Gjest enGjest Skrevet 24. mai 2005 #1 Skrevet 24. mai 2005 Jeg er en jente i begynnelsen av tjueårene(23) og har i de siste tre årene gått opp med ca. 15 kg(5 kg per år). Jeg er 171 cm høyog veier snart 70 kg. Vet at det ikke er så utrolig mye, men likevel på grensen. Jeg føler at jeg blir fort sliten nettopp pga overvekten. Vil derfor bli sunnere og komme i bedre form. Savner en flatere mage. Ønsker i den forbindelse å få tips fra brukere som kanksje er eller har vært i lignende situasjon?
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 24. mai 2005 #2 Skrevet 24. mai 2005 Du vil ha opp kondisjonen regner jeg med? Jeg var "der" for noen år tilbake. jeg sluttet å være støttemedlem på S.A.T.S, og begynte å være medlem der i stedet. Høypulstimer, spinning, og raske gåturer gjorde nytten for meg. Etterhvert som kondisen ble bedre startet jeg med å jogge, og det tar ikke lang tid før kondisjonen går opp skal du se. Så, hvorfor ikke begynne med 3 kvarters gåtur hver morgen eller når du har tid? Gå fort, kjenn at du har god puls!
Bolla Piggsvin Skrevet 24. mai 2005 #3 Skrevet 24. mai 2005 Synes ikke det hørtes så ille ut men... Selv er jeg 163 og veier 92 kg!!! :blaveis:
SuperNova Skrevet 24. mai 2005 #4 Skrevet 24. mai 2005 Du skriver ikke så mye om matvaner. Spis normal, sunn mat, men velg magre varianter. Innfør lørdagsgodtet! Godteri bare på lørdag, men da kan du til gjengjeld kose deg med god samvittighet. Og det med trening er viktig. En forbrent kalori er du kvitt for godt. Styrketrening er også fint, for da får du økt muskelmasse, som igjen krever mer energi (=kalorier). Små justeringer av kostholdet, kombinert med økt trening, vil gjøre underverker. Garantert!
Gjest bomba Skrevet 24. mai 2005 #5 Skrevet 24. mai 2005 samme alder, samme alder men nådd 80 kg... :evil: kjøpte vekt for 3mnd siden og da kom sjokket...trodde jeg veide maks 70 jeg så nå MÅ jeg jo ned...forrige uke på oprah skulle hun slanke feite medarbeidere (4stk) og 2 av de veide 78 og 80 kg (mener jeg det var)...og oprah jamra med at de mååååtte bort med fettet,de var så feite osv, og da hadde jeg ikke verdens beste selvtillit akkurat...hadde jeg bare fått vekk magen hadde jeg ikke sett feit ut,mer sånn kompakt som britt i bb kanskje (lårmuskler)... vel og merke har jeg gått opp 4 kg siden jeg begynte å sykle 1,5 mil hver dag, men ikke forandret kosthold (glad i godteri), dette på 3mnd...håper på nedgang når jeg klarer forandre kosthold!
Gjest gjesterinnen Skrevet 24. mai 2005 #6 Skrevet 24. mai 2005 vel... nå vet jeg ikke hvordan du er bygd men jeg er 2 cm lavere enn deg å veier ca 68kg og jeg er langt fra overvektig og 55 kg for noen som er over 170 høres tynt ut. men tren du! da skal du se at du føler deg mye bedre.
Gjest Nellepella Skrevet 24. mai 2005 #7 Skrevet 24. mai 2005 Jeg er 180 cm og veier 69,5 kilo. Da er jeg slank.
Hilde Skrevet 24. mai 2005 #8 Skrevet 24. mai 2005 Jeg er faktisk ganske lik deg i vekt/høyde. Da jeg var tenåring veide jeg midt på femtitallet et sted, og rundet vel akkurat 60 da hoftene og puppene hadde kommet skikkelig på plass. Men så snek de seg på, de forbannede kiloene.. Rett før jul veide jeg 72 kilo, ikke tjukk følte jeg, men absolutt ikke stilig å gå i bikini. I februar/mars en gang fant jeg ut at nok var nok, ingen vits i å gå rundt å føle seg dårlig for noe man kan prøve å gjøre noe med. Jeg var absolutt ikke klar for noe grete roede opplegg, men tenkte jeg fikk begynne i det små. Jeg sluttet å spise godis på hverdager (innførte lørdagsgodt og lørdagsbrus), og drikker kun vann på hverdager. Maten har jeg egentlig gjort lite med, men jeg har blitt litt flinkere til å spise "rent" pålegg, og ikke utblandet. Resultat? -6 kilo så langt! Jeg har ikke trent en time, og jeg har spist akkurat like mye, og egentlig nesten det samme som før. Og det beste er at etter et par uker så forsvant sukkerhungeren!
