Gå til innhold

Hvorfor reise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å reise, men det gagner jo ikke noen at vi reiser? Jeg klarer ikke å reise bare for å kose meg. 😕 

Anonymkode: ab7c3...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er gøy, det er fint å oppleve andre kulturer og andre mennesker enn de man treffer i Norge, det kan være bedre shoppingmuligheter enn i Norge, andre kulturbegivenheter/andre kulturelle ting å oppleve/se/høre.

Jeg elsker å dra til Storbritannia, og der blir jeg mye mer utadvendt og selvsikker, jeg nyter å føler meg litt annerledes enn jeg er i Norge. Det er deilig å sette seg ned på en kafé, lese en bok og late som jeg ikke er turist og "en av dem", rett og slett studere andre og leve livet. Jeg liker å spise litt annen mat en det vi får i Norge og få tilgang til andre impulser. 

Når jeg reiser tar jeg utgangspunkt i noe jeg liker å gjøre, f.eks gå på museer, ustillinger osv. Har du ikke noe du kunne tenkt deg å gjøre eller oppleve? (Det må jo ikke være noe man skal oppleve heller, men det er jo fint å kunne ta utgangspunkt i noe man kanskje liker å gjøre her hjemme, eller f.eks noe man liker å gjøre, men som det er lite tilgang til her hjemme. En banal ting for meg er å handle sko for brede føtter, for det får jeg ikke tak i her hjemme. Sånne ting gjør at jeg koser meg.) :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha minner når jeg ligger på dødsleiet når jeg er gammel 😄 skal ikke ha noe ugjort før den tid kommer 🙈 samme med barna, skal la dei få oppleve mest mulig og skape gode familie minner i lag 😍

Anonymkode: f63ce...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gagner verden at man reiser og ser hvordan andre mennesker lever, både på godt og vondt. Men det fordrer at man ikke bare velger å reise til de dyre "beskyttede" hotellområdene, hvor livet er godt, maten er all-inklusiv osv. Det fordrer at man også reiser for å bevege seg utenfor denne turist-komfortsonen. Da er det mye å lære av å reise.

Men det er også fullt lov å reise kun for å nyte. Bo og spise godt gir ny energi til hverdagen som venter.

Jeg tror faktisk det er uheldig å ikke reise, å ikke se hverdagen fra andre ståsteder enn vårt eget. Det er slikt det blir konflikter og misforståelser av.

Anonymkode: b9b92...5f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du lærer en del om andre kulturer som det ikke er mulig å gjøre hjemmefra? 

 

Anonymkode: feb9e...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det gagner samfunnet at folk reiser ut og lærer om andre kulturer, man lærer toleranse. Andre land/steder igjen kan tjene på turisme på gjerne steder der det ikke er annet de kan leve av lenger, eller de kan leve av turisme som kommer for å se på dyr/natur istedenfor at de selv utnytter den/dreper dyrene og selger dem, f.eks. Men alt er jo til en viss grad. Dersom man bare reiser til steder som allerede er på randen av ødeleggelse pga overturisme, så gagner det gjerne ingen. Alt er en balanse.

Anonymkode: ea153...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...