Gå til innhold

Hvordan forelsker noen seg så lett?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hvordan er det mulig å forelske seg i en ny i løpet av ett år? Selv bruker jeg gjerne flere år på å like noen, men jeg tar ikke kontakt heller da...

Anonymkode: 6a701...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem det. 

Anonymkode: 11528...483

• Liker 1
Skrevet

Det er medfødt, tror jeg. Mora mi forelsker seg også lett og jeg slekter på henne. Da jeg var ung, forelska jeg meg en gang 3 ganger på et år. 

Anonymkode: 72de6...a5f

• Liker 1
Skrevet

De er ikke egentlig forelska, men forelska i det å være forelska.

Anonymkode: d5e8b...67b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vet ikke du. 

Anonymkode: 72de6...a5f

• Liker 3
Skrevet

Har lurt på det samme, men tror bare at de er mer ivrig på å nyte alle gode følelser? At de er litt gladere enn gjennomsnittet generellt, og ikke er de som fokuserer på det vanskelige eller problemfylte. Eller at de føler at de har mye å gi og å ta i mot. Aner ikke, men når jeg tenker på dem som er sånn.... Ikke at vi andre er dystre og negative, men mye mer...moderate? I dont know

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bestemmer hvem som egentlig er forelska? Det er ikke å elske noen nei, men det er definitivt forelskelse. Da jeg var 17 kunne jeg forelske meg i en ny hver måned i perioder, det var like ekte som alle forelskelser og like rettet mot personene. Og da snakker vi "klarer nesten ikke puste fordi all energi går med til å tenke på personen"-forelska

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om jeg blir så lett forelska, men jeg blir i hvert fall lett betatt.

Anonymkode: 44df7...16f

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hva det er. Jeg er en veeldig emosjonell person. Kan gå fra å ha en fantastisk dag, og EN kommentar jeg tolker feil kan ødelegge resten. Blir fort lei meg, sint, glad, etc. Så jeg tror det er derfor jeg lett blir forelska. Men har aldri opplevd forelskelse mens i et forhold. Den jeg er med betyr alt for meg, haha.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvordan er det mulig å forelske seg i en ny i løpet av ett år? Selv bruker jeg gjerne flere år på å like noen, men jeg tar ikke kontakt heller da...

Anonymkode: 6a701...f1f

De som "forelsker" seg lett, tenker egentlig med kjønnsorganet sitt. 

Anonymkode: a8d58...e68

Skrevet

De er født sånn. Vi har alle ulike hjerner. Kanskje er de mindre smarte, og ikke overtenker ting. Kanskje er de uerfarne og ikke avstumpet av skuffelser og slag i trynet. Trolig har de sjelden er aldri prøvd dop som gjør deg avstumpet i hodet.

Skrevet

Fragmentering 🙂

Anonymkode: 8314f...3eb

Skrevet

Jeg blir fort forelska. Elsker å være det, og jeg er litt avhengig av å være det hele tiden. Tror kanskje jeg er mest forelska i selve forelskelsen. Men herregud så deilig det er!! 🤩 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Missy77 skrev:

Jeg blir fort forelska. Elsker å være det, og jeg er litt avhengig av å være det hele tiden. Tror kanskje jeg er mest forelska i selve forelskelsen. Men herregud så deilig det er!! 🤩 

....og jeg som trodde at folka på Paradise Hotell og Ex on the beach var skuespillere, men når jeg leser det du skriver, innser jeg til min store fortvilelse at slik mennesker faktisk kan gå i blant oss😱

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som "forelsker" seg lett, tenker egentlig med kjønnsorganet sitt. 

Anonymkode: a8d58...e68

Hvorfor er du så bastant og har dårlige holdninger om noe som er annerledes enn deg selv? Tror du virkelig at dine hormoner er perfekte og at alle andre som får følelser på et annet tidspunkt "tenker med kjønnsorganet"? Snakk om å være uopplyst og dømmende.

Anonymkode: 912d4...2c3

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Viking88 skrev:

....og jeg som trodde at folka på Paradise Hotell og Ex on the beach var skuespillere, men når jeg leser det du skriver, innser jeg til min store fortvilelse at slik mennesker faktisk kan gå i blant oss😱

😂

Skrevet
32 minutter siden, Viking88 skrev:

De er født sånn. Vi har alle ulike hjerner. Kanskje er de mindre smarte, og ikke overtenker ting. Kanskje er de uerfarne og ikke avstumpet av skuffelser og slag i trynet. Trolig har de sjelden er aldri prøvd dop som gjør deg avstumpet i hodet.

Nei. De jeg kjenner som forelsker seg lett er ihvertfall ikke mindre smarte! Tvert i mot. Såpass at jeg har tenkt at de vil ha den mentale og følelsesmessige "oasen" som forelskelse er for dem.

Hvorfor må det alltid skrives noe nedsettende om folk her inne egentlig, når de er annerledes enn en selv. Gud, så inderlig lei jeg blir den konkurransegreia til enhver pokkers tid her inne. 

• Liker 2
Skrevet

Det er et sabla godt spørsmål, har lurt på det samme mer enn en gang! Jeg tror jeg har opplevd det kanskje to ganger i hele mitt liv. Det finnes visstnok en vitenskapelig forklaring på det (jada, kjeeedeliiig) som har med hvordan hjernen fungerer. Hos noen er følelsessenteret mer aktivt enn senteret for logikk. Enkelt sagt. Logiske meg går da rundt og rister på hodet av de ulogiske følelsesmenneskene (og misunner dem litt i hemmelighet). 

Skrevet

Lett forelska dame her!

Jeg må fnise av de som prøver å nedlate fenomenet her. De jeg har vært forelska i er flotte menn, som er uselviske, morsomme, samfunnsnyttige. Mens andre overser dem som bare enda en mann i gatebildet, ser jeg alle de små tingene som gjør han til det unike mennesket han er. Forelskelsen handler lite om meg, mye om hvor mye jeg beundrer personen og ønsker å være nær, le sammen, lære av hverandre.

Er veldig i kontakt med sansene mine, som gjør meg kreativ, følsom, våken, åpen. Har også et veldig avslappet syn på relasjoner, har for eksempel ikke behov for monogami (men kjæresten har så jeg respekterer det). 

Jeg har gått gjennom flere menn på et år, men jeg har også vært singel lenge før neste mann dukker opp. Det er en organisk prossess, jeg tar ting som de kommer og skynder aldri på noe av dette. Så lenge man lever et liv og ikke bare sitter på netflix og SoMe, så kan hva som helst skje, hver eneste dag!

Anonymkode: d2cc2...07a

Skrevet

Pga at folk lytter altfor mye og lar seg villig lede av de kjemiske reaksjonene en forelskelse egentlig er i hjernen din.

Litt mer rasjonalisme og selvkontroll hadde løst mye av dette.

Anonymkode: b3dad...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...