Gå til innhold

Antrekk på trening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir ikke provosert verken av artikkelen, eller av at kvinner viser magen. Det jeg blir litt provosert over er at noen menn virker mer opptatte av å glo på kvinner enn av å trene. Som han som runket mens han så på rumpa til ei som drev med knebøy. Han ble filmet av overvåkningskamera, og utestengt fra alle treningsstudioer i den kjeden. Husker ikke hvilket land det var 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trener du vanligvis i bikini? 

Anonymkode: 6b857...830

Ikke det som er poenget. Poenget er at de som blir sjalu og usikre pga jenter som viser mage på senteret kommer til å ha et mareritt på stranda hvor kvinner viser både mage, lår og rumpe når de skal sole og bade seg. Utrolig barnslig. 

Anonymkode: 73cf4...f16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er treningssenteret den rette arenaen til å være deilig?    Kan ikke folk bare kle seg normalt og ikke som om de ska på byen? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det mye mer provoserende at det er ulike regler for kvinner og menn. Hva er forskjellen på en kvinne- og en manneskulder eller armhule?

Anonymkode: 8569a...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk. Kan heller stoppe folk som lukter høgg, 13 dager gammel svette og folk som ikke har vaska klærne sine på 173 dager. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SupaWoman skrev:

Er treningssenteret den rette arenaen til å være deilig?    Kan ikke folk bare kle seg normalt og ikke som om de ska på byen? 

Hvis folk har lyst til å være deilig så la de for faen være det! Jeezes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet, handler jo ikke om at kvinner skal dekke seg til men at alle skal dekke seg til. Er ikke snakk om mye klær heller, men normal t-skjorte/singlet og shorts. Så syns folk må roe seg litt ned i den diskusjonen, er ekkelt med svette og naken hud på alle apparatene bare fordi folk vil vise seg frem. 

Anonymkode: 70636...6a1

Enig,fatter ikke problemet, storm i vannglass.Kan da ikke være så vanskelig å ha noe som dekker mage og rumpe, lage styr ut av noe så lite er latterlig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del er det mye mer provoserende at det er ulike regler for kvinner og menn. Hva er forskjellen på en kvinne- og en manneskulder eller armhule?

Anonymkode: 8569a...090

Men det er jo ikke forskjell på kvinner og menn i de nye reglene, det er ikke en kvinnekropp vs mannekropp diskusjon. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det som er poenget. Poenget er at de som blir sjalu og usikre pga jenter som viser mage på senteret kommer til å ha et mareritt på stranda hvor kvinner viser både mage, lår og rumpe når de skal sole og bade seg. Utrolig barnslig. 

Anonymkode: 73cf4...f16

Når en går på stranden vet en jo at man går til et sted med lettkledde mennesker, og en kan selv velge å dekke seg til om en vil. Går en til et treningssenter kan det vere veldig ekkelt og gå å se på folk i tilnærmet undertøy på trening, og det er ikke rette arenaen for det. Er ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: 70636...6a1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes dere om reglene dems om å dekke til magen og bruke ordentlig plagg? 

jeg er så for det! Først og fremst er set hygienisk! Og jeg føler selv mye kroppspress av å se andre jenter sine mager eller kropper.

Liker at de setter hensyn til andres opplevelse.

Anonymkode: e64af...639

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er udøvendig. Selvfølgelig så trenger ikke folk møte opp i bare en sports bh, men folk må da få gå med det de vil. Nå til dags blir jo alle krenka av et eller annet

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler ikke verken mer eller mindre kroppspress av forbudet. Men hygiene blir bedre av dette. 
Samtidig så føler jeg jo at mannfolk i g streng singlet ikke akkurat hjelper på hygienen. Skjønner ikke hvorfor ikke de også får restriksjoner. 

Anonymkode: 7fbc6...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns reglen er bra av hygieniske årsaker, men syns de burde begrunnet den med nettopp dette. Syns av prinsipielle årsaker ikke det er greit å bestemme at andre ikke får lov å vise frem noen cm mage.

Anonymkode: eb1dd...bb1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, Summerbreeze skrev:

Tenker at det er udøvendig. Selvfølgelig så trenger ikke folk møte opp i bare en sports bh, men folk må da få gå med det de vil. Nå til dags blir jo alle krenka av et eller annet

Jeg synes det handler mindre om "krenking" og mer om respekt for hva fokus på et treningssenter skal være. Det er ingen som har bedt folk stille i burka, men at magen dekkes og at det er en rimelig lengde på tights/shorts. Hun her bloggeren som nå er så bestyrtet over regelendringen at hun vil finne nytt treningssenter kommer nok til å bli overrasket når hun finner at det ikke er SATS som er nyskapende med reglene sine, men heller treg da mange andre senter har denne regelen alt.

Er det fordi vi andre blir lei oss at det ikke kan brukes magetopp? La meg heller spørre motsatt vei: hvorfor er det så utrolig viktig med den magetoppen? Ingen ber om at det blir brukt posete klær - det er bare klær som viser unødvendig mye hud som det settes regler mot. 

Hvis jeg kalles krenket fordi jeg synes man kan kle seg i et treningssenter, er de som insisterer på bar mage ekshibisjonister? Blir man like fornærmet over kleskode på jobben hvis sjefen ber om at skjørtelengden kryper nærmere knærne og magetoppen legges igjen hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes det handler mindre om "krenking" og mer om respekt for hva fokus på et treningssenter skal være. Det er ingen som har bedt folk stille i burka, men at magen dekkes og at det er en rimelig lengde på tights/shorts. Hun her bloggeren som nå er så bestyrtet over regelendringen at hun vil finne nytt treningssenter kommer nok til å bli overrasket når hun finner at det ikke er SATS som er nyskapende med reglene sine, men heller treg da mange andre senter har denne regelen alt.

Er det fordi vi andre blir lei oss at det ikke kan brukes magetopp? La meg heller spørre motsatt vei: hvorfor er det så utrolig viktig med den magetoppen? Ingen ber om at det blir brukt posete klær - det er bare klær som viser unødvendig mye hud som det settes regler mot. 

Hvis jeg kalles krenket fordi jeg synes man kan kle seg i et treningssenter, er de som insisterer på bar mage ekshibisjonister? Blir man like fornærmet over kleskode på jobben hvis sjefen ber om at skjørtelengden kryper nærmere knærne og magetoppen legges igjen hjemme? 

Tenker det samme, hvorfor reagerer bloggere på det? Hvor vanskelig kan det være å unngå å vise magen din?

kanskje ikke alle, men mange blir påvirket av kroppspress, syntes det er bra de prøver å utelukke det

Anonymkode: e64af...639

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig bra faktisk! Ikke på grunn av kroppspress, men på grunn av hygiene. Hadde en mann troppet opp i samme antrekket så er jeg ganske sikker på at han ikke hadde fått lov til å trene.

Nå vet ikke jeg om singlet er lov, eller om det kun er t-skjorte, men da jeg var aktiv på treningssenter måtte man ha på t-skjorte på grunn av hygiene. Syns det er fin regel også. T-skjorte fanger opp litt svette hvert fall fra underarmene.

De som er mest mot den nye regelendringen er vel helst de som sminker seg før trening og bruker mer tid på å dokumentere at de er på treningssentret enn å faktisk trene, så de blir kanskje ikke så svette at de skjønner hvorfor magetopp og singlet er ekkelt mht hygiene.

Anonymkode: c1a0e...ec2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Summerbreeze skrev:

Poenget er jo å få flest mulig i trening. Da hjelper det ikke med et helsestudio fullt av tynne halvnakne modeller. Det vil ekskludere alle som føler seg tykke, stygge eller utrente. 

Anonymkode: cb7ab...ded

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet var dette en nyhet jeg ikke brydde meg så mye om, jeg trener selv på et lite, lokalt studio med et veldig godt miljø og er ikke spesielt kjent med utfordringen. Så begynte det å renne inn med nyheter om blogg-snupper som er "såra og vonbroten" for at de ikke får bruke magetopp, og jeg ble plutselig veldig for de nye reglene til SATS. Er det virkelig så vanskelig å ikke bruke magetopp? Eller er problemet heller at man risikerer færre likes på Instagram? Klarer ikke for alt i verden å sympatisere med deres ekstreme i-landsproblemer. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...