Gå til innhold

Hva skriver man til venninne som mistet datteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min venninne mistet sin datter for x år siden. Datteren var ung, og det var i en ulykke. 
 

hva kan jeg skrive på SMS? Vil skrive noe mer enn «❤️«. 
takknemlig for svar

Anonymkode: a44cb...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edit: Mistet datteren for x antall år siden I DAG.

Anonymkode: a44cb...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Edit: Mistet datteren for x antall år siden I DAG.

Anonymkode: a44cb...27a

Hmmm hva mener du egentlig? Mistet hun datteren for noen år siden? Eller i dag? 

Anonymkode: abf99...3dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm hva mener du egentlig? Mistet hun datteren for noen år siden? Eller i dag? 

Anonymkode: abf99...3dd

Hun mener at det i dag er x år siden jenta døde, antar jeg.  

Kan du ikke bare skrive at du tenker på henne? 

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Hun mener at det i dag er x år siden jenta døde, antar jeg.  

Kan du ikke bare skrive at du tenker på henne? 

Jo ..men vil liksom ha en setning til. Noe som ikke alle andre skriver. Jeg er veldig nær henne men huff så vanskelig å finne det rette å skrive.

Anonymkode: a44cb...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

« hei. Vet du/dere har en tung dag i dag. Er her om du trenger det. Tenker på deg og dere.«

?

Anonymkode: f640f...497

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo ..men vil liksom ha en setning til. Noe som ikke alle andre skriver. Jeg er veldig nær henne men huff så vanskelig å finne det rette å skrive.

Anonymkode: a44cb...27a

Ja, men det bør jo komme fra deg, det har jo ingen verdi lengre dersom noen andre forteller deg hva du skal skrive. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Ja, men det bør jo komme fra deg, det har jo ingen verdi lengre dersom noen andre forteller deg hva du skal skrive. 

Noen ganger føler en mye og vil trøste/hjelpe men er redd for å si noe galt og gjøre ting verre. Vanlig fenomen. Ser ikke noe galt i å be om råd. Selv om jeg er enig det må være ektefølt det som sies. ( ikke si ring meg om det er noe» , om en ikke ønsker ringes))

Anonymkode: f640f...497

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre å si noe, eller til og med si at du ikke vet hva du skal si. Du gjør det ikke verre av å spørre, for hun tenker på det uansett, og det er veldig godt å merke at noen andre også tenker på det.

Å få "vet du har en vanskelig dag i dag, og ville bare si at jeg tenker på deg" kan være nok! 

Det finnes ikke noe som er riktig. Ting er jævlig, og det du sier kan ikke fikse det, men det å vise at man bryr seg ved å bare si det over eller rett og slett "tenkte lenge på hva jeg skulle si i dag, men klarer ikke finne de rette ordene, vil bare du skal vite at jeg tenker på deg". 

Anonymkode: c98b3...098

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

Hvis det var en stund siden så ikke skriv noe til henne om det.

Hvorfor ikke? Har du selv mistet et barn og kan sette deg inn i hvordan det er for venninnen til TS? 

Anonymkode: 87de8...417

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke sånne meldinger, spesielt ikke når det har gått flere år. Har opplevd å få sånne "vet du har det tungt i dag", og fått dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde tenkt på at det var årsdagen. 

Anonymkode: 954fb...73e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket du med henne da ulykken skjedde eller i ettertid? Har du noen gang skrevet noe til henne eller snakket med henne etter ulykken? 

Anonymkode: cbf32...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv en nær venninne som mistet sitt eneste barn i en ulykke for over 10 år siden. Alle disse ukene/månedene/år har gått med til sjokk, sorg, en type av sorg som er til å leve med. Og nå er hun i en fase hvor hun prøver å finne en mening med livet igjen.

Slik jeg kjenner henne tror jeg ikke at hun hadde ønsket at andre rippet opp i dette, selv om jeg vet at hun er veldig bevisst på de forskjellige datoer. I den grad det snakkes om, gjør hun nok dette med egne foreldre som også sto barnet nært.

Jeg har i årene som har gått truffet henne så ofte det går, og invitert henne til meg for å komme seg litt bort. Vi bor i hver vår landsdel. Når jeg har vært på hennes trakter har jeg tatt initiativ til å gå på kirkegården.

Folk er forskjellige, men hvis du står henne nær tror jeg at jeg heller hadde ringt fremfor å sende sms. Hvis du føler du bør vise din medfølelse på denne dagen

Endret av Kontormus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet et barn, og hadde blitt sint dersom noen sendte meg melding på årsdagen. Jeg savner barnet mitt hver eneste dag, og har glemt flere årsdager. Hvis en melding da hadde rippet opp i det hadde jeg ikke reagert positivt. 
 

Jeg svarer ikke på det du spør om, men er du så sikker på at denne meldingen er ønsket?

Anonymkode: 8d941...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...