Gå til innhold

Prognose ved bipolar lidelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen av dere med mange tilbakefall som har brukt veldig lang tid før dere har fått tilbake normalt funksjonsnivå og er det noen av dere som aldri har kommet tilbake?

Jeg er nemlig inni i en periode der jeg har hatt mange tilbakefall de siste par årene og lurer veldig på om jeg noen gang kommer tilbake til 100% jobb og en "normal" hverdag.

Anonymkode: 23970...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du medisinert? Såfall burde du be om en revurdering fra psykiateren du går til både i forhold til dose og medikament for å se om årsaken kan ligge der. Mitt inntrykk ut i fra egen erfaring (har også bipolar lidelse) og andre jeg har møtt er at de aller fleste er stabile med tilnærmet normalt funksjonsnivå så lenge de er tilstrekkelig medisinert og tar tak i eventuelle manier og depresjoner før de utvikler seg videre.

Anonymkode: c6fcb...31f

Skrevet

^Og dersom du ikke går på medisiner råder jeg deg sterkt til å begynne. 

Skrevet

Har hatt diagnosen i mange år. Fungerte også mange år uten medisiner. Men denne gangen virker ingen medisiner som virket før, og selv med strenge rutiner i hverdagen så er det bare tilbakefall på tilbakefall.

Ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt diagnosen i mange år. Fungerte også mange år uten medisiner. Men denne gangen virker ingen medisiner som virket før, og selv med strenge rutiner i hverdagen så er det bare tilbakefall på tilbakefall.

Ts

Har du eller behandleren din noen tanker om hvorfor denne store endringen har skjedd? Min først  tanke er i alle fall at det er jo en veldig drastisk og dramatisk endring i det å gå fra å fungere i mange år uten medisiner til å oppleve mange tilbakefall bare de siste årene der ingen av de tidligere medisinene du hadde effekt av fungerer lengre.   

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du eller behandleren din noen tanker om hvorfor denne store endringen har skjedd? Min først  tanke er i alle fall at det er jo en veldig drastisk og dramatisk endring i det å gå fra å fungere i mange år uten medisiner til å oppleve mange tilbakefall bare de siste årene der ingen av de tidligere medisinene du hadde effekt av fungerer lengre.   

Fordi jeg fungerte gradvis dårligere lenge før det første tilbakefallet var et faktum. Men jeg ignorerte det og fortsatte til jeg ikke klarte mer og fikk fysiske symptomer, i tillegg, så de mener vel at jeg på en måte ble "utbrent". Og etter det så har jeg ikke kommet meg tilbake til der jeg var før..

Skrevet

Snakker vi om type 1 eller 2 her?!

Eller begge?

Anonymkode: 8bcf6...8cd

Skrevet

Min bipolare lidelse har utviklet seg til mer og mer psykoser og nå skal de trolig forandre diagnosen til schizoaffektiv lidelse. Men føler meg bra nå på to forskjellige depotsprøyter 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker vi om type 1 eller 2 her?!

Eller begge?

Anonymkode: 8bcf6...8cd

Jeg ønsker svar fra alle med 1 og 2.

Skrevet
8 minutter siden, aiba skrev:

Min bipolare lidelse har utviklet seg til mer og mer psykoser og nå skal de trolig forandre diagnosen til schizoaffektiv lidelse. Men føler meg bra nå på to forskjellige depotsprøyter 

Hvilke depotsprøyter er dette?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke depotsprøyter er dette?

Abilify og cisordinol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...