Gå til innhold

Dra hjem fra utveksling.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er på utveksling i Florida, USA. Har vært her siden august og har for det meste blitt gode venner med andre utvekslingstudenter. Alle vennene mine reiser hjem til jul og jeg er den eneste som skal være her hele skoleåret. Jeg føler at 6 måneder holder og har lyst til å dra hjem etter julen. Har dere noen tips til hvordan jeg kan holde motet oppe og vill bli her istedenfor å dra hjem igjen. Jeg vet at alle sier at tiden etter januar går kjempe fort, men jeg føler at det kommer til å bli kjedelig fordi vennene mine drar og fotballsesongen er ferdig.

takk for tips

Anonymkode: 9da40...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det utveksling som en del av videregående? Hvis du avbryter året må du ta hele året på nytt fra sommeren av i stedet for å starte på VG3. Du er også i den perioden hvor de fleste begynner å lengte hjem, så det er ikke rart at du tenker slikt. Jeg vil oppfordre deg til å fullføre hele utvekslingsåret. Selv om fotballsesongen er over så er det andre sporter som tar over. Basketball var veldig populært i vintersesongen da jeg var i USA. Kanskje du kan prøve å spille selv? Og tiden etter nyttår går virkelig fort! Prøv å skaff deg andre venner. Delta på aktiviteter på skolen eller se om du finner noe utenfor skolen du kan delta på. Ikke tenk at alt skal være perfekt hele tiden, for slik er det ikke :) 

Anonymkode: fa849...188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra hjem. Du kommer til å angre på det. 

Anonymkode: e22db...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke slutte med ting bare fordi de blir kjedelige. Fullfør det du startet 

Anonymkode: 82005...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter AB over som skriver at du kommer til å angre deg senere om du reiser hjem til jul. Det er kun 6 måneder igjen, det går kjempefort! Dette er en opplevelse du vil se tilbake på som positiv senere i livet selv om det kanskje ikke alltid føles slik nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har godt av å klare seg på egenhånd uten kjente og kjære venner i nærheteten. Jeg hadde ikke dratt hjem. 

Anonymkode: 6bcc8...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...