AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #1 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg er nå 5 mnd på vei og lurer veldig på dette med amming. For 11 år siden ble jeg operert. Brystreduksjon type Orlando. Flere som har gått gjennom denne operasjonen og har gode/dårlige erfaringer med amming i ettertid? Anonymkode: 62b69...444
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #2 Skrevet 28. oktober 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nå 5 mnd på vei og lurer veldig på dette med amming. For 11 år siden ble jeg operert. Brystreduksjon type Orlando. Flere som har gått gjennom denne operasjonen og har gode/dårlige erfaringer med amming i ettertid? Anonymkode: 62b69...444 Ingen kan svare deg på dette, du må vente, prøve og se hva som skjer. Man anbefaler å vente med reduksjonsplastikk til etter at man har fått de barna man vil ha, nettopp for å kunne amme, men også fordi brystene endrer fasong etter svangerskap og amming. Men gjort er gjort, og man gjør ikke denne typen operasjoner uten en grunn. Anonymkode: fc8e0...1b9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har selv tatt brystreduksjon for åtte år siden og er gravid - jeg er uenig i kommentaren over at en skal vente til en har fått de barna man skal ha. For i mitt tilfelle er spinkel og tynn, men hadde store tunge bryster som slet på nakke og skuldre. Det var rett og slett forferdelig vondt. Jeg tror de fleste som tar en brystreduksjon gjør det på grunn av fysiske utfordringer knyttet til brystetene. Jeg spurte jordmor om dette - da hun nevnte amming. Hun sa at noen ganger går det ikke, andre ganger går det. Hun spurte meg om det var veldig viktig for meg å amme - jeg svarte at jeg hadde gjort det om jeg kunne, men jeg ønsker ikke å stresse med det dersom det blir vanskelig. Dette var hun veldig enig i. 😊 Anonymkode: 6ffbb...a1d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #4 Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har selv tatt brystreduksjon for åtte år siden og er gravid - jeg er uenig i kommentaren over at en skal vente til en har fått de barna man skal ha. For i mitt tilfelle er spinkel og tynn, men hadde store tunge bryster som slet på nakke og skuldre. Det var rett og slett forferdelig vondt. Jeg tror de fleste som tar en brystreduksjon gjør det på grunn av fysiske utfordringer knyttet til brystetene. Jeg spurte jordmor om dette - da hun nevnte amming. Hun sa at noen ganger går det ikke, andre ganger går det. Hun spurte meg om det var veldig viktig for meg å amme - jeg svarte at jeg hadde gjort det om jeg kunne, men jeg ønsker ikke å stresse med det dersom det blir vanskelig. Dette var hun veldig enig i. 😊 Anonymkode: 6ffbb...a1d Anbefaler at du tar deg tid til å lese innlegget du kommenterer en gang til, for her har du ikke forstått det jeg har akrevet. Anonymkode: fc8e0...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #5 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har hatt brystreduksjon med løft. Usikker på nøyaktig hva Orlando metoden er.. Jeg fikk dessverre ikke til å amme, det kom ikke noe melk. Tror jeg klarte å få ut en dråpe eller to, men ga til slutt opp. Anonymkode: ebdb1...76e
Lissygloss Skrevet 28. oktober 2019 #6 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg fikk til å delamme. Fødte barn 10 år etter operasjonen. Hjalp veldig med nesesprayen (husker ikke navnet), for å hjelpe til med utdriving
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå