Gå til innhold

fryktelig grusomt flyskrekk

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest redd gjest

uff jeg prøver alt jeg kan for å unngå å fly, men nå er sommeren her og jeg blir dratt med til syden. klart jeg vil dit, men jeg vil ikke fly!!!men nå er turen bestilt og det falt akkurat en mail inn med "nå er ferien snart her" og jeg fikk gåsehud, vondt i magen, måtte løpe på toalettet og begynte å skjelve og grue meg... jeg leste deres side med "flyskrekk, lyder, osv" men dette ble bare enda verre..... var hos legen og fikk beroligende men jeg vet nå ikke hvordan det funker, aldri prøvd før...

hva skal jeg gjøre? jeg vet mange sier fra til de ansatte når de går ombord, men jeg syens dette blir for dumt også, jeg liker ikke si til folk at jeg er redd, syk eller no anna.. men tenk om jeg ikke får sitte ved sidenav den personen jeg reiser med. det ville vært grusomt, da flyr jeg ikke!!! hjelp meg.. dagen min ble nesten ødelagt nå, og det er jo totalt feil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pilotene vil også hjem igjen. :)

.. det trøster jeg meg også alltid med...

.. og så kan Bachs Blomstermedisin - Rescue Remedy kanskje hjelpe - mange har gode erfaringer med det.

Det er visstnok en god del som har fått hjelp av Tankefeltsterapi.. det er jo hvertfall en tanke å prøve..

Ellers så har man jo muligheten for å "dope" seg da - med valium og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizzi

Du skriver at du ikke vet hvordan tablettene virker - og nettopp derfor er det lurt å prøve hjemme først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har alvorlig flyskrekk. Det kunne kanskje være en idé å gå på flyskrekk-kurs. Du vet sikkert allerede at det er mindre farlig å fly enn å kjøre bil og den regla der. Selv om det ikke er særlig farlig å fly så er det en mager trøst når du sitter innesperret i kabinen høyt oppe i lufta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciara ikke innlogget

Det er aldri dumt å si fra til flyvertinnene at du er redd! Det er mye dummere å la være å si noe. Flyvertinnene er der for å støtte passasjerene, og det å få deg til å føle deg bedre er faktisk en del av deres jobb! Med så mange som har flyskrekk, er du sannsynligvis ikke den eneste på flyet som er redd heller :)

Hvis du sjekker inn tidlig får du sikkert sitte ved siden av den du reiser med også. Dersom det mot formodning ikke skulle gå, kan du forklare til den som havner ved siden av reisekameraten din at du er redd - tror de fleste ville bytte setet sitt med ditt da. Dette går nok helt sikkert i orden :)

Ellers er nok et flyskrekkurs en god ide. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...