Gå til innhold

Noen som har hatt psykologen sin som pasient?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går til psykolog. Begynte i behandling i år. Gått i snart 10 mnd. For noen uker siden kom det inn akutt på min vakt. Det var min psykolog. Jeg jobber som tannlege og måtte behandle min egen psykolog. Veldig merkelig følelse. 

Anonymkode: dbd05...825

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går til psykolog. Begynte i behandling i år. Gått i snart 10 mnd. For noen uker siden kom det inn akutt på min vakt. Det var min psykolog. Jeg jobber som tannlege og måtte behandle min egen psykolog. Veldig merkelig følelse. 

Var nok minst like merkelig for hen 

Anonymkode: 10013...013

• Liker 16
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var nok minst like merkelig for hen 

Ja, det vil jeg tro det var. Men samtidig tror jeg hun bare var glad for å få hjelp. Når tannsmertene er uutholdelig vil du bare ha hjelp. Samtidig var det fint for meg å kunne vise denne delen av meg. Og kunne gi noe tilbake. 

• Liker 10
Skrevet

Nei, men jeg fikk plutselig psykologen min som instruktør på trening en dag😂 jeg visste at hun har noen timer på treningssenteret mitt, men jeg har med vilje unngått de timene fordi jeg trodde det ville bli alt for kleint! Men det gikk heldigvis veldig bra da, hun er vant til at vi dukker opp på timene hennes siden vi bor på et lite sted. Og så hun sa så er det som regel kun de pasientene som takler å møte på henne i fritiden som kommer, de andre dropper det!

Anonymkode: 26797...af0

• Liker 5
Skrevet

Jeg er også tannlege. Jeg hadde ikke sagt noe som helst/virket gjenkjennende med mindre pasienten selv sa noe først.

Forresten, ts. Jeg sliter også psykisk. Har det noe med vårt yrke å gjøre? Vi har en svært utakknemlig jobb. "Jeg hater tannlegen" er en vanlig setning å høre første gang pas kommer inn.

Legene nyter respekt. Dør en gammel dame, så sier de pårørende: den legen gjorde jammen alt han kunne. Så dyktig han var med kjære mor!

Men når en tann går tapt er det straks tannlegens feil. De glemmer at det var dem selv som ødela tannen og når vi må gjøre komplisert og dyr behandling som endo og protetikk, så er det for å hjelpe pasienten. Sukk.

Anonymkode: 61ad0...33e

• Liker 6
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også tannlege. Jeg hadde ikke sagt noe som helst/virket gjenkjennende med mindre pasienten selv sa noe først.

Forresten, ts. Jeg sliter også psykisk. Har det noe med vårt yrke å gjøre? Vi har en svært utakknemlig jobb. "Jeg hater tannlegen" er en vanlig setning å høre første gang pas kommer inn.

Legene nyter respekt. Dør en gammel dame, så sier de pårørende: den legen gjorde jammen alt han kunne. Så dyktig han var med kjære mor!

Men når en tann går tapt er det straks tannlegens feil. De glemmer at det var dem selv som ødela tannen og når vi må gjøre komplisert og dyr behandling som endo og protetikk, så er det for å hjelpe pasienten. Sukk.

Utakknemlig yrke til tider. Og enig i det du skriver. Jeg sa bare hei og velkommen da hun kom inn, og behandlet henne som hvem som helst pasient. Hun takket meg etterpå for god behandling. På neste psykologtime nevnte hun at jeg var en dyktig tannlege. 

• Liker 9
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var veldig trangsynt!

• Liker 7
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var veldig trangsynt!

Oi, er du også tannlege? Nei? Da vet du egentlig ikke hvordan vi har det.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du føler at majoriteten av pasientene er sånn, så tror jeg du enten sliter med kommunikasjonen med pasientene, eller så har du en meget spesiell pasientgruppe!

