Gjest kvalm... Skrevet 24. mai 2005 #1 Skrevet 24. mai 2005 Jeg sliter med kvalme som jeg tror skyldes PMS og/eller stress. Jeg har nå tatt en Postafen som jeg hadde liggende i skapet pga reisesyke (ikke mine, men men), og håper det virker, jeg er rimelig desperat her nå... Har jeg nå bare tatt en pille unødig, eller er det håp? Huff, kvir meg nesten til å se hovdan dette virker, er ikke vant med å ta medisiner, og Postafen har jeg aldri tatt før... men er man desperat nok er det utrolig hva man gjør...
Gjest sørsniba Skrevet 24. mai 2005 #2 Skrevet 24. mai 2005 ville bare si at du ikke er alene. Jeg får ofte sure oppstøt og blir kvalm når jeg er stresset. Pleier å spise titralak. de får man reseptfrie på apotek.
aline Skrevet 24. mai 2005 #3 Skrevet 24. mai 2005 jeg gikk og var kvalm (sånn helt opp i halsen-kvalm) hver eneste dag i stort ett syv år jeg... :o spiste lite piller, men hadde alltid med meg fire ting: - pose tilfelle jeg spøy - imodium, til å stoppe med dersom jeg ble dårlig - idoform for å roe om jeg ble urolig i magen - reisesyketabletter dersom jeg kom i situasjoner hvor jeg bare måtte.... har spist mest idoform, liker ikke å ta piller, og de er de som er mest vennlige. men for min del hjalp det ufattelig mye å finne ut av hva det var!! (angst) etter at jeg fant det ut, fikk ryddet litt psykiske ting rundt om og satt de kropslige reaksjonene dit de skulle, så er det sjelden jeg sliter med kvalme. vet du, de to siste åra har jeg gått uten å vært kvalm annet en akkurat når jeg har anfall. ufattelig deilig. men, jeg ventet for lenge med å finne ut av det, så jeg har ødelagt magen og tarmene fysisk også! (ikke pga pillebruk, pga psykisk plager som har ødelagt systemet fysisk) så om du tror det er det, og du sliter med det mye, prøv å finn ut av det. er mitt råd. (går forsåvidt fremdeles med pose, idoform og imodium i veska... gammel vane er vond å vende seg av med)
Gjest ikke fullt så kvalm lenge Skrevet 24. mai 2005 #4 Skrevet 24. mai 2005 Jeg har det skjelden, er max et par dager i måneden, ellers er jeg i helt fin form Og direkte ILLE er det skjelden, er mer det at jeg angrer på at jeg spiste tung mat dagen i forveien el Har tenkt på at det ikke er sunt i lengden å gå slik, men jeg tenker som så at hvor mange er det ikke som går slik vel så ofte som meg pga fyllesyke ol? (Jeg er "aldri" fyllesyk, drikker skjelden) Det du beskriver er 10-20 ganger værre en det jeg er borti, så jeg antar at det går bra (slik det er nå blir det at jeg kutter ut å spise før litt senere i dag, og så er jeg nesten "normal" igjen ) Forresten: Postefenen virker den, er litt ør og rar, men ellers i grei form Drikker vann og vurderer et kjeks eller to om en stund Utrolig greit å vite at nå har jeg noe jeg kan ta om det blir FOR ille, tror det kan hjelpe endel på det rent psykiske og (Ble opphakket dette, men som sagt, litt ør og rar nå )
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Super gammel tråd! Men sliter med det samme. Nye trådlesere: Vet du hva som kan hjelpe mot det? Anonymkode: 4e9aa...d66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå