Gå til innhold

INVITASJONEN HAR KOMMET!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er i lykkerus i dag, er invitert i mitt første bryllup!

:):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Men så lurer jeg jo på litt da... Det står "pent/mørk dress" i invitasjonen, hva slags kjolelengde betyr det?

Også gave da... Hvor mye bør man legge i det? Skal kjøpe sammen med en annen venninne, hun lurte på rundt 5-600 kr. fra hver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! I "min verden" "betyr pent/mørk dress" at du ikke må komme i en sid kjole. Men utover dette er det jo mange alternativer.... kort kjole, kjole til anklene/kneet, topp/bluse og skjørt etc etc.

Hm.. det smartest er å spørre noen andre som skal komme i bryllupet - gjerne forloveren - hun vet sikkert litt om hvilken "standard" bruden ser for seg. jeg synes 5-600 kr i presang var helt ok.

Skrevet

Du kan bruke langt, legglangt, knekort, over kneet (ikke mini) og bunad, men ikke galla.

:)

Gjest Gjest
Skrevet

Lang men ikke galla? Ække det det samme da...? :klø:

Skrevet

:P

Derom strides vel de lærde tror jeg. La meg si det slik, jeg kan fint gå i en sid, "rettned kjole" på galla, men jeg kommer ikke i en "bløtkake-galla-kjole (har ingen heller! :sjarmor: ) når det står pent/mørk dress.

you see?

Skrevet
Lang men ikke galla? Ække det det samme da...? :klø:
Neida...og for øvrig så betyr heller ikke galla fotsid...men er det som oftest. Til galla i dag brukes det vel forresten stort sett normale (pyntede) selskapskjoler med en del dillete tilbehør...
Skrevet

Bunad er forresten også gallaantrekk. :)

Skrevet

Kjolelengden kom litt i bakrunnen for meg her...

5-6000 i gave til en venninde?? Er det vanlig å bruke så mye? For meg høres det helt vanvittig mye ut ...

Er det jeg som er grådig? :wink:

Skrevet

Vi skrev pent/dress som kleskode i våre invitasjoner for å hindre at bror til gommen komm i dongeri...

Tror du fint kan gå med sid kjole til pent/mørk dress, men det går jo annt å fiske hos brudeparet hva de mener? Jeg har egentlig liten peiling på slike koder. :oops:

Ang gave: 5-600,-kr fra hver av dere synes jeg er en råflott presang. Hvor nært er du til brudeparet? Også kommer det gjerne litt ann på hvor dyre presanger dere vanligvis pleier å gi. Vi gir alltid litt mere i bryllupsgave, enn til vanlige gaver. Og mer til familie enn til venner.

Skrevet

:oops: :oops: :oops:

Ser jeg bomma litt på nullene her, rødme rødme...

Man vet jo aldri, nå er jeg enig ja, ble nesten skremt jeg, men som kjent øynene man først blir blind på

:hoho::hoho:

Skrevet
Skal kjøpe sammen med en annen venninne, hun lurte på rundt 5-600 kr. fra hver?
Ja det er ok.

Det kommer gjerne litt an på hvor bryllupet holdes...og hvilken relasjon man har til de som skal gifte seg. Uansett så er 500-600 ok...men ikke under 500,-.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi har dress code mørk dress i vårt bryllup, og da håper jeg at jentene kommer i kjoler (eller drakt) som er penere enn "piknik-kjole", men ikke for stivt.

Jeg synes 5-600 kr til en venninne høres riktig ut. Jeg skal i bryllup til en venninne på lørdag (ikke veldig nær venninne), og da skal jeg gi for ca. 500.

Gjest Gjest
Skrevet

får ikke bunaden min innen bryllupet.

Bruden er en gammel kollega, så er jo ikke bestevenninnen liksom.

Pleier å gi for mellom 500 og 1000 i gave til venninner i bursdaggave...

Forslaget var fra hun andre, kanskje vi skal gå for 1000 fra hver da?

Har lange kjoler, men synes den ene er litt nyttårsaften, og vil ikke bruke sort i et sommerbryllup. Har også mange korte kjoler, og 30-40 skjørt, men vil liksom ha lang kjole i sommerlige farge jeg da. Men det gjør jo ingen verdens ting, for da må jeg jo bare ut og KJØPE NY!!!! :):):)

Skrevet

Det spørs da, må du reise en del og det er en del utgifter i forbindelse med å komme i bryllupet er det ikke nødvendig å blakke deg helt på gave heller da! Da vi giftet oss for snart 4 år siden fikk vi alt fra 200kr til 1000 av venner. De vi fikk 200 av hadde da brukt over 1500kr på å komme seg i bryllupet også! Ville heller at de kom enn at de brukte masse på gave!

Gjest Gjest
Skrevet

Neida, er i lokalmiljøet. Er bedt til kaffen, skal ut med venninne mens de spiser også skal vi spise og drikke vin vi og

Skrevet
Pleier å gi for mellom 500 og 1000 i gave til venninner i bursdaggave...

Forslaget var fra hun andre, kanskje vi skal gå for 1000 fra hver da?

Er det som er så vanskelig noen ganger...å vite hvilket prisnivå som er normalt for den som spør. Dette vet du best selv.

En bryllupsgave ligger gjerne høyere i pris enn en normal bursdagsgave.

(Alternativt kan du gi brudeparet kr. 500 og sende resten til meg) :ler:

Skrevet

Var i bryllup med den dresskoden. Gikk i fotside enkel kjole. Men det var mange ulike antrekk.

Husk bare kleskodene du: Ikke bare skuldre i kirka, skjørtlengde over knærne, helst ikke hvitt og svart - og ikke overgå bruden!!!!

det meste av tøy kan du bruke

Gjest Brudeberta
Skrevet

Det er jo det som er så gøy når man er bedt i bryllup! At da har man liksom en god grunn til å kjøpe seg en ny kjole! Skulle ønske jeg skulle i bryllup i år. Alle venninnene er gift nå, bare meg igjen... :roll:

GAve for rundt 500-600 kr er vel greit. Ikke noe mer enn det ville jeg gitt. Det er jo begrenset hva man har råd til tross alt :)

Gjest Galla
Skrevet

Gave for 1000 kr når du er kaffegjest mener jeg er ganske mye. Jeg ville holdt meg til 500 kr...

Gjest Gjest
Skrevet

Ja... Har ikke møtt henne sååå mange ganger etter at vi sluttet å jobbe sammen, noe som er 5-6 år siden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...