Gå til innhold

Jule samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å si klart å tydelig til barnefar at sålenge han sliter med psyken og rus så blir det kortidssamvær med tilsyn??  Regner med at du har fullt foreldreansvar og hovedomsorgen ? Ta en bestemmelse over at du er den beste omsorgspersonen nå og stå ved det ! Barnet ditt vil være takknemlig for det senere i livet ! 

Anonymkode: b6ae1...263

Vi har delt foreldreansvar men varer i 3 måneder..  men har hovedomsorgen. vell er litt vanskeligt når dommeren var all på far si sie men det kommer en ny til neste år 

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har delt foreldreansvar men varer i 3 måneder..  men har hovedomsorgen. vell er litt vanskeligt når dommeren var all på far si sie men det kommer en ny til neste år 

Anonymkode: f5372...5d3

Dommere er på barnets side, ikke en av foreldrenes side.. Du har jo laget ørten tråder om dette temaet..

Anonymkode: 0ab36...fc2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har delt foreldreansvar men varer i 3 måneder..  men har hovedomsorgen. vell er litt vanskeligt når dommeren var all på far si sie men det kommer en ny til neste år 

Anonymkode: f5372...5d3

Da er dere jo i rettsapparatet. Det vil slå i mot din sak om du holder igjen fra samvær om dommeren har sagt noe annet.

Min erfaring med rus/psykiatri er at det er mye som "aksepteres" i retten. Det er slik at det har, stort sett, en verdi for barn å kjenne sin familie på begge siden og dermed selvfølgelig foreldrene sine. Kan foreldrene være tilsyn, kan det være samvær fordi de er tilstede? Retten ønsker å se slike løsninger, har jeg erfart.

Hva baserer barnevernet seg på, når er disse vurderingene gjort? Lenge siden? Så lenge besteforeldrene er tilsyn så fungerer det vel bra?

Jeg skjønner det er tøft å se for seg julen uten barnet sitt, men det kan tenkes det likevel er bra for barnet.

Anonymkode: 6ff62...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet sier han ikke kan vær alene med henne pga psykiske lidelser og mistanke om rus.. ja han er faren osv men må jeg sende henne avgående til han neste jul?:(  hørt at dette begynner når barnet er 3 år. jaa vett det er 1 år til men han på familievernet presser allerede med dette..

Det er ingen 'aldersgrense' på samvær og jul. Husk, familievernkontoret har absolutt ingen makt eller myndighet! De skal dessuten også være nøytrale. Føler du deg presset der, legg inn klage, be om annen saksbehandler osv.

 

Du må vente og se hva som skjer i saken deres. 

 

Dere er i rettssystemet. Ta opp dette med advokaten din.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi har sånn saksforbredende møte i begynnelsen av januar så han sier vi må finne utav det istedet for og bruke mye penger på advokat osv.. men føler de går ganske fort fram når jeg ikke er i nærheten trygg på barnefar, han gjør egnt dette siden han bor med foreldrene og de presser han til dette med samvær osv.. han har vært veldig fraværende fra barnets liv uten og sende melding om hvordan det går osv så har vi veldig dårlig kommunikasjon..

Anonymkode: f5372...5d3

At han sier dere skal finne ut av det utenom rettssystemet, er ikke noe du MÅ gjøre fordi han sier det. Hva som er bf sin motivasjon til samvær, er irrelevant.

Dere har nå en samværsavtale. Retten vil prøve å finne ut hva som skal til for at samværet skal kunne økes. I et saksforberende møte tar ikke dommeren side. Dommeren kan ikke tvinge dere til å signere en avtale dere ikke selv ønsker. Det er først i en hovedforhandling (rettssak) at en dommer kan 'tvinge'.

