AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Ser ufrivillig far på NRK. Og jeg kjenner jeg er forstår dette med juridisk abort. Og synes at i det minste de burde få tatt bort sin status etter 5 år hvis det ikke er samvær eller fått noe forhold til barnet. Og ha muligheten så tidlig som i graviditeten synes jeg er for snart for mye kan endre seg når barnet kommer, men det er så mange syke kvinnemennesker. Selv fikk jeg barn med en venn. Jeg sa jeg gikk på pillen, men tok de ikke hver dag. Så sykt urettferdig for han, men i dag har de ett bra forhold og han tok ansvar fra dag 1 selv om han ønsket abort. Hadde han i dag ikke hatt samvær evt. Jeg hadde drevet med sabotasje så burde han kunne fraskrevet seg ansvaret og alt som følger med og så evt. At Barn kan velge når de er 18 år og ta kontakt i håp om kontakt og at de står på arvelisten hele livet. Anonymkode: 0874c...3e1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 Dette er diskutert 1000 ganger her inne. Så til konklusjonen som har kommet alle 1000 gangene. Nei, det er ingen mulighet for juridisk abort. Det er ikke ungen feil at faren ikke gadd å bruke kondom og mora var en dust. Ungen er uskyldig og skal heller ikke straffes. Dette er ett stort problem med verdens enkleste løsning KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM Du kan kjøpe de på alle kiosker, bensinstasjoner, apotek og butikker. Det er verdens enkleste vare å skaffe. Bruk det. Anonymkode: 9266f...f7f 35
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Faren kan velge å ikke ville bli far med å ta ansvar og bruke kondom. Skal man ha sex, og man ikke vil lage et barn, må man hele tiden selv sørge for å bruke beskyttelse. Man bør aldri stole på at den andre parten snakker sant. Vil man ikke ha barn, kondom! Som det står ovenfor, de selges overalt! Anonymkode: b4b71...916 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er diskutert 1000 ganger her inne. Så til konklusjonen som har kommet alle 1000 gangene. Nei, det er ingen mulighet for juridisk abort. Det er ikke ungen feil at faren ikke gadd å bruke kondom og mora var en dust. Ungen er uskyldig og skal heller ikke straffes. Dette er ett stort problem med verdens enkleste løsning KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM Du kan kjøpe de på alle kiosker, bensinstasjoner, apotek og butikker. Det er verdens enkleste vare å skaffe. Bruk det. Anonymkode: 9266f...f7f Jeg er uansett for andre alternativer. Hvis barnet har 0 kontakt med far og mor har høy nok inntekt så burde bidrag falt bort. Eneste grunnen til jeg tar i mot pengene er fordi han har bidragsplikt, men med mine 550.000 året klarer vi oss fint, og får likevel 4000 i bidrag, og hadde jeg hatt 250.000 hadde jeg i det minste vært avhengig av det, men nå er de bare overflødig om en ser bort i fra at barnet har en fet sparekonto etter 12 år, men det er ikke en selvfølge å ha uansett. Anonymkode: 0874c...3e1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren kan velge å ikke ville bli far med å ta ansvar og bruke kondom. Skal man ha sex, og man ikke vil lage et barn, må man hele tiden selv sørge for å bruke beskyttelse. Man bør aldri stole på at den andre parten snakker sant. Vil man ikke ha barn, kondom! Som det står ovenfor, de selges overalt! Anonymkode: b4b71...916 Skulle likt å sett hvor mange damer som ikke hadde klagd på manglende tillitt hos sine kjærester. Damer er utrolig rare, ikke rart mange menn sliter og blir satt i ett hjørne når vi styrer på. Anonymkode: 0874c...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ufrivillig far på NRK. Og jeg kjenner jeg er forstår dette med juridisk abort. Og synes at i det minste de burde få tatt bort sin status etter 5 år hvis det ikke er samvær eller fått noe forhold til barnet. Og ha muligheten så tidlig som i graviditeten synes jeg er for snart for mye kan endre seg når barnet kommer, men det er så mange syke kvinnemennesker. Selv fikk jeg barn med en venn. Jeg sa jeg gikk på pillen, men tok de ikke hver dag. Så sykt urettferdig for han, men i dag har de ett bra forhold og han tok ansvar fra dag 1 selv om han ønsket abort. Hadde han i dag ikke hatt samvær evt. Jeg hadde drevet med sabotasje så burde han kunne fraskrevet seg ansvaret og alt som følger med og så evt. At Barn kan velge når de er 18 år og ta kontakt i håp om kontakt og at de står på arvelisten hele livet. Anonymkode: 0874c...3e1 Så fra barnet blir fem år så skal mor finansiere alt selv? Barnet skal straffes? Skal staten betale barnebidraget? Barnet skal bli fratatt sin far? Tanken er kanskje god, men uansett hvordan man ser på det så blir barnet offeret i en sånn situasjon. Anonymkode: a50cf...a81 14
