Gå til innhold

App for motivasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En app kom opp som forslag til meg oh nå har jeg lastet den ned. Du setter deg mål og vil få påminnelser fra appen. Jeg er deprimert og arbeidsledig for tiden . Vil ikke nevne grunn, men jeg er ikke ufør og har ikke tenkt å melde meg ut.

Men jeg står liksom opp sånn 13.... fordi dagene blir så lange uten noe å gjøre. Jeg drikker kaffe dagen lang. Tar pusteøvelser 30 min hver dag og tar løpeturer. Men thats it. Resten går til å se på Instagram hvor bra andre har det. Så vidt jeg ser filmer. Besøker en sykemeldt venn hvor vi sitter oppe om natten og ser film. Forskjellen er at jeg er arbeidsledig pga uflaks , han fordi han er sykemeldt i noen mnd etter ulykke. 

Dette er ikke sunt. 

Det er noe nytt. Noe jeg ikke har prøvd før. Jeg går bare og tenker negativt absolutt hele tiden nesten. Fordi jeg er så skuffet og føler ikke jeg rår over eget liv overhode. 

Det sies jo at alt kommer fra inni deg. Og sånn en slave som jeg er av mobilen, kanskje bruke den til en reminder for å gjøre noe positivt også? Noen med erfaring?

Anonymkode: 2ae9e...ff4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags app er det? 

Hva slags pusteøvelser tar du? 

Jeg har nå en pause i studiene på grunn av alvorlig depresjon, angst og kronisk sykdom. Jeg har en deltidsjobb der jeg prøver å fungere så godt jeg kan, men jeg fungerer jo overhodet ikke som jeg gjorde før. Jeg har vært oppe siden kl 1 i dag, og det er natten som er verst. Jeg må ha på en film eller serie i bakgrunnen for at jeg i det hele tatt skal orke å være hjemme - og jeg som pleide å elske å være hjemme alene. 

Du er flink som kommer deg ut og tar løpeturer. Jeg har begrensninger med fysisk aktivitet grunnet sykdom, men jeg forsøker å komme meg ut en gang i løpet av dagen. Selv om det ikke er så veldig sunt å sitte oppe hele natten og se på film er det i alle fall fint at du sosialiserer. Du klarer altså å gjøre noe ut av dagen, og det er nok viktig å sette pris på de små tingene man gjør også.

Mitt overordnede mål er å komme tilbake til studiene, og selvsagt å komme meg ut av den alvorlige depresjonen. På veien dit må jeg sette meg en rekke delmål, så jeg skulle gjerne ha blitt tipset om appen. Jeg har brukt en app da jeg studerte, men jeg har satt den litt på pause etter at jeg falt ut og har ikke helt klart å åpne den enda. 

Jeg kan tenke meg at ditt overordnede mål er å komme tilbake til arbeidslivet? Nå vet jeg jo ikke omstendighetene for at du ikke er i jobb, men jeg forstår jo på deg at du vil få deg en jobb etter hvert. 

For øvrig har jeg ikke instagram og jeg ser ikke noen oppdateringer fra venner på Facebook, utenom i grupper jeg er med i samt Messenger. Dette samme gjaldt da jeg var fullt fungerende, men det er kanskje et tips hvis du opplever at det ikke gjør det noe godt. 

Anonymkode: 48d25...8b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...