Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2005 #1 Skrevet 24. mai 2005 Skal på intervju i morgen og begynner virkelig å bli nervøs! Har 10 min. på å "selge" meg selv inn til 2. gangs intervju, men er så utrolig usikker. Min sørste svakhet er manglende relevant arbeidserfaring, men jeg står veldig sterkt faglig. Hva kan jeg si og gjøre for å få frem at manglende erfaring ikke er noe problem?? Kan det bli en positiv ting? Ellers, hvilken store intervjublemmer bør man prøve å unngå? :-?
Malama Skrevet 24. mai 2005 #2 Skrevet 24. mai 2005 Lite erfaring, men masse ståpåvilje og læringsvilje og villig til å stå på ekstra fordi du er uerfaren... Kan være en god ting det, selv om mange vil ha erfarne folk. HAr du kommet til 1. gang har du uansett noen kvaliteter som gjør at de anser deg som aktuell, det skal du ha i bakhodet. Hadde de avskrevet deg pga manglende erfaring ville du ikke kommet så langt en gang! Ellers bør man være ærlig, men jeg vet ikke om jeg generelt skal anbefale den uttalelsen jeg kom mer på intgervju :"nei, jeg er for lat!" (de spurte om jeg trener, og herregud, det hadde jeg ikke tenkt på at de skulle spørre om, så det glapp ut helt ærlig fra levra... Jeg har fått vite at det var "så forfriskende ærlig" at det var en av grunnene til at jeg fikk jobben (vikariat da) i utgangpunktet, men ejg jobber her enda, på min 7. kontrakt eller noe sånn (halvannet år senere, mange korte kontrakter) og har jo vist at den latskapen ikke går utover evnen til å levere det de ber om på jobb... Vær ærlig, vis selvtillit, tenk på at DE har bedd deg om å komme, og lykke til!
Gjest heiaheia Skrevet 24. mai 2005 #3 Skrevet 24. mai 2005 Hvis du har annen arbeidserfaring kan du jo tenke over at/om du fungerer i jobb generelat; om du er pliktoppfyllende/ansvarsbevisst/selvstendig osv - det er etter min mening en positiv ting å kunne fungere selv i jobber som ikke er så relevante for en:) Og at du står faglig sterkt viser jo at du er engasjert i feltet jobben dreier seg om - dette er selvsagt kjempefint. Som "ny" har man den fordel at man ikke har utviklet masse holdninger om at en jobb må gjøres sånn eller slik; du har kanskje et mer åpent sinn og kan tilføre arbeidsplassen friskt blod, noe som er en fordel de fleste steder. Går sikkert bra - lykke til!!
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2005 #4 Skrevet 24. mai 2005 Takk for opmuntringen:) Vet jo at jeg er kvalifisert siden jeg er kalt inn til intervju, men den store tabben var å be om utvidet søkerliste.... Disse inneholder jo både utdanning og erfaring til de øvrige søkerene, så jeg ble ganske matt av å se den. Uansett, den får jeg bare glemme og heller fokusere på jobbintervjuet! gledergruermeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå