Gå til innhold

la foreldrene finne noen for/til deg

Fremhevede innlegg

Skrevet

En venninde av meg sa etter flere dårlige dater, forhold og ons at de har det enkelt de som foreldrene finner noen til.

Er det noe i det med tanke på hvor mange ensome det finnes her i landet nå, hvor mange som opplever brudd og de som aldri klarer finne noen? tenker ikke da på onkel på 45 som blir sammen med Stine på 19, men litt mer normale forhold?

Anonymkode: 8a37a...62c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma kommer veldig lett i prat med mennesker i alle aldere, hun er bare veldig hyggelig og interessert i andre (jeg skulle ha arvet noe av dette..).

Hun har ved flere anledninger kommet hjem og sagt at hun møtte på en hyggelig mann som kunne vært noe for meg (f.eks en gang på skitur, og en annen nede på en havn - staute karer i følge henne). Jeg bare neeei og ler det bort, men innerst inne skulle jeg nesten ønske at hun avtalte date.

Har i skjul funnet ut hvem et par av disse mennene er, og hun har faktisk god smak😂 

Anonymkode: 4357e...4a9

• Liker 10
Skrevet

Mamma har faktisk flere ganger prøvd å få meg til å ta kontakt med ett par menn hun og en venninne mente kunne passe. Verken personlighet, ønsker for fremtiden eller utseende har vært nær hva jeg liker, så dømmekraften til foreldre på dette området stoler jeg lite på. Er heller singel enn ulykkelig i et forhold. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke gjort noe å få foreldre til å finne dater for meg så lenge jeg ikke MÅTTE ha fortsatt med dem.

En venninne av meg er muslim og foreldrene hennes fant jo mannen hennes. Hun måtte ikke møte han igjen hvis ikke hun likte han, men hun ble forelsket i den første de fant til henne og de har vært gift nå i 4 år og hun er lykkelig. De valgte jo en kjekkas da som var godt trent og snill og en bra fyr. Hadde hun ikke likt han, så hadde de bare lett etter en ny til henne. Så det gøres jo ganske lettvindt og behagelig ut. Foreldrene har forhåndskjekket at fyren har gode kvaliteter også er det bare opp til om du får følelser da. Ganske chill! 

Anonymkode: 62737...379

• Liker 6
Skrevet

Min far tror at alle er snille, selv den tungeste narkomane..

Min mor er skeptisk til alt på to bein.. 

Tror nok det hadde gått veldig dårlig enten det var den ene eller den andre som valgte.
Hadde vel mest sannsynlig enten blitt en manipulerende drittsekk eller en stivpinne tilsynelatende uten følelser.. 

Anonymkode: 7c7e0...429

• Liker 3
Skrevet

Hmm, jeg prøver å forestille meg hva slags kvinne mine foreldre ville ha spleiset med meg, hehe 🙈

Jo, jeg kan gå med på å date en som foreldre mener passer meg, men det vil jeg helst finne ut av selv. Dessuten er det litt sært om foreldre kjenner henne før meg. Altså, jeg vil jo gjerne presentere kvinnen for foreldre, ikke omvendt :) 

• Liker 3
Skrevet

Foreldrene mine ville funnet en sånn fjellkar som skal ligge ute i lavvo og løpe opp i fjellet hver uke. Og uten meninger om noe, alt politisk korrekt, man må aldri si noe som kan virke negativt eller støtende. 
Jeg er bymenneske, liker hoteller og mennesker med feil og mangler.

Anonymkode: 01d04...8ad

• Liker 4
Skrevet

Foreldre kan finne noen med samme verdier og syn på livet

Skrevet
36 minutter siden, antiislamist said:

Foreldre kan finne noen med samme verdier og syn på livet

...som dem selv?

Anonymkode: eb540...34c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

...som dem selv?

Anonymkode: eb540...34c

Nei som barnet. I de fleste tilfeller har foreldre og barn en god del av de samme verdiene

• Liker 3
Skrevet

Tviler på at mamma og pappa hadde skaffa meg en mann som liker å bli tatt bak. Men du vet aldri. Noe av det første jeg tenkte da jeg traff min mrLoverboy var at foreldrene mine kunne likt ham. Faktisk. 

Anonymkode: a9f5d...53b

• Liker 2
Skrevet

De er av 80-talls arbeiderklasse og shot gun weddings, og hadde ikke funnet en jeg hadde trivdes med.

Heldigvis har jeg veldig enkelt for å få meg kjæreste. Er ikke den peneste og iallefall ikke suksessfull, men har en x-faktor som bra menn flyr mot.

Anonymkode: 5fb13...b90

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg er ganske annerledes enn mine foreldre så jeg ser ikke for meg at de hadde funnet en jeg hadde likt og i tillegg hadde det bare vært merkelig om de skulle ut og sondere terrenget etter en mann til meg. Ikke vil jeg bo der de bor heller så foretrekker å finne noen selv. 

Skrevet

Møtte faktisk en kollega av en av mine foreldre en gang. En virkelig hyggelig fyr men han ønsket noen på egen alder så det ble med en date.

Anonymkode: aa5e2...bf4

• Liker 2
Skrevet

Kunne vært interessant. De får selvsagt ikke bestemme, men forslag kunne jeg tatt imot. 

Har blitt forsøkt spleiset en gang av dem, det var totalt feil. Men kunne vært gøy å se flere av deres forslag. 

Jeg tar selvsagt mine egne valg. 

• Liker 1
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Av alle ting mutter’n blander seg i, er ikke dette én av dem. Hun er glad i sin sønn, men hun vet at jeg har en veldig sterk personlighet og hun er usikker på hva slags damer som tåler det.

Skrevet

Da måtte mine foreldre ha kjent meg godt og visst hva som hadde matchet meg. Det har de ingen anelse om. De har vært den type foreldre som har ment at barn hverken skal synes eller høres. Så mine meninger vet de fint lite om, også mine personlige kvaliteter.

Foreldrene mine har dessuten noen litt svake sosiale antenner. Derfor har jeg ingen tro på at de hadde klart å finne en uansett.

Jeg vil heller ikke gå glipp av spenningen det er å møte noen selv. Holde det litt hemmelig i starten, bare være oss to.

Anonymkode: 593b7...a66

Skrevet

I en alder av førti har jeg innsett at jeg har så elendig smak i menn at jeg helt klart burde overlatt dette til foreldrene min. De er fortsatt gift og elsker hverandre, og har et harmonisk forhold, og de vet også godt hva slags verdier og smak jeg har, og aksepterer dette. Jeg er sikker på at de hadde funnet enn bedre mann enn det jeg har greid. 

Anonymkode: e3677...b4f

• Liker 2
Skrevet

Mødre har en tendens til å overvurdere sine barn, og vil spleise deg med folk som overhode ikke er interessert i deg. Kan bli ganske kleint.

Anonymkode: b2922...25e

Skrevet

Nei jeg hadde nok ikke likt det, og jeg misunner heller ikke de som har det sånn. Mine foreldre er gode mennesker som kjenner meg godt, og nettverket deres er det heller ikke noe å si på - de er ressurssterke mennesker. Men mennene som mamma mener hadde vært "perfekt for meg", er rett og slett utrolig kjedelig og trauste.

Hun hadde nok hatt en liste over ting: +2 år for meg i alder, mastergrad, god råd men ikke "for" rik, liker langrenn og fjelltur, litt over normal høyde, og ikke minst - har foreldre som de liker. Man kommer jo ikke unna det faktum at folk tenker også på seg selv, og et viktig kriterium når foreldre velger partnere for sine barn er jo at de liker hans foreldre, da de ser sitt snitt til å velge din svigerfamilie.

Jeg har aldri valgt "håpløse" menn, har ikke det problemet. Men jeg er ikke villig til å unnga kompromiss på den virkelige gode kjemien, tiltrekningen og humoren. Det er jo ting som bare må klikke ganske tidlig. 

Mamma hadde aldri valgt min nåværende kjæreste til meg, ettersom han har vært gift og har barn fra før. Ellers er han jo "perfekt". Men jeg gidder rett og slett ikke mer av de trege og usikre mennene på min egen alder. Jeg har prøvd. Det er rett og slett så mye mer komfortabelt med en som har levd litt, og er trygg, at jeg er villig til å ofre resten.

Jeg har et par muslimske venninner som kommer fra kulturer der det er vanlig, og jeg ser jo at de har helt andre holdninger til dette med kjærester og ekteskap. De kan velge selv som det nevnes her, men utgangspunktet er at de har helt andre standarder. Den statistiske sjansen for å forelske seg i den første foreldrene dine velger for deg, er jo helt minimal, selv om han er kjekk. Det handler om at de ofte er mer aktivt på leting og skal finne en som funker, spesielt når de er blitt voksne nok. 

Anonymkode: 9d727...d8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...