Gå til innhold

Aldersforskjell

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som fyller 27 år litt utpå nyåret. I det siste har jeg blitt mer og mer interessert i en fyr som er ganske nøyaktig 5 år yngre enn meg; han fyller 22 omtrent samtidig som jeg blir 27. Hva tenker dere om denne aldersforskjellen? I det store og hele så tenker jeg jo at 5 år er ingenting, men menn bruker oftere mer tid på å modnes enn kvinner og da lurer jeg på om 22 blir litt for ungt? Han virker veldig målrettede ifht karriere, er veldig reflektert, lite opptatt av status og det overfladiske og det er vel nettopp derfor liker jeg han såpass godt. Men jeg blir litt usikker. Noen med lignende erfaringer?

Anonymkode: 364a6...01f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! Fem år er ingenting her. Husk at gutter /menn er forskjellig. Gutter på 22 kan være mer modne enn menn på 50. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

Kjør på! Fem år er ingenting her. Husk at gutter /menn er forskjellig. Gutter på 22 kan være mer modne enn menn på 50. 

Gutter på 22 er ikke mer moden enn en oppegående mann på 50, nei. 

TS: Veldig viktig at du er klar over at han fremdeles modner seg. Dette kan vare til han blir 25/26. Betyr på ingen måte at det ikke kan bli dere, men bare vær klar over det. 

Anonymkode: 8fe61...da8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gutter på 22 er ikke mer moden enn en oppegående mann på 50, nei. 

TS: Veldig viktig at du er klar over at han fremdeles modner seg. Dette kan vare til han blir 25/26. Betyr på ingen måte at det ikke kan bli dere, men bare vær klar over det. 

Det kommer veldig an på person og verdier. En ung gutt kan faktisk være ganske seriøs og ordentlig av seg. Jeg vet også at oppgående menn i 50 årene er modne, det er alle oppegående menn uansett alder. Jeg skulle bare frem til at garanti har man ikke uansett, altså jeg satte det på spissen. Det skjønte vel ikke du. 
Liker han deg Ts så er det vel bare å satse. Du har ikke mer garanti selv om du satser på en på 30.

Skrevet
4 minutter siden, wintergirl skrev:

Det kommer veldig an på person og verdier. En ung gutt kan faktisk være ganske seriøs og ordentlig av seg. Jeg vet også at oppgående menn i 50 årene er modne, det er alle oppegående menn uansett alder. Jeg skulle bare frem til at garanti har man ikke uansett, altså jeg satte det på spissen. Det skjønte vel ikke du. 
Liker han deg Ts så er det vel bare å satse. Du har ikke mer garanti selv om du satser på en på 30.

Menn/gutter på 22 har ikke engang ferdigutviklet frontallapp. Den gjennomsnittlige 50-åringen er langt mer moden en den gjennomsnittlige 22-åringen. Å skrive sånn «han kan være et unntak da», hjelper jo ikke TS i stor grad. Hun vet ikke enda og bør ta utgangspunktet i det som er normalen inntil han får bevist det motsatte overfor hun. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn/gutter på 22 har ikke engang ferdigutviklet frontallapp. Den gjennomsnittlige 50-åringen er langt mer moden en den gjennomsnittlige 22-åringen. Å skrive sånn «han kan være et unntak da», hjelper jo ikke TS i stor grad. Hun vet ikke enda og bør ta utgangspunktet i det som er normalen inntil han får bevist det motsatte overfor hun. 

Så du mener hun skal la være? Der syns jeg er drøyt. jeg mener hun bør satse, men det er opp til Ts hva hun gjør. Dette med ikke ferdig utviklet frontlapp, hjerne, eller hva det enn måtte være må faktisk ikke bety all verden. Noen utvikler seg tidligere også. Er han snill og interessert i Ts så skjønner ikke jeg hvorfor de skal måtte vente. Så legger vi modenhet til side. Man kan faktisk ha gode verdier selv om man er et barn også. Så skjønner ikke dette med å bruke det at frontlappen ikke er helt utviklet enda i mot han/ dem. Man kan komme langt med gode verdier også. Har sett mer enn nok av godt voksne menn og kvinner som aldri bli «modne» 

Var ikke akkurat innom tråden for å starte en diskusjon om det heller. Skulle bare oppmuntre Ts om at det er verdt å sjekke ut hvis hun virkelig liker denne gutten. 

Skrevet
7 minutter siden, wintergirl skrev:

Så du mener hun skal la være? Det synes jeg er drøyt.

Hvor har jeg skrevet det? Du legger ord i munnen på meg. 0/10

Jeg mener at hun skal ta de rette forutsetningene når hun dater han. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg skrevet det? Du legger ord i munnen på meg. 0/10

Jeg mener at hun skal ta de rette forutsetningene når hun dater han. 

0/10???

Hun har vel de rett forutsetningene for å date han. Hun er usikker da aldersforskjellen er «feil vei» bør ikke by på noe som helst problemer. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en jente som fyller 27 år litt utpå nyåret. I det siste har jeg blitt mer og mer interessert i en fyr som er ganske nøyaktig 5 år yngre enn meg; han fyller 22 omtrent samtidig som jeg blir 27. Hva tenker dere om denne aldersforskjellen? I det store og hele så tenker jeg jo at 5 år er ingenting, men menn bruker oftere mer tid på å modnes enn kvinner og da lurer jeg på om 22 blir litt for ungt? Han virker veldig målrettede ifht karriere, er veldig reflektert, lite opptatt av status og det overfladiske og det er vel nettopp derfor liker jeg han såpass godt. Men jeg blir litt usikker. Noen med lignende erfaringer?

Noen mannfolk er på 22 år er mer modne enn de på 35 år. Du må nesten date han litt for å finne det ut.

Anonymkode: 8127a...c9a

Skrevet

I din alder ville jeg hatt barn og familie i bakhodet, det får du sannsynligvis ikke med en mann som er 5 år yngre 

Anonymkode: 63988...4c0

Skrevet

Man sier at jenter blir fortere voksne enn gutter, men det finnes mange umodne tullinger som er 30 og oppover. Jeg har møtt tre menn som er 30 og oppover som man skulle tro var begynnelsen av 20 årene eller slutten av tenårene utifra oppførselen deres. 

Jeg personlig hadde ikke gått for en som var fem år yngre enn meg men hver sin smak. Men du har jo ingenting å tape med å prøve å se hvordan det går?

Skrevet

Hei, Ts her. Vil bare si tusen takk for alle råd, både positive og negative! Dette må jeg nok tenke litt over. Jeg er i en livssituasjon der jeg heller ikke er klar for barn med det første, så akkurat det stresser jeg ikke med. 

Skrevet

5 år er ingen aldersforskjell. Om akkurat dere passer sammen vil dere jo finne ut av med å date en stund.

Anonymkode: 277dc...410

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 år er ingen aldersforskjell. Om akkurat dere passer sammen vil dere jo finne ut av med å date en stund.

Anonymkode: 277dc...410

5 år er faktisk en del aldersforskjell når man er i 20 årene. Når man begynner å bli eldre så minsker aldersforskjellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...