Gå til innhold

Sulten igjen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen ganger så kan jeg oppleve at jeg blir sulten igjen veldig kort tid etter at jeg har spist. Eksempel: jeg spiste 2 grovbrød skiver til frokost med skinkestek og 30 min senere er jeg sulten igjen... eller taco i går kveld; Spiste meg god og mett. Hadde t.o.m chips og sjokolade senere på kvelden. Våkner kl 06 i morges og føler meg skrubbsulten. Litt sånn tom følelse. Er slik i perioder. 

Noen som forstår hvorfor det er slik? 

Anonymkode: 9dd8c...075

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan spise til jeg nesten spyr. 2 minutter seinere er jeg like sulten igjen. Har kronisk betent tolvfingertarm og legen min sier det er årsaken 

Anonymkode: 5bb4e...6f7

Skrevet

Drikker du nok? 

Anonymkode: 23cc5...2f7

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan spise til jeg nesten spyr. 2 minutter seinere er jeg like sulten igjen. Har kronisk betent tolvfingertarm og legen min sier det er årsaken 

Anonymkode: 5bb4e...6f7

Jeg har irritabel tarm. Kanskje det kan være grunnen... er litt oppblåst i magen i disse dager.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drikker du nok? 

Anonymkode: 23cc5...2f7

Det gjør jeg. Drikker mye vann, og andre drikker. Særlig i ukedagene på jobb og i bilen når jeg sitter i kø. 

Skrevet

Har du prøvd å ikke spise, og se om sulten går over igjen?

Anonymkode: b678a...4b9

Skrevet

Spiser du nok i løpet av dagen?

Jeg spiser nesten alt jeg spiser i løpet av dagen, på ettermiddag/kveld. Da blir jeg "full" og føler meg mett. Men regnet i kcal er det likevel ikke sikkert jeg har fått i meg så mye jeg trenger. Da hender det at jeg våkner sulten på natten.

Anonymkode: 47d9a...59d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å ikke spise, og se om sulten går over igjen?

Anonymkode: b678a...4b9

Når jeg nettopp har spist og blir sulten igjen like etter, så spiser jeg ikke. Jeg går sulten. Jeg er overvektig, og hvis jeg hadde spist hver gang jeg blir sulten slik som i disse periodene, da hadde vekten blitt enda verre. Denne sulten tenker jeg ikke er helt ekte føler jeg. Det må være noen signaler kroppen gir som ikke er helt riktige. Den verste sulten demper seg, men den blir ikke ordentlig borte. Selv om jeg spiser så går det kort tid, så er den tilbake. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du nok i løpet av dagen?

Jeg spiser nesten alt jeg spiser i løpet av dagen, på ettermiddag/kveld. Da blir jeg "full" og føler meg mett. Men regnet i kcal er det likevel ikke sikkert jeg har fått i meg så mye jeg trenger. Da hender det at jeg våkner sulten på natten.

Anonymkode: 47d9a...59d

Ja, det gjør jeg. Spiser frokost, lunsj og middag. Av og til noe til kvelds, men stort sett er det en frukt eller yoghurt.

Skrevet

Slik har jeg det også. Vet ikke helt hvorfor det er sånn. Er ikke overvektig, men for tre år siden gikk jeg fra undervektig til overvektig på 9 mnd da overspisingen tok helt av. Var i stor psykisk ubalanse da. Så gikk jeg ned i vekt i igjen (20-25 kg) på 7 mnd så nå har jeg 21 i BMI. Jeg har hatt det slik med sult og lyst til å overspise så lenge jeg kan huske. Mye viljestyrke, jobb og trening som ligger bak at jeg bortsett fra den ene perioden ikke har blitt overvektig. Men jeg har spiseforstyrrelse så tenker det har med det å gjøre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...