Gå til innhold

Det er ikke Sophie Elises ansvar......

Anbefalte innlegg

Skrevet

at folk er så sauete og lite selvstendige at de må kopiere henne. Hun kritiserer jo nord og ned, får skylden for at hun skaper kroppspress?! jeg ser ikke logikken. Hun kan da få gjøre som hun vil? Andre MÅ ikke operere seg, slanke seg og alt det der fordi hun gjør det? 

Anonymkode: 45bff...2f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for latterliggjøring og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

at folk er så sauete og lite selvstendige at de må kopiere henne. Hun kritiserer jo nord og ned, får skylden for at hun skaper kroppspress?! jeg ser ikke logikken. Hun kan da få gjøre som hun vil? Andre MÅ ikke operere seg, slanke seg og alt det der fordi hun gjør det? 

Anonymkode: 45bff...2f4

Dessverre så er det slik at tenåringsjenter ikke alltid evner tenke selvstendig på lik linje med en (som jeg antar du er?) mer voksen person. Poenget er at alle disse jentene ser at Sophie Elise og influencere som henne får tusenvis av følgere, millioninntekt, vakre hjem og ikke minst - kjendisstatus. Samfunnet vårt er blitt slik at unge ser på Instagram, Youtube og tenker «Sånn vil jeg leve også». For livet deres virker jo perfekt, iallfall ganske mye bedre enn livet til den gjennomsnittlige nordmann.

Du tenker kanskje hvor jeg vil med dette? For unge jenter som ser seg selv i speilet og ser at de ikke har sprettrumpe ála Kim Kardashian, leppene til Kylie Jenner eller utseendet til Sophie Elise, så trekkes ofte konklusjonen at «Hvis jeg bare gjør som de.. så får jeg det bedre». Unge jenter er naive nok til å tro at dette er lykke. 

Sophie Elise er i sin fulle rett til å operere seg så mye hun vil, men hun må også være bevisst hvilket ansvar hun har, og de signalene hun sender ut. 

• Liker 3
Skrevet

Jo, hun har definitivt et ansvar når hun har så mange følgerne som er så ung og som ser opp til til henne. Jeg klarer selv ikke fatte hvordan hun kan være et forbilde, men det har kanskje med hennes mindre moden oppførsel som er grunn til unge følgere.  Anyway - hun har et ansvar. At hver og en av oss har ansvar for egen kropp sier seg selv, men hun ansvar for det hun sier og gjør påvirker unge jenter som er opptatt av kropp og utseende. 

Anonymkode: f7b89...575

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...