Gå til innhold

Rasismen mot nordmenn eksisterer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som man kan lese i nettavisen (vennligst se link under) eksisterer det rasisme mot nordmenn. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/jo-omvendt-rasisme-er-en-greie/3423865900.html

Jeg synes det er helt forferdelig å tenke på at folk blir utsatt for kommentarer som for eksempel: " «Jævla hvite norske potet» og " «Jeg skal kutte strupen på hvite sossegutter som tør å komme hit»"

Hva synes dere om dette?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke et fakta men kun en mening. Og manger nyanse og innsikt.

At rasisme og diskriminering eksisterer er ikke noe nytt.

Hovedproblemet med rasisme er et det hindrer folk fra å mest mulige leve et verdige og nyttige liv - og dermed taper hele samfunnet på det. Dette oppstår hovedsakelig gjennon institusjonelle rasisme: situasjoner det privat og statlige virksomheter gir makt til rasisme og fordommer.

Stygge ord fra de som har minst makt og innflyttelse i samfunnet - og egentlig hindres mest av rasisme og fordommer.....er dårlige men ikke betydelige når man ser hele situasjonen

Hele premissen med innlegget er å forminske reelle problemer ved å fokusere på bagateller. Det er like betydelige som å skrive innlegg om #metoo og så fokusere på en fåtall menn som har opplevd trakassering fra en fåtall damer.  

Skrevet

Det eksisterer og på 90-tallet kalte de også oss norske poteter. Norske jenter var horer og de fortjente å bli voldtatt. Dette var på ungdomsskolen. For ikke å glemme at vi ble kalt rasister når vi ikke ville ha noe med de utenlandske guttene på skolen å gjøre. 

• Liker 9
Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)

Mennesker er tribalistiske av natur. Vi holder oss til vår egen «stamme» eller gruppe, føler lojalitet og varme innad og mistenksomhet og fiendskap utad. Dette er en tilpasning for å øke vår overlevelsesevne. Å stole på fremmede er uklokt, enten du går i en mørk gate i en moderne storby eller du var en huleboer for tusener av år siden.

Dette kan ikke fjernes, like lite som seksualitet og egoisme kan det. Og det er hovedgrunnen til at innvandring og blanding av vidt forskjellige folkegrupper ikke fungerer og medfører konflikt og kriminalitet.

Dette burde ha vært barneskolepensum.

Selvfølgelig er innvandrere ofte rasistiske mot nordmenn, slik vi ofte er mot dem. Dette er en no-brainer. Spesielt norske kvinner er et opplagt mål for innvandrermenns kombinerte rasisme, sexisme og religiøse fordommer.

Endret av Sirkelen
Skrevet
1 hour ago, Sirkelen said:

Mennesker er tribalistiske av natur. Vi holder oss til vår egen «stamme» eller gruppe, føler lojalitet og varme innad og mistenksomhet og fiendskap utad.

Helt feil og uten grunning i fakta. Faktum er at folk mingler og migrerer - rett fra begynelsen. Ellers hadde du blitt født i Afrika og hadde ikke fulgte en religion fra midøsten. Og du skriver jo disse feil uttaleser på en PC eller moblit fra i Kina som largrer din personlige data overalt i hverden. 

Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Sam3 skrev:

Helt feil og uten grunning i fakta. Faktum er at folk mingler og migrerer - rett fra begynelsen. Ellers hadde du blitt født i Afrika og hadde ikke fulgte en religion fra midøsten. Og du skriver jo disse feil uttaleser på en PC eller moblit fra i Kina som largrer din personlige data overalt i hverden. 

Jeg forblir like tribalistisk uansett. Jeg er ateist, Midtøsten-religioner holder jeg meg laaangt unna. Selvfølgelig hender det at folk vandrer, men de gjør det normalt i stammer og grupper.

Du vet tydeligvis svært lite om historie og evolusjonsbiologi, og jeg anbefaler deg å lese om dette for å forstå menneskers atferd og natur. Det er masse spennende å lære i disse fagene som ikke har noe med politikk forøvrig.

Endret av Sirkelen
Skrevet

Rasisme generelt har eksistert siden tidenes morgen. Den blonde steriotypiske rasismen startet vel i gamle romerrike. Siden vi bekjempet og holdt dem tilbake. Etter det inførte rommerike en lov om at alle prostituerte måtte farge håret blondt.

Skrevet

Selvfølgelig vil en FRP-er si disse tingene. Jeg har vokst opp som blond, etnisk norsk jente på østkanten og har aldri hverken opplevd personlig eller hørt om andre som har fått «rasistiske» ting sagt mot seg. 

• Liker 2
Gjest Sirkelen
Skrevet
1 minutt siden, Scarlet Witch skrev:

Selvfølgelig vil en FRP-er si disse tingene. Jeg har vokst opp som blond, etnisk norsk jente på østkanten og har aldri hverken opplevd personlig eller hørt om andre som har fått «rasistiske» ting sagt mot seg. 

Jeg har nesten aldri hørt noen slenge rasistiske kommentarer åpent mot noen andre, uansett sammenheng. Rasisme er nesten alltid skjult. Muslimske menns holdninger til norske jenter er ofte ikke gode. Og mange nordmenn har rasistiske holdninger til romfolk, muslimer og andre, de bare holder dem stort sett for seg selv.

Det er akkurat som med misunnelse, de færreste viser slikt åpent.

Skrevet
Just now, Sirkelen said:

Jeg har nesten aldri hørt noen slenge rasistiske kommentarer åpent mot noen andre, uansett sammenheng. Rasisme er nesten alltid skjult. Muslimske menns holdninger til norske jenter er ofte ikke gode. Og mange nordmenn har rasistiske holdninger til romfolk, muslimer og andre, de bare holder dem stort sett for seg selv.

Det er akkurat som med misunnelse, de færreste viser slikt åpent.

Det kan godt være, men da synes jeg det blir merkelig å skrike ut om at nordmenn blir utsatt for verbal rasisme.

Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Scarlet Witch skrev:

Det kan godt være, men da synes jeg det blir merkelig å skrike ut om at nordmenn blir utsatt for verbal rasisme.

Det har jeg aldri opplevd noensinne. Om det forekommer, er det i innvandrertette bydeler. 

Mitt poeng i mitt bidrag i denne tråden er at tribalisme er en del av det å være menneske, ikke noe spesielt for ulike grupper. Det blir litt som å beskylde homofile menn for å være kåte. Sikkert sant, men hva med alle oss andre da?

Endret av Sirkelen
Skrevet
Just now, Sirkelen said:

Det har jeg aldri hørt om noensinne.

Leste du linken det ble henvist til av TS? Sies ganske tydelig der iallefall. 

Gjest Sirkelen
Skrevet
2 minutter siden, Scarlet Witch skrev:

Leste du linken det ble henvist til av TS? Sies ganske tydelig der iallefall. 

Jeg mente personlig, enten selv eller fra noen jeg kjenner.

Jeg endret teksten for å tydeliggjøre hva jeg mener.

Gjest Sirkelen
Skrevet

Hvis du ønsker å lese skikkelig rasisme mot nordmenn, bør du lese hva russiske nyhetsmedier skriver om oss. Hadde dette vært sant hadde jeg knapt turt å dra i matbutikken engang.

Gjest Sirkelen
Skrevet
41 minutter siden, 334 skrev:

Rasisme generelt har eksistert siden tidenes morgen. Den blonde steriotypiske rasismen startet vel i gamle romerrike. Siden vi bekjempet og holdt dem tilbake. Etter det inførte rommerike en lov om at alle prostituerte måtte farge håret blondt.

Å snakke om rasisme i antikken blir litt anakronistisk, da det biologiske rasebegrepet ikke fantes da. Man snakket om ulike folk selvfølgelig, og generaliserte deres kulturelle og etniske særtrekk, men det har mennesker alltid gjort.

Uansett var folk like tribalistiske da som nå. Og barbarene her oppe i nord var åpenbart veldig forskjellig fra søreuropeiske folk, som ble ansett som sivilisert. Men dette handlet om ulikheter i samfunn og kultur, ikke så mye utseende.

Skrevet
1 hour ago, Sirkelen said:

Jeg har nesten aldri hørt noen slenge rasistiske kommentarer åpent mot noen andre, uansett sammenheng. Rasisme er nesten alltid skjult. Muslimske menns holdninger til norske jenter er ofte ikke gode.

Du har selv slengt ut rasistiske kommentar. Apent. Her. Ikke skjut.

Bare stopp.

Gjest Sirkelen
Skrevet
12 minutter siden, Sam3 skrev:

Du har selv slengt ut rasistiske kommentar. Apent. Her. Ikke skjut.

Bare stopp.

Dette er ikke rasisme, men bare observasjoner jeg har gjort. Jeg har selv snakket med og samarbeidet med muslimske menn i ulike sammenhenger. De har ikke samme kvinnesyn som jeg har, og det reagerer jeg negativt på.

Du må vokse opp fra dine naive forestillinger om verden.

Skrevet

Rasisme=/diskriminering mot en nasjonalitet.

Gjest Sirkelen
Skrevet
1 time siden, simsmachop skrev:

Rasisme=/diskriminering mot en nasjonalitet.

Du må forklare din mening. Rasisme og diskriminering henger sammen, men er litt forskjellig.

Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
10 timer siden, Sam3 skrev:

Det er ikke et fakta men kun en mening. Og manger nyanse og innsikt.

At rasisme og diskriminering eksisterer er ikke noe nytt.

Hovedproblemet med rasisme er et det hindrer folk fra å mest mulige leve et verdige og nyttige liv - og dermed taper hele samfunnet på det. Dette oppstår hovedsakelig gjennon institusjonelle rasisme: situasjoner det privat og statlige virksomheter gir makt til rasisme og fordommer.

Stygge ord fra de som har minst makt og innflyttelse i samfunnet - og egentlig hindres mest av rasisme og fordommer.....er dårlige men ikke betydelige når man ser hele situasjonen

Hele premissen med innlegget er å forminske reelle problemer ved å fokusere på bagateller. Det er like betydelige som å skrive innlegg om #metoo og så fokusere på en fåtall menn som har opplevd trakassering fra en fåtall damer.  

Det du skriver, stemmer ikke. En nordmann i et innvandrertett område har ikke mye makt, enten du bor der eller bare er innom. Det er en kjensgjerning at norske gutter er utsatt for utenlandske gjenger som trakasserer dem. I noen tilfeller blir de også banket og ranet. Og norske jenter er enda mer utsatt for å kalles hore eller andre motbydelige kallenavn. Voldtekt av norske jenter begått av slike er også et betydelig problem. Dette handler ikke bare om kriminalitet, men er ofte delvis en form for hatkriminalitet da forakt for nordmenn er vesentlig. Så rasisme trenger ingen institusjonell støtte for å bli mektig og farlig. Men det er klart, en nordmann er ikke utsatt for ikke å komme på jobbintervju på grunn av rasisme fordi han er nordmann. Til det er antallet innvandrere for lavt.

Norske gutter er oppdratt til å være snille og forståelsesfulle, og ta avstand fra voldsbruk. Med slike «myke» verdier i bagasjen har du ikke så mye å stille opp mot slike gjenger og individer. Heldigvis finnes problemet bare noen få områder foreløpig, og det er en grunn til at nordmenn flytter vekk fra slike steder. Ingen ønsker å være i mindretall i sitt område, nettopp på grunn av behovet for trygghet og sosial støtte.

Endret av Sirkelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...