Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Fjeud skrev:

Nei. Poenget var en overdrivelse for å illustrere at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom fordelingen av karakterer og det underliggende evnenivået til elevene. Jeg mener ikke de fra feks. Bi eller hk som gruppe innehar et høyere evnenivå enn studenter på feks NHH selv om de fra bi har høyere karakter enn de fra NHH.

Jeg tror generelt studentene på Oxford er på et høyere nivå enn studenter fra Italia, og på et tilsvarende nivå med studenter fra PSL. Dette gjenspeiles i rangeringen til universitetene og hva studentene deres oppnår. Videre er det en enorm forskjell på å faktisk gå på en prestisjeskole og å være der på utveksling, og når TS heller ikke spesifiserer hvilken italiensk skole, var den sannsynligvis blant de dårligere.

Men jeg har nettopp vist til at det er enorme forskjeller mellom karakterer og faktiske prestasjoner når alle måles på samme eksamen. Det er jo helt hinsides at klasser kan få 5,2 i snitt men på en ekstern eksamen blir snittet 2,5. Så dette underbygger bare at å betale gir høyere karakterer. Jeg fant ikke spesielt noe sted hvor italienske og amerikanske universiteter ble sammenlignet men fant tyske og amerikanske/britiske og dette er hva folk skriver. Det går kun en vei og det er ikke det du forfekter i alle fall.

Mest interessant, fra en "retired university lecturer in German":

"The German universities expect all students to fend for themselves and there is none of the ‘pastoral’ care that British and American universities provide. Traditionally, every student is treated (in principle, anyway) as a research student or at least one in the making. Students swim or sink, and the university isn’t bothered by those that sink*. For a long time the German universities took a very dim view of the British and American universities, which they regarded as soft at undergraduate level.

I would expect people going straight from a British or American school to a German university or even after graduating as a BA or BSc to find study at a German university tough. This might even apply after successfully completing a taught MA course in Britain."

Andre:

"I can only go with what I’ve seen. We had a German who came here, married to an American woman. He was a mediocre to poor student in Germany, showed us the equiv of transcripts. He was on the President’s list in the US. Not the Dean’s List, but the President’s list. He said it was a joke and he put in no effort where as he needed to work hard, study and fight for grades in Germany. I’d seen the papers of one of his coworkers at the same university. Her papers wouldn’t have gotten C’s in my high school college prep classes in the early 1980’s. She wrote like a 12 year old, wasn’t a deep thinker and she had a 3.2 in a US college.

He said all he had to do was parrot the perspective of the liberal professor.

He showed us papers that he’d deliberately left flaws in, and still got 4.0 in the class.

Our education system is largely a joke."

"There are few mechanisms that keep you engaged throughout the semester. In many courses there is no graded homework, no midterms, just a final exam which completely determines your grade. Also, in core STEM undergrad classes expected dropout rates are >50% and the lecturers will not be held responsible for those rates. That all works in my opinion, because of the lack of tuition."

"But it's true that in comparison to e.g. US universities you are more on your own, like in “take it or leave it”. A university does not care about you receiving your degree you paid for. Since you actually didn't pay. They are more focused on a good education, even if that means, that more then half of the students fail the examns."

"It all very much depends. If you choose to study a traditionally work-intensive subject like mathematics or engineering and have to work at the same time, you'd have to be a very, very gifted student to get a bachelor's degree in the 3 years that are considered appropriate."

https://www.quora.com/Is-it-really-true-that-the-universities-in-Germany-are-very-hard

Anonymkode: dd849...b9d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har nettopp vist til at det er enorme forskjeller mellom karakterer og faktiske prestasjoner når alle måles på samme eksamen. Det er jo helt hinsides at klasser kan få 5,2 i snitt men på en ekstern eksamen blir snittet 2,5. Så dette underbygger bare at å betale gir høyere karakterer. Jeg fant ikke spesielt noe sted hvor italienske og amerikanske universiteter ble sammenlignet men fant tyske og amerikanske/britiske og dette er hva folk skriver. Det går kun en vei og det er ikke det du forfekter i alle fall.

Mest interessant, fra en "retired university lecturer in German":

"The German universities expect all students to fend for themselves and there is none of the ‘pastoral’ care that British and American universities provide. Traditionally, every student is treated (in principle, anyway) as a research student or at least one in the making. Students swim or sink, and the university isn’t bothered by those that sink*. For a long time the German universities took a very dim view of the British and American universities, which they regarded as soft at undergraduate level.

I would expect people going straight from a British or American school to a German university or even after graduating as a BA or BSc to find study at a German university tough. This might even apply after successfully completing a taught MA course in Britain."

Andre:

"I can only go with what I’ve seen. We had a German who came here, married to an American woman. He was a mediocre to poor student in Germany, showed us the equiv of transcripts. He was on the President’s list in the US. Not the Dean’s List, but the President’s list. He said it was a joke and he put in no effort where as he needed to work hard, study and fight for grades in Germany. I’d seen the papers of one of his coworkers at the same university. Her papers wouldn’t have gotten C’s in my high school college prep classes in the early 1980’s. She wrote like a 12 year old, wasn’t a deep thinker and she had a 3.2 in a US college.

Jeg tror den eneste som blir overbevist av de svake argumentene dine er deg selv. At studenter ved NTG har fått høyere snitt i ett fag en ved en eksamen betyr ikke at dette kan generaliseres til Oxford, et av verdens beste universiteter. På samme måte som den tyske studenten utvilsomt ville hatt det vanskelig på Harvard.

Skrevet

Hvorfor vil man jobbe for McKinsey?

Skrevet
9 minutter siden, Fjeud skrev:

Jeg tror den eneste som blir overbevist av de svake argumentene dine er deg selv. At studenter ved NTG har fått høyere snitt i ett fag en ved en eksamen betyr ikke at dette kan generaliseres til Oxford, et av verdens beste universiteter. På samme måte som den tyske studenten utvilsomt ville hatt det vanskelig på Harvard.

Den du siterer kommer hvertfall med kilder, så jeg ville nok forsøkt å fremstå litt mindre overlegen i dine neste innlegg. 

Anonymkode: def69...47b

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den du siterer kommer hvertfall med kilder, så jeg ville nok forsøkt å fremstå litt mindre overlegen i dine neste innlegg. 

Anonymkode: def69...47b

Om noen har med småstein fra innkjørselen sin til en middag, er det bedre enn å ikke ha med noe i det hele tatt? Om jeg var deg ville jeg lest hva som sto i de kildene personen kom med før jeg uttalte meg.

Skrevet
9 minutter siden, Fjeud skrev:

Om noen har med småstein fra innkjørselen sin til en middag, er det bedre enn å ikke ha med noe i det hele tatt? Om jeg var deg ville jeg lest hva som sto i de kildene personen kom med før jeg uttalte meg.

Du kommer ikke med noe som helst. Du har ingen artikler eller diskusjonsforum der noen sier at UK er verre enn kontinental-Europa. Heller ikke at det er vanskeligere på privatskoler enn offentlige. 

Hvorfor skal det bare gjelde for norske videregående som tar imot småpenger i forhold til universitetene i UK? Faktisk vil trenden være sterkere jo mer penger det er snakk om. Dette er logisk. 

Hvorfor er din synsing bedre enn hva en tidligere foreleser i tysk sier om systemet? Han har årevis med erfaring og kjenner begge systemene inn og ut. Sannsynligvis hadde du slitt hardt om du måtte gå på et tysk universitet fremfor «betal deg til A»-UK.

Skrevet

At utveksling ikke teller noe som helst hos norske arb.givere burde man vite på forhånd. Så man bør diskutere på bakgrunn av fakta, og undersøkelser viser at utveksling er ikke noe arb.givere bryr seg om.

Vi er annerledeslandet og er helt motsatt av det som er tilfellet i andre land. 

Her i landet teller ikke erfaring eller studier fra utlandet, ei heller får man noe "premium" av å ha gått på et "bestemt sted", f eks et elite-uni. Ingen "premium" for det her til lands.

Det man setter pris på i Norge er: Kommunikasjon / Samarbeid / Karakterer / Praksisperiode - erfaring som gjerne er relevant for studiet. 

https://www.forskerforum.no/undersokelse-dette-ser-arbeidsgivere-etter-nar-de-skal-ansette/

Så for å gjenta det nok en gang:

Norske arb.givere gir lang blaffen i elite-unier. Norske arb.givere gir også lang blaffen i erfaring og studier fra utlandet. 

Det er på tide at enkelte lærer seg dette og det er naturlig at de gir blaffen i dette fordi vi er strukturert annerledes som samfunn enn de landene der man er "gal etter" å gå ved best mulig uni, fly rundt omkring i utlandet, osv. 

Dessuten er de fleste "sjefene" i Norge fra helt "vanlige" skoler som BI, UiO, NHH osv, og da skal man ikke komme her og skilte med at man "har bedre eller mer prestisje uni" enn det sjefen har. Da kommer man ikke langt.

Anonymkode: 10a04...2ac

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At utveksling ikke teller noe som helst hos norske arb.givere burde man vite på forhånd. Så man bør diskutere på bakgrunn av fakta, og undersøkelser viser at utveksling er ikke noe arb.givere bryr seg om.

Her i landet teller ikke erfaring eller studier fra utlandet, ei heller får man noe "premium" av å ha gått på et "bestemt sted", f eks et elite-uni. Ingen "premium" for det her til lands.

Det man setter pris på i Norge er: Kommunikasjon / Samarbeid / Karakterer / Praksisperiode - erfaring som gjerne er relevant for studiet. 

https://www.forskerforum.no/undersokelse-dette-ser-arbeidsgivere-etter-nar-de-skal-ansette/

Norske arb.givere gir lang blaffen i elite-unier. Norske arb.givere gir også lang blaffen i erfaring og studier fra utlandet. 

Det er på tide at enkelte lærer seg dette og det er naturlig at de gir blaffen i dette fordi vi er strukturert annerledes som samfunn enn de landene der man er "gal etter" å gå ved best mulig uni, fly rundt omkring i utlandet, osv. 

Dessuten er de fleste "sjefene" i Norge fra helt "vanlige" skoler som BI, UiO, NHH osv, og da skal man ikke komme her og skilte med at man "har bedre eller mer prestisje uni" enn det sjefen har. Da kommer man ikke langt.

Enig, de bryr seg ikke om eliteuniversiteter i seg selv men bokstaven A. Og den får man slengt etter seg i England og USA men ikke i Norge eller Europa. Derfor kan enkelte bare betale for å få Aer på de enkle universitetene og få jobb hos McKinsey selvom en A fra UK er dårligere enn en E fra Italia. Trist men sant. For det er bokstaven i seg selv som teller og ikke faktisk kunnskap.

• Liker 2
Skrevet
På 29.10.2019 den 1.55, AnonymBruker skrev:

Hvem har seriøst lyst til å jobbe for McKinsey, voks opp, alle sammen. Studenter som ikke vet hva jobbene innebærer. Det er ingen drømmejobb, mye av arbeidet er klipp og lim fra en kunde til neste. Lange arbeidsdager, mye reising, trynefaktor og smisking. Og for hva? Å bli  partner med en lønn som ‘lett’ kan overgås i USA med samme arbeidsinnsats hos en investeringsbank eller PE/VC firm. Mange executive stillinger hos de 3-4000 største selskapene i USA betaler langt bedre både med og uten aksjer/opsjoner tatt i betraktning. En executive i et obskur biotech selskap (der er det flere flere hundre som aldri går noe sted) som brenner kapital kan ha en base salary på $400.000 ~ kr 3.700.000 i grunnlønn uten bonus/aksjer/opsjoner medregnet.

McKinsey er et merkevare. Det pluss at naive ungdommer søker opp artikler/skattelister og sjekker hva de 5 beste partnerne tjener. Som om de kommer til å orke den jobben i 20+ år. Finnes andre måter å tjene penger på hvis du først skal legge ned den tiden og ressursen. Gjør du det fordi du tror det hadde sett fint ut på cv’n så er du i hvert fall lost.

Anonymkode: 8a286...36f

«Klipp og lim til neste kunde» 😂😂 deilig å ha brukt åresvis av livet på studier og pådratt seg studielån for å sitte og klippe og lime 

På 29.10.2019 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest fem sider her kan jeg si deg hvorfor du ble avvist ts; du har en skrekkelig dårlig holdning. Det skinner gjennom i alle innleggene dine her. En dårlig holdning til andre mennesker, til andre utdanninger, til andre fag, til andres bakgrunn, til de som ikke føyer seg dine meninger. Selv om du ikke tror det så skinner nok holdningen din gjennom når du søker jobb og snakker med folk om jobb. En dårlig holdning til andre mennesker ønsker ingen arbeidsgivere hos sine ansatte. Hvis du hadde vært så fantastisk i alle disse internshipsene dine hos fancy firma, ja så hadde de vel rekruttert deg da? Men det gjør de ikke, de lar deg gladelig passere ut døren. Tipper holdningen din har skint gjennom der og. 

Anonymkode: a821e...af7

Ts har ikke dårlig holdning. Ts etterlyser svar på helt betimelige spørsmål. Ts er ikke en sau, men klarer å tenke selv. Dette virker å plage deg noe voldsomt 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettop. Sosialisme. Ikke kom her og kom her m papirer fra elite-uni og tro du er bedre enn sjefen din 

Anonymkode: fe018...cf0

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer ikke med noe som helst. Du har ingen artikler eller diskusjonsforum der noen sier at UK er verre enn kontinental-Europa. Heller ikke at det er vanskeligere på privatskoler enn offentlige. 

Hvorfor skal det bare gjelde for norske videregående som tar imot småpenger i forhold til universitetene i UK? Faktisk vil trenden være sterkere jo mer penger det er snakk om. Dette er logisk. 

Hvorfor er din synsing bedre enn hva en tidligere foreleser i tysk sier om systemet? Han har årevis med erfaring og kjenner begge systemene inn og ut. Sannsynligvis hadde du slitt hardt om du måtte gå på et tysk universitet fremfor «betal deg til A»-UK.

Totalt irrelevante kilder er betraktelig mindre nyttig enn logiske, gjennomtenkte, velformulerte argumenter. Jeg betviler ikke at en student som går fra et gjennomsnitlig universitet i Tyskland kan få gode karakterer i USA, men at han like enkelt ville fått gode karakterer ved skoler som Harvard, Yale osv.

synsingen min er bedre fordi det jeg sier er relevant for diskusjonen, hva en tysk professor mener er forskjellene mellom dårlige tyske universitet og dårlige amerikanske er irrelevant.

jeg sier ikke det bare skal gjelde for norske videregående skoler, men at du ikke kan bruke det som et argument for at det vil gjelde for universiteter på verdensbasis. Forøvrig får også elever fra vanlige videregående skoler betraktelig dårligere karakterer på eksamen enn de får i vitnemål.

Skrevet

Her er Times Higher Educations liste over verdens beste universiteter:

https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2020/world-ranking#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats

Du må ned til en delt 13. plass før du finner et universitet som ikke ligger i UK eller US.

Det første italienske universitetet finner du på en delt 149. plass.

Jeg stoler mye mer på denne grundige og respekterte kilden enn kildene de to anonyme over har lagt fram.

Å påstå at det å betale skolepenger har direkte sammenheng med at universitetene deler ut A-er over en lav sko, er søkt. Høye skolepenger betyr at landet har en annen finansieringsordning enn Norge, hvor vi betaler for studiene våre via skatteseddelen.

Anonymkode: aa5ad...f7f

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Fjeud skrev:

Totalt irrelevante kilder er betraktelig mindre nyttig enn logiske, gjennomtenkte, velformulerte argumenter. Jeg betviler ikke at en student som går fra et gjennomsnitlig universitet i Tyskland kan få gode karakterer i USA, men at han like enkelt ville fått gode karakterer ved skoler som Harvard, Yale osv.

synsingen min er bedre fordi det jeg sier er relevant for diskusjonen, hva en tysk professor mener er forskjellene mellom dårlige tyske universitet og dårlige amerikanske er irrelevant.

jeg sier ikke det bare skal gjelde for norske videregående skoler, men at du ikke kan bruke det som et argument for at det vil gjelde for universiteter på verdensbasis. Forøvrig får også elever fra vanlige videregående skoler betraktelig dårligere karakterer på eksamen enn de får i vitnemål.