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #7 Skrevet 24. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så fra barnet blir fem år så skal mor finansiere alt selv? Barnet skal straffes? Skal staten betale barnebidraget? Barnet skal bli fratatt sin far? Tanken er kanskje god, men uansett hvordan man ser på det så blir barnet offeret i en sånn situasjon. Anonymkode: a50cf...a81 Da får de kjøre inntektsgrense på det i tillegg da. Om mor går under en viss sum i året som gjør at hun ikke har nok til det ett barn koster generelt så blir far bidragspliktig opp til den grensen er nådd. Anonymkode: 0874c...3e1
Zienna Skrevet 24. oktober 2019 #8 Skrevet 24. oktober 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fra barnet blir fem år så skal mor finansiere alt selv? Barnet skal straffes? Skal staten betale barnebidraget? Barnet skal bli fratatt sin far? Tanken er kanskje god, men uansett hvordan man ser på det så blir barnet offeret i en sånn situasjon. Anonymkode: a50cf...a81 Barnet blir jo offeret i en slik situasjon uansett. Når mor bestemmer bør hun også ta ansvaret, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #9 Skrevet 24. oktober 2019 1 minutt siden, Zienna skrev: Barnet blir jo offeret i en slik situasjon uansett. Når mor bestemmer bør hun også ta ansvaret, synes jeg. Tror kvinnenes pipe hadde hatt en annen lyd hvis det ikke hadde vært så enkelt å nekte samvær og sabotasje. Samfunnet svikter barna med å gi mor alt for frie tøyler og ja, da får staten betale for det også. Jeg er selv mor og ser galskapen jeg kan stelle i stand og jeg hadde en samboer over lengre tid som har hatt advokatutgifter på over 500.000. At han ikke gikk i kjelleren er ett under, der var det pengene som reddet hans undergang. Uten dem hadde han slitt enormt mye mer. Hun hadde fri rettshjelp og hans regninger bare samlet seg opp. Helt utrolig etter at de har bodd under samme tak de 5 første årene med barna. Bidrag der var helt fair, men dette kunne jeg enkelt gjort mot faren til vårt barn. Han har pengene, men absolutt ikke psyken til å stå i det. Han hadde uten tvil valgt å trekke seg om jeg hadde kjørt han mot grøfta. Vi kvinner har alt for stort spillerom i konfliktsaker. At man ikke blir straffet på noe som helst måte ved å ikke møte opp på fvk, om det så hadde vært 1 eller 2 ganger i året er sykt spør du meg. Vi kan nekte blankt å samarbeide såpass lenge at ting kan gå helt utav kontroll før noe hjelp kommer på banen, og det tar tid selv med den lille hjelpen en kan få. Og likevel er det menna som får skylda for de ikke holder ut. Anonymkode: 0874c...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #10 Skrevet 25. oktober 2019 Er i mot juridisk abort, men mener at far(eller mor) ikke skal betale bidrag om han blir nektet samvær og dette ikke skyldes for eksempel omsorgssvikt eller at han bor for langt unna. Anonymkode: 042cc...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #11 Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er i mot juridisk abort, men mener at far(eller mor) ikke skal betale bidrag om han blir nektet samvær og dette ikke skyldes for eksempel omsorgssvikt eller at han bor for langt unna. Anonymkode: 042cc...0c3 Enig. Anonymkode: 0874c...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #12 Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er i mot juridisk abort, men mener at far(eller mor) ikke skal betale bidrag om han blir nektet samvær og dette ikke skyldes for eksempel omsorgssvikt eller at han bor for langt unna. Anonymkode: 042cc...0c3 Så barnet skifter DNA og slutter å spise om mor er en kødd altså. Spennende. Har du tatt kontakt med forskere ang dette? Anonymkode: 9266f...f7f 8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #13 Skrevet 25. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så barnet skifter DNA og slutter å spise om mor er en kødd altså. Spennende. Har du tatt kontakt med forskere ang dette? Anonymkode: 9266f...f7f Er mange mødre som klarer å fø barnet sitt alene, jeg mener samvær med far er viktigere enn ekstra penger til mor. At mor ikke får ekstra penger om hun nekter far samvær, kan i beste fall føre til at hun lar far og barn få noe samvær sammen. Anonymkode: 042cc...0c3 1
Gjest O.G. Skrevet 25. oktober 2019 #14 Skrevet 25. oktober 2019 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ufrivillig far på NRK. Og jeg kjenner jeg er forstår dette med juridisk abort. Og synes at i det minste de burde få tatt bort sin status etter 5 år hvis det ikke er samvær eller fått noe forhold til barnet. Og ha muligheten så tidlig som i graviditeten synes jeg er for snart for mye kan endre seg når barnet kommer, men det er så mange syke kvinnemennesker. Anonymkode: 0874c...3e1 Men det er ingen syke mannemennesker? 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv fikk jeg barn med en venn. Jeg sa jeg gikk på pillen, men tok de ikke hver dag. Så sykt urettferdig for han, men i dag har de ett bra forhold og han tok ansvar fra dag 1 selv om han ønsket abort. Anonymkode: 0874c...3e1 Du syke kvinnemenneske. 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde han i dag ikke hatt samvær evt. Jeg hadde drevet med sabotasje så burde han kunne fraskrevet seg ansvaret og alt som følger med og så evt. At Barn kan velge når de er 18 år og ta kontakt i håp om kontakt og at de står på arvelisten hele livet. Anonymkode: 0874c...3e1 Det hadde han ikke kunnet nei, for han valgte å ikke bruke manneprevensjonsmiddelet kondom. Det er sykt det. Endret 25. oktober 2019 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #15 Skrevet 25. oktober 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mange mødre som klarer å fø barnet sitt alene, jeg mener samvær med far er viktigere enn ekstra penger til mor. At mor ikke får ekstra penger om hun nekter far samvær, kan i beste fall føre til at hun lar far og barn få noe samvær sammen. Anonymkode: 042cc...0c3 Pengene går ikke til mor. De går til ungen. Fedre som ikke bidrar med mat og ly til ungen sin er bare avskum. Uansett samværsgrad. Ungen er hans uansett om den bor på månen, og dermed hans ansvar. Men igjen, dette problemet har verdens enkleste løsning.... KONDOM Anonymkode: 9266f...f7f 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #16 Skrevet 25. oktober 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pengene går ikke til mor. De går til ungen. Fedre som ikke bidrar med mat og ly til ungen sin er bare avskum. Uansett samværsgrad. Ungen er hans uansett om den bor på månen, og dermed hans ansvar. Men igjen, dette problemet har verdens enkleste løsning.... KONDOM Anonymkode: 9266f...f7f Vil gjerne se kilder på at det er barnet selv som råder over disse pengene og ikke mor. Og avskummet er moren som ikke lar barnet ha kontakt med sin far. Familie handler om mer enn DNA og hvor mye penger en får. Og fedrene tilbyr mat og ly til barnet, problemet er at mor vil ikke ta i mot, når det også inkluderer samvær. Anonymkode: 042cc...0c3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #17 Skrevet 25. oktober 2019 Har aldri skjønt meg på kvinner som setter et barn til verden når far ikke ønsker barnet og synes det er ufattelig egoistisk. Samtidig som jeg ikke skjønner meg på fedre som klarer å leve med tanken om at de har et barn som trenger dem og lurer på dem og at de da går rundt å later som ingen ting. Kanskje starter en ny familie til og med. Verre blir det ikke. Det er så mange folk som burde vært forhindret fra å formere seg fordi de skaper bare vondt for barna de setter til verden. Anonymkode: 492b0...69f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #18 Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, O.G. skrev: Men det er ingen syke mannemennesker? Du syke kvinnemenneske. Det hadde han ikke kunnet nei, for han valgte å ikke bruke manneprevensjonsmiddelet kondom. Det er sykt det. Ja, jeg og mange kvinnemennesker er syke. Synd at menn er så utsatt når det kommer til uønsket barn. Far her burde blitt fritatt for barnebidrag mtp. At jeg verken har bruk for pengene og i tillegg var uerlig. Han gikk på smellen fordi han var forelsket og håpet det kunne bli oss. Jeg trengte bare en rebound. Anonymkode: 0874c...3e1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #19 Skrevet 25. oktober 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne se kilder på at det er barnet selv som råder over disse pengene og ikke mor. Og avskummet er moren som ikke lar barnet ha kontakt med sin far. Familie handler om mer enn DNA og hvor mye penger en får. Og fedrene tilbyr mat og ly til barnet, problemet er at mor vil ikke ta i mot, når det også inkluderer samvær. Anonymkode: 042cc...0c3 Vell.... Vi bruker over 5000 i måneden på vårt barn (barnehage, karate, klær, mat). Skulle jeg regnet med mat, strøm, sparing, forsikring og at vi har måtte kjøpe bolig i tillegg, så ville summen vært høyere. Så ja, pengene går «til mor», men brukes på barnet. Anonymkode: 0637b...dd3 2
Gjest O.G. Skrevet 25. oktober 2019 #20 Skrevet 25. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg og mange kvinnemennesker er syke. Synd at menn er så utsatt når det kommer til uønsket barn. Far her burde blitt fritatt for barnebidrag mtp. At jeg verken har bruk for pengene og i tillegg var uerlig. Han gikk på smellen fordi han var forelsket og håpet det kunne bli oss. Jeg trengte bare en rebound. Anonymkode: 0874c...3e1 Men det skal jo ikke gå utover ungen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå