Gå til innhold

Klokka mi viser for lite kalorier brent..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp kjøpt en Samsung galaxy klokke og har sett at den ikke registrerer nok kalorier brent ila en dag. Bmr hos meg ligger på ca 1600 kalorier daglig, og jeg brenner kalorier i tillegg til det fordi jeg er ganske aktiv så vil tippe et sted mellom 2200 og 2500 per dag. Så er det klokka da, som kun måler rundt 1700ish kalorier daglig. Er det noen måte å fikse dette på eller er det bare så feil? Eller teller den kun aktivitet? Kan jo ikke tro det heller...

Anonymkode: 32f6c...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pulsklokke og BMR beregnet fra en formel på ei nettside gir deg svært omtrentlige tall.

Det er to ting som er helt sikre: Baderomsvekta og hvilket hakk du har beltet på. Til sammen sier disse om du går opp eller ned i vekt, og/eller om fettprosenten går opp eller ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Wiggins skrev:

Pulsklokke og BMR beregnet fra en formel på ei nettside gir deg svært omtrentlige tall.

Det er to ting som er helt sikre: Baderomsvekta og hvilket hakk du har beltet på. Til sammen sier disse om du går opp eller ned i vekt, og/eller om fettprosenten går opp eller ned.

Skjønner, men det er jo kjekt å ha noe og gå etter også tenker jeg, da.

Jeg satt stort sett stille (med unntak av gå på do, spise, dusje etc) i dag før jobb som begynte 15. På jobb står jeg 8 timer i strekk og gjør oppgaver som krever litt av meg. Drikker kaffe i tillegg, som kan gjøre at jeg brenner mer.

Klokka viser allikevel kun 1900 kalorier brent? Etter 8 timers aktiv jobbing? 😐 Skjønner ikke helt. Er det jeg som overvurderer hvor mye jeg forbrenner? 

Anonymkode: 32f6c...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke går opp eller ned i vekt, så er jo det bare å se på hvor mye du spiser i løpet av en dag (gjennomsnitt)?

Anonymkode: e19e9...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du overvurderer hvor smart og/eller synsk en klokke kan være.Klokka  de har ingen forutsetning til å vite hva du forbrenner, den har en formel utfra hva den tror slags aktivitet du bedriver, som bygger på statistikk. Hva du  faktisk gjør aner den ikke.

Anonymkode: 5c422...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, men det er jo kjekt å ha noe og gå etter også tenker jeg, da.

Jeg satt stort sett stille (med unntak av gå på do, spise, dusje etc) i dag før jobb som begynte 15. På jobb står jeg 8 timer i strekk og gjør oppgaver som krever litt av meg. Drikker kaffe i tillegg, som kan gjøre at jeg brenner mer.

Klokka viser allikevel kun 1900 kalorier brent? Etter 8 timers aktiv jobbing? 😐 Skjønner ikke helt. Er det jeg som overvurderer hvor mye jeg forbrenner? 

Anonymkode: 32f6c...233

Hva veier du og hvor høy er du?

Jeg er 60 kilo/167cm og forbrenner totalt 1900 kalorier på et døgn ved å blant annet gå 10 000 skritt i forbindelse med jobb, og trene 30 min intensivt (løping) etter jobb. Er for det meste i ro resten av døgnet. 

Dette vet jeg fordi jeg har talt kalorier i flere år. Jeg bruker en Garmin-klokke som viser ganske nøyaktig samme kaloriforbruk som jeg selv har regnet meg frem til. 

Du kan nok dessverre ikke regne med at det å drikke kaffe forbrenner noe særlig ekstra. Det er godt mulig du overvurderer hvor mye du forbrenner. 

Anonymkode: 61d73...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at klokken min gjør det samme, men jeg skal ned i vekt, og syns det er greit å ha et apparat som gjerne underestimerer kalorier forbrent når jeg har en tendens til å underestimere kalorier inntatt 😅

Anonymkode: 8aa29...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2019 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker at klokken min gjør det samme, men jeg skal ned i vekt, og syns det er greit å ha et apparat som gjerne underestimerer kalorier forbrent når jeg har en tendens til å underestimere kalorier inntatt 😅

Anonymkode: 8aa29...b58

Problemet er jo at man da kan ende opp med å spise for få kalorier :P Jeg vil ikke sulte meg.

I går viste klokka mi at jeg hadde forbrent 1600 kalorier, og basalforbrenningen min ligger på det tallet. Jeg kan UMULIG kun ha brent 1600 kalorier når jeg veier 81 kg og er 170 cm høy 😐 jeg lå jo ikke i senga hele dagen uten å gjøre noe heller liksom

TS

Anonymkode: 32f6c...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at man da kan ende opp med å spise for få kalorier :P Jeg vil ikke sulte meg.

I går viste klokka mi at jeg hadde forbrent 1600 kalorier, og basalforbrenningen min ligger på det tallet. Jeg kan UMULIG kun ha brent 1600 kalorier når jeg veier 81 kg og er 170 cm høy 😐 jeg lå jo ikke i senga hele dagen uten å gjøre noe heller liksom

TS

Anonymkode: 32f6c...233

Du er jo overvektig også så "sulting" er neppe et problem. 1600 kcal er ingen "sultekur". Mange som vedlikeholder vekten på dette. 

Anonymkode: 8aa29...b58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...