Men du har ingen kilder. Bare "gode argumenter" som ingen andre synes er så veldig gode og som det heller ikke finnes noe objektivt som underbygger. Kan du ikke bare finne noe da hvis mange deler din oppfatning? Tar kortere tid å google og finne EN ting enn å kverulere her i innlegg etter innlegg. Er det dette du lærte på Oxford? At så lenge man bare kan synse om at man selv har gode argumenter trenger man ikke kildehenvisning?

Hvorfor er hva en professor sier "totalt irrelevant"? Han vet akkurat hva begge systemene krever og sier rett ut at selv med master fra UK vil det bli tøft i Tyskland. Han sier ingenting om gode og dårlige universiteter. Det er det samme for alt.

De får dårligere ved eksamen, ja, men ikke så ekstreme forskjeller som ved privatskoler. I tillegg så får privatskoleelever 0,7 karakter høyere til standpunkt. Nesten en hel karakter høyere til standpunkt og omtrent en halv karakterSKALA til eksamen. Burde vært ulovlig.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er Times Higher Educations liste over verdens beste universiteter:

https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2020/world-ranking#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats

Du må ned til en delt 13. plass før du finner et universitet som ikke ligger i UK eller US.

Det første italienske universitetet finner du på en delt 149. plass.

Jeg stoler mye mer på denne grundige og respekterte kilden enn kildene de to anonyme over har lagt fram.

Å påstå at det å betale skolepenger har direkte sammenheng med at universitetene deler ut A-er over en lav sko, er søkt. Høye skolepenger betyr at landet har en annen finansieringsordning enn Norge, hvor vi betaler for studiene våre via skatteseddelen.

Anonymkode: aa5ad...f7f

Disse rangeringene har jo blitt slaktet mange ganger. Det handler i stor grad om hvilke universiteter som har mest penger til å forske og publisere og har best "kjønnsbalanse". Og riktig mengde med internasjonale studenter.  Selvfølgelig vil et universitet i England/USA ha større mulighet til å få internasjonale studenter enn et i Tyskland/Frankrike/Italia. Ofte har ikke professoren tid/lyst til å følge opp studentene fordi han er opptatt med forskning og publisering. Så selv om professoren er god så får ikke studentene ta del i det utover forelesninger. Ofte blir studentene fulgt opp av PhD-studenter som ikke engang er professor. 

https://universitas.no/sak/59725/god-plassering-ikke-noe-a-juble-for/

NTNU falt 100 plasser bare pga sammenslåing med høyskoler. Det betyr ikke at kvaliteten på siving-studiene har blitt mye dårligere på ett år.

• Liker 2
Skrevet

Alle innleggene fra TS viser at hun (han?) av en eller annen grunn føler seg berettiget til dette internship'et. Og sikkert til jobber som gir TS det vedkommende er ute etter, altså status, lønn, makt, frihet i jobben, osv. 

Greia er at INGEN er berettiget til noe som helst.

• Liker 1
Skrevet

Stå på Ts , du har guts og er kreativ :) du finner det rette internshipet for deg :) 

Anonymkode: fe018...cf0

• Liker 3
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Finansbransjen er like anale på karakterer som konsulenthus. 

Generelt så kan du plassere finansbransjen (som i i-banker, fond, o.l.), advokatbransjen, og konsulentbransjen i samme gruppe. Alle er ekstremt opptatte av karakterer, og du må som oftest ha minimum B for å i det hele tatt bli vurdert til intervju. Finne selvfølgelig unntak, men da må du også ha en imponerende historie å fortelle. 

Anonymkode: b4b7e...b3a

Karakterkravene i advokatbransjen varierer fra etter hvor man ønsker å jobbe. Advokater kan jo også være selvstendig næringsdrivende så da ender man jo med å ikke ha noe karakterkrav. Alt som trengs er advokatbevilling.  

Når det er sagt så skjønner jeg godt at en del arbeidsgivere og kunder ikke ønsker folk med dårlige karakterer. Den dagen du trenger en advokat så ønsker du sikkert en som ikke bare så vidt bestod på eksamen. Ingen sier "dommeren i rettssaken forstod knapt juss, men viktigste er at han hadde en sterk historie å fortelle". 

Anonymkode: aa6c5...efd

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karakterkravene i advokatbransjen varierer fra etter hvor man ønsker å jobbe. Advokater kan jo også være selvstendig næringsdrivende så da ender man jo med å ikke ha noe karakterkrav. Alt som trengs er advokatbevilling.  

Når det er sagt så skjønner jeg godt at en del arbeidsgivere og kunder ikke ønsker folk med dårlige karakterer. Den dagen du trenger en advokat så ønsker du sikkert en som ikke bare så vidt bestod på eksamen. Ingen sier "dommeren i rettssaken forstod knapt juss, men viktigste er at han hadde en sterk historie å fortelle". 

Anonymkode: aa6c5...efd

Synes det er forskjell på jus og medisin der studiet i stor grad er likt jobb og ingeniørfag der man ofte må gjennom langt mer krevende ting som ikke er relevant for jobb. Ofte ender man opp i lederstillinger der alt det tekniske man har lært bare forsvinner.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du har ingen kilder. Bare "gode argumenter" som ingen andre synes er så veldig gode og som det heller ikke finnes noe objektivt som underbygger. Kan du ikke bare finne noe da hvis mange deler din oppfatning? Tar kortere tid å google og finne EN ting enn å kverulere her i innlegg etter innlegg. Er det dette du lærte på Oxford? At så lenge man bare kan synse om at man selv har gode argumenter trenger man ikke kildehenvisning?

Hvorfor er hva en professor sier "totalt irrelevant"? Han vet akkurat hva begge systemene krever og sier rett ut at selv med master fra UK vil det bli tøft i Tyskland. Han sier ingenting om gode og dårlige universiteter. Det er det samme for alt.

De får dårligere ved eksamen, ja, men ikke så ekstreme forskjeller som ved privatskoler. I tillegg så får privatskoleelever 0,7 karakter høyere til standpunkt. Nesten en hel karakter høyere til standpunkt og omtrent en halv karakterSKALA til eksamen. Burde vært ulovlig.

At du ikke finner argumentene gode er nok en konsekvens av at du ikke forstår det, noe som kommer tydelig frem gjennom at du ikke besvarer de, men fortsetter med samme argumentasjonsrekke som jeg allerede har motbevist.

Hva professoren sier er irrelevant fordi det er et enormt sprik mellom prestisjeuniversiteter slik som Oxford, og en tilfeldig skole med mye svakere elever og dårligere lærere. Når diskusjonen da omhandler Oxford har ikke det relevans fordi det han sier ikke gjelder for slike skoler.

Noe man faktisk lærer på Oxford er at kildene må være relevante, og underbygge gode argumenter, du kan ikke si at 2+2 ikke er 4 fordi en professor i kjemi påstår det, uansett hvor hardt du prøver.

Skrevet
40 minutter siden, Resignert skrev:

Alle innleggene fra TS viser at hun (han?) av en eller annen grunn føler seg berettiget til dette internship'et. Og sikkert til jobber som gir TS det vedkommende er ute etter, altså status, lønn, makt, frihet i jobben, osv. 

Greia er at INGEN er berettiget til noe som helst.

Jeg har ikke lyst på jobb i McKinsey men deler de samme tankene om at det virker overfladisk og lite åpent for å se at det er stor forskjell på karakterer. En A er ikke en A overalt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Fjeud skrev:

At du ikke finner argumentene gode er nok en konsekvens av at du ikke forstår det, noe som kommer tydelig frem gjennom at du ikke besvarer de, men fortsetter med samme argumentasjonsrekke som jeg allerede har motbevist.

Hva professoren sier er irrelevant fordi det er et enormt sprik mellom prestisjeuniversiteter slik som Oxford, og en tilfeldig skole med mye svakere elever og dårligere lærere. Når diskusjonen da omhandler Oxford har ikke det relevans fordi det han sier ikke gjelder for slike skoler.

Noe man faktisk lærer på Oxford er at kildene må være relevante, og underbygge gode argumenter, du kan ikke si at 2+2 ikke er 4 fordi en professor i kjemi påstår det, uansett hvor hardt du prøver.

Men hvor er kildene dine som viser at Oxford er vanskeligere enn gode universiteter i Tyskland og Italia? Når 60 % på Oxford er A og den samme eksamenen hadde fått E i Italia er det ganske opplagt at det er lett å få A på Oxford.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...