 

Du må snakke med advoakten din. Advokaten må få dokumentene fra BV. Å be om samvær med tilsyn videre er sikkert naturlig. Det samme å be om urinprøver. Hva som er rimelig tid, får du spørre advokaten og bv om. At bf også har vært innlagt pga psykisk helse, er bare relevant om han har en diagnose som preger han (nylig innlagt). Dette er også noe dere kan bruke og fakisk kreve at han får behandling for.


Barnet trenger en stabil omsorgsperson.

 

les denne brosyren om samværsretten: https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/barn-og-ungdom/oppdatert.pdf

ang reisekostnader, skal denne fordeles etter inntekt. https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/reisekostnader/reisekostnader.pdf

Anonymkode: 4463f...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Og Nå vill han ha barnet dagen før jul.. uten tilsyn noe som gjør meg enda nervøs

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å ikke tenke på det er mitt råd. Mye skal tydeligvis skje i løpet av det kommende året.

Problemene deres handler ikke om «neste jul»....Det er kanskje det minst viktige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Rotemor skrev:

Prøv å ikke tenke på det er mitt råd. Mye skal tydeligvis skje i løpet av det kommende året.

Problemene deres handler ikke om «neste jul»....Det er kanskje det minst viktige her.

jeg prøver men han fra familievernet og fars advokat prøver og presse meg til og komme i enighet med jul angående neste møte.. og nå vil far ha barnet den 23 noen timer uten meg til stedet.. og han fra familievernet sier at den sakkyndige kan vurdere om han skal få ha henne noen timer uten tilsyn dagen før jul.. Men dette står ikke i avtalen vi har. har sagt at vi bør heller fokusere på de kommende samværene. Men dette er temaet hans for å please foreldrene hans..

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg prøver men han fra familievernet og fars advokat prøver og presse meg til og komme i enighet med jul angående neste møte.. og nå vil far ha barnet den 23 noen timer uten meg til stedet.. og han fra familievernet sier at den sakkyndige kan vurdere om han skal få ha henne noen timer uten tilsyn dagen før jul.. Men dette står ikke i avtalen vi har. har sagt at vi bør heller fokusere på de kommende samværene. Men dette er temaet hans for å please foreldrene hans..

Anonymkode: f5372...5d3

Er det denne julen eller neste?

Selvfølgelig ønsker de fleste foreldre å se barna sine. Tenk deg selv å bli nektet for å se barnet ditt. Barnet har også godt av å se far og få en relasjon til far. 

Du sier da bare at han får det imot at han leverer rene urinprøver frem til jul. Du ønsker vel at barnet skal ha en far? 

Anonymkode: 124be...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det denne julen eller neste?

Selvfølgelig ønsker de fleste foreldre å se barna sine. Tenk deg selv å bli nektet for å se barnet ditt. Barnet har også godt av å se far og få en relasjon til far. 

Du sier da bare at han får det imot at han leverer rene urinprøver frem til jul. Du ønsker vel at barnet skal ha en far? 

Anonymkode: 124be...011

vil jo selvfølgelig at barnet skal ha en far men når han i tilfeller gjør at det handler mer om  foreldrene hans så lurer jeg på om det virkelig er han som er interessert i barnet.. Eller at han krever for mye etter og ikke vist interesse i barnet i så lang tid, det er snakk om denne og neste, det er ikke bare og sende barnet alene vekk

Anonymkode: f5372...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vil jo selvfølgelig at barnet skal ha en far men når han i tilfeller gjør at det handler mer om  foreldrene hans så lurer jeg på om det virkelig er han som er interessert i barnet.. Eller at han krever for mye etter og ikke vist interesse i barnet i så lang tid, det er snakk om denne og neste, det er ikke bare og sende barnet alene vekk

Anonymkode: f5372...5d3

Om det handler mer om foreldrene eller hva det er, er nok ikke opptil deg å avgjøre. Uansett, det er godt for barnet å få en relasjon til sine besteforeldre også. 

Du er faktisk nødt til å samarbeide. Et barn har rett på begge foreldrene. 

Anonymkode: 124be...011

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...