Alle tannleger har selvfølgelig noen (få) pasienter som er kranglete/sure/misfornøyde uansett hva man gjør, men jeg opplever tannlegeyrket som svært takknemlig! Det er ikke sjelden at pasientene gir meg klem (eller blomster, sjokolade eller andre små gaver) som takk for hjelpen, og det tennes en gnist hos enda flere; blant annet de som knapt har giddet å pusse tennene før første besøk, som i løpet av behandlingen ender opp med å ha god hygiene og bestiller ekstra tannrens, ønsker skifte av misfargede fyllinger osv. fordi de har begynt å virkelig bry seg om tannhelsen sin og er takknemlige for jobben vi gjør. Og selvsagt alle de pasientene man blir godt kjent med etterhvert, og som mer enn gjerne slår av en prat om mer private eller trivielle tema, og som viser at de virkelig stoler på meg. 

Det er pasientene som gjør arbeidsdagen så fin! 

Hilsen en annen tannlege (som ikke sliter psykisk) 

Anonymkode: 9659b...cd8

• Liker 11
Skrevet

Haha, mange tannleger her :) fordomsfulle meg trodde at KG stort sett besto av folk med lavere utdannelse. 🙈

Jeg skjønner at dere er privatpraktiserende, jeg er offentlig. Har en del tunge pas som narkomane og psykiatriske. Selvfølgelig har jeg hyggelige og takknemlige pas også. Men en hyggelig pas gjør meg mye mindre glad enn en ufin pas gjør meg trist. Hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg føler at 10 hyggelige tilbakemeldinger må til for å veie opp for en kjip pasient.

• Liker 1
Skrevet

De siste innleggene her har jo ingenting med spørsmålet til TS å gjøre. 

Anonymkode: 4a248...437

• Liker 4
Skrevet
På ‎26‎.‎10‎.‎2019 den 19.06, AnonymBruker skrev:

De siste innleggene her har jo ingenting med spørsmålet til TS å gjøre. 

Anonymkode: 4a248...437

Hva forventer du på Kvinneguiden egentlig?                    

Anonymkode: 47b0f...3cb

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ofte ute i verdensrommet og reparerer diverse satelitter og kommunikasjonsutstyr. Jeg sliter også psykisk og går til psykolog. 

• Liker 2
Gjest Onkel Blå
Skrevet
På 26.10.2019 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig glad i tannlegen min - han er verdens hyggeligste og mest kompetente, synes jeg. Gruer meg alltid ril tannlegebehandling, men han er et lyspunkt. 

Sikkert mange som føler det slik ift deg også! 

Skrevet
På 26.10.2019 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Jeg er også tannlege

TS er ikke tannlege, men jobber som det likevel. Les HI.

Anonymkode: 74e76...c22

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS er ikke tannlege, men jobber som det likevel. Les HI.

Anonymkode: 74e76...c22

?? Når jeg jobber som tannlege så er jeg tannlege. Trodde du folk kunne jobbe som tannlege om de ikke hadde autorisasjon ? 

• Liker 1
Skrevet
På 26.10.2019 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Oi, er du også tannlege? Nei? Da vet du egentlig ikke hvordan vi har det.

Når du skriver vi, hvem snakker du på vegne av da ? 

Anonymkode: 1e70a...36d

Gjest 007_008_007
Skrevet
På ‎26‎.‎10‎.‎2019 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det merkelig? Har ikke psykologer tenner som de kan få problemer med?

Skrevet
On 10/26/2019 at 4:21 PM, AnonymBruker said:

Alle som yter service opplever denne slags vanskelig kunde/ pasient, også leger. Leger sliter like mye med frekke og sinte mennesker. For den slags mennesker er kassadamen på Rema som slo inn feil pris Satan selv, samme med lege eller tannlege. Noen mennesker er ikke helt stabile. Noen blir sinte når de egentlig er redde eller flaue, de blir sint på personen som er kilden til frykten eller flauheten

Anonymkode: 3598c...21f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...