AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #1 Skrevet 28. oktober 2019 Dame, 35år, hatt fast forhold de siste 15 årene. Etter forrige samleie (for 1 uke siden i dag) begynte det å svi i underlivet og jeg fikk trangt til å tisse selv om det ikke nødvendigvis kom noe. Når jeg først får følelsen av å måtte på do kan jeg ikke holde meg på samme måte som til vanlig, må liksom gå med en gang. Og ikke alltid kommer det noe urin, mens andre ganger kommer det vanlig mengde. Det svir bittelitt når jeg tisser, men ikke sånn uutholdelig svie. Det er mer irriterende med den følelsen av å måtte på do hele tiden. I tillegg har jeg fått en forferdelig kløe i skjedeåpningen! Det klør som bare det. Ønsker ikke å dra til legen, vil bare få hentet noe på apoteket og bli ferdig med det. Hva er det som fungerer? Noen som kan guide meg litt? Ser også at det nå er mulig å få slike nettresepter osv, altså snakke med lege online på nett og få resept. Men kanskje det finnes noe på apotek uten resept som hjelper? Hva hjelper mot urinveisinfeksjon og hva hjelper mot kløe i underlivet? Noen som vet? Setter utrolig stor pris på svar! Anonymkode: 2e419...65f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #2 Skrevet 28. oktober 2019 Lever en urinprøve på legekontoret ditt, si at du mistenker en UVI. Da får du bekreftet eller avkreftet det i løpet av noen minutter, du trenger hverken legetime eller gynekologisk undersøkelse Bruker du nettleger osv risikerer du å ta en antibiotikakur du ikke trenger, det er jo ikke bra. Hvis du ikke har urinveisinfeksjon kan du heller prøve reseptfrie behandlinger mot soppinfeksjon. Anonymkode: 6c4c2...f99 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dame, 35år, hatt fast forhold de siste 15 årene. Etter forrige samleie (for 1 uke siden i dag) begynte det å svi i underlivet og jeg fikk trangt til å tisse selv om det ikke nødvendigvis kom noe. Når jeg først får følelsen av å måtte på do kan jeg ikke holde meg på samme måte som til vanlig, må liksom gå med en gang. Og ikke alltid kommer det noe urin, mens andre ganger kommer det vanlig mengde. Det svir bittelitt når jeg tisser, men ikke sånn uutholdelig svie. Det er mer irriterende med den følelsen av å måtte på do hele tiden. I tillegg har jeg fått en forferdelig kløe i skjedeåpningen! Det klør som bare det. Ønsker ikke å dra til legen, vil bare få hentet noe på apoteket og bli ferdig med det. Hva er det som fungerer? Noen som kan guide meg litt? Ser også at det nå er mulig å få slike nettresepter osv, altså snakke med lege online på nett og få resept. Men kanskje det finnes noe på apotek uten resept som hjelper? Hva hjelper mot urinveisinfeksjon og hva hjelper mot kløe i underlivet? Noen som vet? Setter utrolig stor pris på svar! Anonymkode: 2e419...65f Herregud, gå til legen å få noe som virker med en gang istedenfor å måtte prøve og feile med apotekvarer mens det bare blir verre. Alt du trenger å gjøre er å levere en urinprøve i skranken. Du får svar samme dag. Anonymkode: eb6ee...478
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #4 Skrevet 28. oktober 2019 Du vil ikke til lege? Ubehandlet UVI gir nyrebekkenbetennelse og i verste fall sepsis. Sepsis dør du av om det ikke behandles Kom deg til legen med urinprøve Anonymkode: 298af...75a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #5 Skrevet 28. oktober 2019 Det kan være sopp, urinveisinfeksjon eller kjønnssykdom. Kun en lege kan fortelle deg hvilken! Unødvendig/feil antibiotika fra nettlege er ikke bra! Kom deg til fastlegen, lever en urinprøve og gjør som legen sier!! Ønsker ikke dra til legen, herregud.... Unnskyld, men blir litt oppgitt over hvilken vei samfunnet går her.. En urinveisinfeksjon er kanskje ikke «farlig» i dag, men feilbehandling/manglende behandling gjør det like farlig som for flere hundre år siden. Nyrebekkenbetennelse->Sepsis->død ubehandlet over tid (trenger ikke være mer enn noen dager til en uke) så ender man lett opp med inkontinens... Altså, jeg ville heller tatt en ekstra tur til legen fremfor å tisse på meg i tide og utide... kjønnssykdommer kan gjøre deg infertil og skape varige plager fra underlivet.. Sopp er ikke noe krise så lenge du får bukt med det. Men med tanke på alternativene så ville jeg virkelig tatt meg en tur til noen som vet hva de driver med altså! ring legekontoret, tiss i en kopp og voila så vet du hva som er galt! Anonymkode: bfc47...e13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå