Gå til innhold

Sølvkre/skjeggkre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har funnet kre på bad, kjøkken, soverom og loftstue. Har dere noen gode tips for å bli kvitt dem?

Anonymkode: ed36e...2ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg ut feller slik at du får en oversikt over omfanget og om det er skjeggkre eller sølvkre.

Anonymkode: c0c9e...7f7

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor og hvor ofte sprayet du?

Nå var jeg kanskje litt ekstrem som sprayet hver dag, men jeg var desp for å bli kvitt dem. Psykisk terror! Brukte feller først for å se omfanget. 

Anonymkode: e97a9...561

Skrevet

Sølvkre liker seg best i våtrom. Skjeggkre kan trives over alt. Siden du fant de på soverommet høres det ut som skjeggkre. 

Limfeller, spraye med gift. Dersom man skal bli kvitt dem for godt: få skadedyrfolk til å legge ut gift mot kakkerlakker over hele huset. Dersom du bor i blokk må alle leiligheter behandles. 

Anonymkode: d2f9c...5c1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sølvkre liker seg best i våtrom. Skjeggkre kan trives over alt. Siden du fant de på soverommet høres det ut som skjeggkre. 

Limfeller, spraye med gift. Dersom man skal bli kvitt dem for godt: få skadedyrfolk til å legge ut gift mot kakkerlakker over hele huset. Dersom du bor i blokk må alle leiligheter behandles. 

Jeg hadde sølvkre i gangen pga råte og de ble borte med sprayen jeg brukte. Sprayen blir liggende våt på gulvet. Datet en som hadde skjeggkre, de klatret i gardinene og gjemte seg inni i en lampe. Og det er lett å se forskjell på sølvkre og skjeggkre. 

Skrevet

Jeg ser ikke forskjell. Har Google bilder og prøvd å sammenligne men de ser like ut synes jeg 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke forskjell. Har Google bilder og prøvd å sammenligne men de ser like ut synes jeg 

Sølvkre er glatte og kjappe, skjeggkre er trege og veldig hårete. Kre.thumb.jpeg.5941e37a2693f5443a99073e1d252bf3.jpeg

Skrevet

Takk. Hvor skal jeg spraye? Direkte på listene?

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Hvor skal jeg spraye? Direkte på listene?

Sprayet i sprekkene. Prøv først i ett rom!

Skrevet

Men man må jo finne ut hvilken det er før man begynner å spraye... Den ene liker fuktighet, den andre liker tørr papp... Har man sølvkre er det tegn på at det er fuktig i de rommene de oppholder seg i. Da kan det være lurt å finne ut om det er fukt i konstruksjonen, og hvorfor det er det

Skrevet

Snakket med skadedyrfirma og sendte bilde. Det er dessverre for oss skjeggkre. Dette blir dyrt 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snakket med skadedyrfirma og sendte bilde. Det er dessverre for oss skjeggkre. Dette blir dyrt 

😢 Føler med deg!

Skrevet

Har du ikke husforsikring som dekker det? Enkelte pluss-forsikringer har skadedyrbekjempelse inkludert. Mener å huske at ihvertfall Gjensidige sin Hus Pluss med innboforsikring har det inkludert. Og hvis du har den beste til DNB skal du også være dekket, for de garanterer at de dekker det samme som alle andre

Skrevet

Trenger du å bruke mye penger på å bli kvitt dem da? De er jo i mange barnehager, skoler og butikker, så de aller fleste får nok disse i hus innen noen år. Så lenge det ikke er haugevis gjør de jo ingen stor skade. Et pluss er at de spiser edderkopper. Så ett insekt mindre i hus. 🙄

• Liker 1
Skrevet
På 28.10.2019 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Trenger du å bruke mye penger på å bli kvitt dem da? De er jo i mange barnehager, skoler og butikker, så de aller fleste får nok disse i hus innen noen år. Så lenge det ikke er haugevis gjør de jo ingen stor skade. Et pluss er at de spiser edderkopper. Så ett insekt mindre i hus. 🙄

Ja det er helt forferdelig å bo her å vite at de kryper rundt. Ser dem av og til også. Usj!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er helt forferdelig å bo her å vite at de kryper rundt. Ser dem av og til også. Usj!

Og så kjøper du noe fra IKEA, eller glemmer å sjekke bagen etter trening, så er de tilbake igjen. For å ikke snakke om julegaver pakket i papp...

Skrevet

Dritt kre! 🤬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...