Gjest en gjest Skrevet 24. mai 2005 #9 Skrevet 24. mai 2005 Mener å ha lest at voksne kvinner (høgde rundt 170)har normalvekt mellom 70-75 kg. Når jeg var med diettlege på sykehuset sa han min "idealvekt" var 76 kg +/- noen kg. Jeg er 174 cm høy. Men jeg skulle ikke henge meg så mye opp i idealvekt, for trivselsvekten var den viktigste! Så fremt den ikke blir for for mye eller for lite.
Gjest gjesten over Skrevet 24. mai 2005 #10 Skrevet 24. mai 2005 Glemte for øvrig å si at kroppen vokser fortsatt en del etter "pubis-årene". Både menn og kvinner vokser inn i "voksenkroppen" sin i 20-årene. Kvinner spesielt skal få alle formene og det nødvendige fettet til å ha barn.
Gjest enGjest Skrevet 25. mai 2005 #11 Skrevet 25. mai 2005 Hei, takk til alle dere som svarte. Jeg synes heller ikke 70kg høres så utrolig mye ut, men det synes meget på kroppen min. Jeg har middels kroppsbygging, i følge en kroppsanalyse utført av Grethe Roede skal vekten min ligge mellom 62-63 kg. Jeg har meget høy fettprosent i kroppen(20). Dessuten spiser jeg masse usunn mat(snacks, godis, osv). Tror problemet ligger der. Men nå prøver jeg å skjerpe mine matvaner. Har ikke spist noen søtsaker i hele igår, tok dessuten 500 situps. Tenkte å dra på gåturer hver dag. Er ikke så glad i å trene, får dessuten lite tid til overs for trening etter skolen/jobben. lurer for ovrig på om TE eller kaffe med melk fetende? Jeg bruker aldri sukker i Teen eller kaffen. Er en del ute med venninner for å spise is nå som været er så fint. LUrte på om jeg kan foretrekke smoothie på cafen? Er smoothie fra Bagel and juice fetende? Jeg drfikker ikke Brus, men drikker mye Funlight
Fat Sally Lee Skrevet 25. mai 2005 #12 Skrevet 25. mai 2005 Jeg har meget høy fettprosent i kroppen(20). 20% kroppsfett er da ikke mye! Som en hovedregel skal kvinner ha rundt 25% kroppsfett, noe mindre for menn. 500 situps. Er ikke så glad i å trene, Jeg synes du skal begynne mer moderat med trening, ellers kan du dette av lasset snart. Er en del ute med venninner for å spise is nå som været er så fint. LUrte på om jeg kan foretrekke smoothie på cafen? Smoothies av lettyouhurt og frukt/bær er absolutt en gode du kan unne deg selv om du slanker deg. La den bli en substitutt for godteri og sukker.
liv Skrevet 25. mai 2005 #13 Skrevet 25. mai 2005 Til dere som kommenterte at det ikke er mye å veie 7 når en er ca 170.. Jeg veier 51 og er 172 høy. Jeg kan ikke legge på meg særlig mye for det synes ganske godt.. (Veide 56/58 kg et år mens jeg gikk på folkehøgskole.. Vi gjorde jo ikke annet enn å spise) Men det som jeg skulle frem til er at beinbygningen har mye å si..
Gjest Skeptisk Skrevet 25. mai 2005 #14 Skrevet 25. mai 2005 Synes ikke det hørtes så ille ut men... Selv er jeg 163 og veier 92 kg!!! :blaveis: Nei, man aksepterer vel mer og mer etter som tiden går og man blir større. Deler slettet. Mie (mod)
Gjest her&der Skrevet 25. mai 2005 #15 Skrevet 25. mai 2005 Jeg er en jente i begynnelsen av tjueårene(23) og har i de siste tre årene gått opp med ca. 15 kg(5 kg per år). Jeg er 171 cm høyog veier snart 70 kg. Vet at det ikke er så utrolig mye, men likevel på grensen. Jeg føler at jeg blir fort sliten nettopp pga overvekten. Vil derfor bli sunnere og komme i bedre form. Savner en flatere mage. Ønsker i den forbindelse å få tips fra brukere som kanksje er eller har vært i lignende situasjon? Personlig fikk jeg veldig god hjelp av et kosttilskudd som heter Estrolean til å komme i gang. Har lagt om kostholdet litt også, bla kuttet kraftig ned på hveteprodukter.
Gjest Marianna Panna Skrevet 25. mai 2005 #16 Skrevet 25. mai 2005 Nei, man aksepterer vel mer og mer etter som tiden går og man blir større. Deler slettet. Mie (mod) Det var jo pent sagt...
Gjest Ephemera i.i. Skrevet 25. mai 2005 #17 Skrevet 25. mai 2005 Nei, man aksepterer vel mer og mer etter som tiden går og man blir større. Deler slettet. Mie (mod) :o Fy flate hvor dårlig gjort å si noe sånt!? *Trøster Bolla Piggsvin*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå