil hjelpe? Det har blåst mye i Oslo i dag og jeg vil be så ydmykt om forståelse - jeg skulle bare lufte for hunden i baksetet....
*CHOUCHOU* Skrevet 24. mai 2005 #2 Skrevet 24. mai 2005 Hei Vibs. Jeg ville absolutt prövd meg. Du ma uansett betale den, men jeg tror, dersom du kanskje legger ved parkeringslappen, at det skulle ga igjennom. Lykke til!
Kristin S Skrevet 24. mai 2005 #3 Skrevet 24. mai 2005 Det er vel i allefall verdt et forsøk! Så lenge du har lappen! Hvis de ikke da bruker den unnskyldningen at LAPPEN SKAL LIGGE SYNLIG. Men skulle jo ikke tro de kan være så vrange. Når en faktisk SKAL lufte for hunden hvis den sitter alene i bilen og det er varmt.... Lykke til! =)
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2005 #4 Skrevet 24. mai 2005 Du kan jo prøve, men tror ærlig talt ikke du får tilbakegitt boten. Står vel på lappen at den SKAL være synlig i frontruta.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 24. mai 2005 #5 Skrevet 24. mai 2005 Kristin S. skriver.......................Hvis de ikke da bruker den unnskyldningen at LAPPEN SKAL LIGGE SYNLIG........... Her i Oslo står nå med klartekst på parkeringslappene at lappen skal ligge synlig ellers er den ikke gyldig. Men uansett går det jo an å forsøke. Ket verste som kan skje er jo at du ikke får igjen de 500 du må betale.
Vibs Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2005 Ja, det står den skal være synlig, ikke noe tvil om det Men jeg hadde jo gjort alt som jeg skulle og lagt den synlig og riktig vei og alt... ..helt til det kom et vindpust
Gjest Madam Felle Skrevet 24. mai 2005 #7 Skrevet 24. mai 2005 Hvorfor ikke prøve deg på en spansk en da, skrive en klage og legg ved parkeringslappen uten noen annen forklaring. Det er vel da parkeringsvekten sitt ansvar å huske hva som egentlig hendte, og det er vel lite sannsynlig at den personen husker din bil.
Vibs Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2005 Hvorfor ikke prøve deg på en spansk en da' date=' skrive en klage og legg ved parkeringslappen uten noen annen forklaring. Det er vel da parkeringsvekten sitt ansvar å huske hva som egentlig hendte, og det er vel lite sannsynlig at den personen husker din bil.[/quote'] vakten har tatt bilder av bilen står det på boten...jeg antar at de har tatt bilder av et tomt dashbord
Gjest Uskyldig Skrevet 24. mai 2005 #10 Skrevet 24. mai 2005 Det er ikke alltid de leser riktig av bildene da. Vi hadde en seanse med en bot fra et sted vi aldri hadde vært. Bilnummeret var tydelig annerledes og det var en helt annen type bil de hadde avbildet! Vi måtte klage flere ganger, men plutselig trakk de hele saken
Nella Skrevet 24. mai 2005 #11 Skrevet 24. mai 2005 Mamma opplevde det samme, men det var her i Tønsberg da. Ikke noe problem. Fakset inn bot og kvittering og boten ble slettet. Det var Eurpark faktisk. Hun fikk brev i posten at det var slettet og en sånn plastdings man fester neders på frontruta der man kan legge parkeringslappen så den sitter innat vinduet. En slagd klemme liksom. Jeg ville sendt. Eller først ville jeg ringt inn å vært blid, hyggelig og ydmyk. Det funka for det var jeg som ringte da mamma og jeg fikk boten. Da gav de beskjed hva som skulle gjøres. Og siden de har sånne ferdige ting de sender ut så er det sikkert noe de har vært utfor endel ganger.
Vibs Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2005 Mamma opplevde det samme, men det var her i Tønsberg da. Ikke noe problem. Fakset inn bot og kvittering og boten ble slettet. Det var Eurpark faktisk. Hun fikk brev i posten at det var slettet og en sånn plastdings man fester neders på frontruta der man kan legge parkeringslappen så den sitter innat vinduet. En slagd klemme liksom. Jeg ville sendt. Eller først ville jeg ringt inn å vært blid, hyggelig og ydmyk. Det funka for det var jeg som ringte da mamma og jeg fikk boten. Da gav de beskjed hva som skulle gjøres. Og siden de har sånne ferdige ting de sender ut så er det sikkert noe de har vært utfor endel ganger. Hurra! Du er andremann som forteller en slik historie i dag - en kollega hadde også opplevd det samme og fått pengene for boten tilbake. Takk for svarene, folkens.
Væren Skrevet 25. mai 2005 #13 Skrevet 25. mai 2005 Hvis du har betalt og det er en god forklaring på hvorfor lappen ikke lå i vinduet, hadde jeg i alle fall forsøkt! Jeg har fått ettergitt en parkeringsbot en gang, hadde parkert der jeg pleide å stå parkert når jeg var i byen, men parkometeret var borte. Jeg trodde det var meningen at man heretter skulle betale på den felles p-automaten like bortenfor og parkerte i god tro. Parkering forbudt skiltet som var festet oppå hjørnet av parkeringshuset var ikke særlig lett å få øye på, så der ble det lapp på ruta... Jeg gikk opp på P-etaten og forklarte saken og viste gyldig parkeringskvittering. Det var så vidt det gikk, og jeg hadde egentlig gitt opp og begynt å gå mot døra da damen reiv lappen i to og sa "OK, da..."
Mrs. K Skrevet 25. mai 2005 #14 Skrevet 25. mai 2005 Finn mobilnr. til parkeringsvakten og send noen flørtesms'er. Hør med LilleUlv - hun kan det der. Hilsen Trille
Vibs Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #15 Skrevet 25. mai 2005 Finn mobilnr. til parkeringsvakten og send noen flørtesms'er. Hør med LilleUlv - hun kan det der. Hilsen Trille
Gjest gjest1 Skrevet 26. mai 2005 #16 Skrevet 26. mai 2005 Inntil nylig hadde jeg trodd at en ikke hadde noe å fare med i en slik sak. Det står jo ganske tydelig at lappen må være synlig. Noe som jeg igrunn har stor forståelse for. Men for ikke lenge side opplevde svigermor noe av det samme. Parkeringslappen hadde falt ned på gulvet, og hun fikk altså bot. Hun klaget på det (sendte et formelt brev og la ved parkeringslappen) og fikk faktisk medhold. Hun slapp boten! Så det nytter å klage i slike tilfeller. Det kommer nok ann på dagsformen til saksbehandleren, men absolutt verdt et forsøk!
NIKI Skrevet 26. mai 2005 #17 Skrevet 26. mai 2005 Jeg klagde på en parkeringsbot jeg fikk. Og jeg hadde mye dårligere unnskyldning enn det du har. Og det funket fint for meg. Slapp unna den. Så jeg ville absolutt ha prøvd å klage på den. Du har da ingenting å tape. Lykke til
Mona Skrevet 30. mai 2005 #18 Skrevet 30. mai 2005 Finn mobilnr. til parkeringsvakten og send noen flørtesms'er. Hør med LilleUlv - hun kan det der. Hilsen Trille Prøv, ingenting å tape. I kommunen hvor jeg jobber, ville du fått den ettergitt av rimelighetsgrunner. De må ikke ettergi den, siden lappen skal være synlig. Men mange steder er de greie en gang i alle fall. Men skjer det flere ganger derimot, er det ikke sikkert det går..!
Gjest Jemini Skrevet 30. mai 2005 #19 Skrevet 30. mai 2005 Jeg opplevde at da jeg slamret igjen bildøra, "snudde" parkerignsbilletten seg av vindtrykket. Fikk bot, tror jeg betalte først slik reglene var, sendte formell klage + kopi av billetten (husk det går ikke an å fake billett i etterkant, så om du har gyldig billett må de nesten tro deg.) Jeg fikk strøket boten, og fikk en fin plastklemme å klistre i frontruten slik at ikke billetten blåste bort igjen. Og fikk beskjed om at jeg fikk ettergitt denne gang, men om det ble et nytt tilfelle, da.... 500 kr er mye penger, det er verd å prøve å klage.
Vibs Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #20 Skrevet 1. juni 2005 Klagen er nå sendt av sted, så nå får jeg vente og se. Boten er betalt også, så jeg har jo intet å tape...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå