Gå til innhold

Skrive til en i fengsel


dainty

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Klappe skrev:

Spennende da. Har han drept noen? Er det laget film/serie om han?

Dessverre, han har drept, ja. Nei, ikke noe film eller serie; er for tidlig, tror jeg. Selv liker jeg fiktive krimfilmer og true crime, men helst ikke når ekte hendelser cinematiseres. Ofte legges det på elementer som ikke er helt korrekte eller spekulative; det er forvirrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

https://www.dagbladet.no/kjendis/kvinner-som-faller-for-drapsdomte---folk-tror-jeg-er-gal/70506292

Når man ikke kjenner en mann fra før men velger å bli kjent på bakgrunn av drap eller grove forbrytelser som har blitt gjort, så må det vel handle om å ville ha oppmerksomhet og å finne tilfredsstillelse i destruktiv adferd. Men det gjøres ofte og mordere får masse brev. Kanskje gir det en følelse av å leke med døden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
6 minutter siden, Kaisada skrev:

Hvorfor ikke skrive brev til noen ensomme på sykehjem i Norge. De ville nok satt pris på det.

Det er nok ikke spennende. Derfor får folk på sykehjem ingen brev, mens mordere får massevis. 

Det lures på om dette er den naturlige dødsdriften eller om det er på grunn av sosial mistilpasning. Hadde det dreid seg om omsorgsbehov og ensomhet så ville det vært mye mer naturlig å skrive brev til folk på sykehjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, theTitanic skrev:

Det er nok ikke spennende. Derfor får folk på sykehjem ingen brev, mens mordere får massevis. 

Det lures på om dette er den naturlige dødsdriften eller om det er på grunn av sosial mistilpasning. Hadde det dreid seg om omsorgsbehov og ensomhet så ville det vært mye mer naturlig å skrive brev til folk på sykehjem. 

Så sant så sant. Dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kaisada skrev:

Hvorfor ikke skrive brev til noen ensomme på sykehjem i Norge. De ville nok satt pris på det.

Det er en god ide, men jeg visste ikke at det var lov med mindre man kjenner dem. 

Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet gjennom ham; det er mange grunner for hvorfor jeg bør skrive til akkurat ham, og ikke hvem som helst i fengsel. 

Det at han har drept er ikke faktumet som gjorde at jeg fikk lyst å skrive til ham. Etter en stund med graving og lesing om ham er det mye annet som spiller inn i stedet.

Det er ingen økonomisk eller status gevinst for meg, tvert imot. Om jeg får svar har jeg ikke tenkt å dele brevvekslingen med noen andre.  

Endret av dainty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen flytte denne tråden til den kategorien som passer best, vær så snill?

Til Titanic; det handler mer on kjønnsdrift enn dødsdrift.

Endret av dainty
skulle endre et annet innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, dainty skrev:

Det er en god ide, men jeg visste ikke at det var lov med mindre man kjenner dem. 

Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet gjennom ham; det er mange grunner for hvorfor jeg bør skrive til akkurat ham, og ikke hvem som helst i fengsel. 

Det at han har drept er ikke faktumet som gjorde at jeg fikk lyst å skrive til ham. Etter en stund med graving og lesing om ham er det mye annet som spiller inn i stedet.

Det er ingen økonomisk eller status gevinst for meg, tvert imot. Om jeg får svar har jeg ikke tenkt å dele brevvekslingen med noen andre.  

Hva ønsker du ut av brevvekslingen? Er det noen spørsmål om saken du vil spørre han om eller ønsker du å bli kjent med han? Har han drept barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Klappe skrev:

Hva ønsker du ut av brevvekslingen? Er det noen spørsmål om saken du vil spørre han om eller ønsker du å bli kjent med han? Har han drept barn?

Nei, han har ikke drept barn. Han har heller ikke begått sedelighetsforbrytelser.     

Jeg ser for meg at jeg skriver om hverdagslige ting; prøver å bli kjent.

Vet du hvor man kjøper frimerker? Hva koster de?

Endret av dainty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dainty said:

Nei, han har ikke drept barn. Han har heller ikke begått sedelighetsforbrytelser.     

Jeg ser for meg at jeg skriver om hverdagslige ting; prøver å bli kjent.

Vet du hvor man kjøper frimerker? Hva koster de?

Du kan kjøpe frimerker på post i butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dainty skrev:

Nei, han har ikke drept barn. Han har heller ikke begått sedelighetsforbrytelser.     

Jeg ser for meg at jeg skriver om hverdagslige ting; prøver å bli kjent.

Vet du hvor man kjøper frimerker? Hva koster de?

Hvor gammel er du? Når du ikke vet hvor du kjøper frimerker engang...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, dainty skrev:

Nei, han har ikke drept barn. Han har heller ikke begått sedelighetsforbrytelser.     

Jeg ser for meg at jeg skriver om hverdagslige ting; prøver å bli kjent.

Vet du hvor man kjøper frimerker? Hva koster de?

Du bare tar med brevet til post i butikk og så ser de at du skal sende til USA og regner ut hvor mye frimerker du trenger. Men ofte må du sende ved frimerker i brevet slik at han kan bruke de når han svarer, slik at det ikke koster han noe å svare deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klappe skrev:

Du bare tar med brevet til post i butikk og så ser de at du skal sende til USA og regner ut hvor mye frimerker du trenger. Men ofte må du sende ved frimerker i brevet slik at han kan bruke de når han svarer, slik at det ikke koster han noe å svare deg

Takk så mye. Det er en kalkulator på nettsiden til posten som regner ut tollprisen på brev til utlandet. Minstepris er 31 NOK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke redde noen og langt mindre endre dem. Skriv heller brev til noen som sitter ensomme på f eks sykehjem. Da gjør du noe godt for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Klappe skrev:

Du bare tar med brevet til post i butikk og så ser de at du skal sende til USA og regner ut hvor mye frimerker du trenger. Men ofte må du sende ved frimerker i brevet slik at han kan bruke de når han svarer, slik at det ikke koster han noe å svare deg

Man får ikke kjøpt amerikanske frimerker i Norge, så hvordan skal hun få sendt med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Man får ikke kjøpt amerikanske frimerker i Norge, så hvordan skal hun få sendt med det?

Hei. Jeg tror det er sånn i USA at fangene tjener penger med arbeidet dem gjør, som de da kan bruke til å kjøpe frimerker; og andre ting. 

Endret av dainty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På noen nettsider står det at det ikke er lov med frimerker på brev som sendes til fanger. Det samme med tusj, glitter, klistermerker og så videre; det gir jo mening. Hvordan skal jeg få sendt fysiske brev til utlandet om det ikke er lov med frimerker? Går det an?        

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 10/26/2019 at 10:03 PM, dainty said:

Takk for innspill. Han jeg skal skrive til er ikke på noen brevvenn-sider, men andre har sendt brev til ham og fått svar. Jeg fant ham på BOP sin side. 

Hva er BOP sidene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer liker ofte bad boys.....og det er vel som oftest ikke de glupeste damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...