Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvordan vasker du toalettet?

Anbefalte innlegg

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Antibac-kluter på overside av dolokk og doring, samt panel for å skylle ned. Legger av og til doringen i klorin. Vasker ellers ned i skåla med klorin. Lar det ligge og godgjøre seg i 15-30 min. 

Vasker kun med engangskluter. Vasker do 2 ganger i uka. 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En dæsj korin på papir. Tørker av, og har litt klor i toalettet. Ett par ganger i uken og etter mye besøk. 

Anonymkode: 948a5...b41

31 minutter siden, Teyla skrev:

Jeg bruker klor på toalettpapir, som deretter skylles i do. Hater tanken på å kaste papir/våtservietter i søpla... På resten av badet brukes klut. 

Dere vasker ikke av kloren? Bare toalettpapir? 

Anonymkode: a5e5a...08b

Skrevet
6 timer siden, BangersBeans&Mash skrev:

Antibac-kluter på overside av dolokk og doring, samt panel for å skylle ned. Legger av og til doringen i klorin. Vasker ellers ned i skåla med klorin. Lar det ligge og godgjøre seg i 15-30 min. 

Antibac til rengjøring av do? Disse som skal brukes til hendene? Har lest at antibac ikke er godt nok til håndhygiene, kun anbefalt hvis du ikke har mulighet til å vaske hendene med såpe. Hvordan kan det da være godt nok til å rengjøre doen med dem? 

Anonymkode: 846af...29c

Skrevet

Eg spyler do med dusjhovudet på sterk varme, vi har fliser over alt og høg vanntett kant. Bruker WC rens under kanten på do i skåla, sirkulær bevegelse sånn at såpa kommer godt til. Når WC rensen virker renner det graps ned av seg sjølv. Skrubber så med do børsten i røret. Etter eg har vaska do spyler eg badegolvet, bruker så skurekrem og spyler på nytt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker dusjen, skyller doen. Vasker så med egen klut med korin gel. Utenpå og innvendig. Skyller så. Har en langkost som jeg vasker gulvet med. Bruker samme klor såpen der også. Skyller hele gulvet så med dusjen. Da lukter det godt og rent etterpå😁🤩

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antibac til rengjøring av do? Disse som skal brukes til hendene? Har lest at antibac ikke er godt nok til håndhygiene, kun anbefalt hvis du ikke har mulighet til å vaske hendene med såpe. Hvordan kan det da være godt nok til å rengjøre doen med dem? 

Ee jo bakteriedrepende. Og ned i doen blir det brukt klorin. Dolokket er ikke like utsatt

Skrevet
1 time siden, BangersBeans&Mash skrev:

Ee jo bakteriedrepende. Og ned i doen blir det brukt klorin. Dolokket er ikke like utsatt

Antibac som nevnt her i tråden er ment for hender. Det er såvidt jeg vet andre desinfiserende midler som er for bruk til overflater. Forskjell på hva produktene inneholder. Så det er nok mulig det ikke er godt nok å bruke vanlig antibac for hender. Uansett, er det unødvendig å bruke det på do. Må vel også bli dyrt.

Jeg bruker klorin og av og til hvis jeg har Effect Wc rens fra europris. Den er super til renhold.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fuktig microfiber gjør sammen nytten, om ikke bedre. Vaskemiddel trengs kun oppi toalettet.

Anonymkode: 8bfd6...1a4

Skulle til å si det samme. Utrolig hvor mye folk styrer med do-vasken, må jeg si...

Anonymkode: 43d04...a83

• Liker 2
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antibac som nevnt her i tråden er ment for hender. Det er såvidt jeg vet andre desinfiserende midler som er for bruk til overflater. Forskjell på hva produktene inneholder. Så det er nok mulig det ikke er godt nok å bruke vanlig antibac for hender. Uansett, er det unødvendig å bruke det på do. Må vel også bli dyrt.

Jeg bruker klorin og av og til hvis jeg har Effect Wc rens fra europris. Den er super til renhold.

Tror ikke det heter antibac de klutene jeg bruker. Kjøper stor boks på apoteket. Er desinfiserende kluter som er ment å bruke på overflater. De koster nok litt ja, men liker de da det er lettvindt å sveipe over dørhåndtak og andre overflater. 

Skrevet

Engangskluter, dobørste og klorin. Syns det er motbydelig å bruke om igjen kluter som har vært der. Tørker med dasspapir. Bruker jeg vanlig klut, kastes den etterpå.

Anonymkode: 2dbad...a36

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Tror ikke det heter antibac de klutene jeg bruker. Kjøper stor boks på apoteket. Er desinfiserende kluter som er ment å bruke på overflater. De koster nok litt ja, men liker de da det er lettvindt å sveipe over dørhåndtak og andre overflater. 

Vel, det var antibac du skrev i innlegget ditt da. Så det er det jeg kommenterte. 

Her er innlegget ditt som jeg svarte på. 

18 timer siden, BangersBeans&Mash skrev:

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det var antibac du skrev i innlegget ditt da. Så det er det jeg kommenterte. 

Ja jeg husker ikke hva de heter. Er det så farlig for deg da?😂 Skulle ha skrevet desinfiserende kluter da vetdu😂

Endret av BangersBeans&Mash
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Antibac finnes for både overflatedesinfeksjon og hånddesinfeksjon. Begge deler finnes både som flytende og på serviett - hånddesinfeksjon også som gel, skum og tilsatt diverse for å slite mindre på huden.

Selv vasker jeg utsiden av toalettet og lokk/sete med jif/nærmeste vaskespray og toalettpapir, eller våtservietter litt ettersom. Nedi bruker jeg en eller annen wc-rens og børste. 

Anonymkode: e0829...d24

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Ja jeg husker ikke hva de heter. Er det så farlig for deg da?😂 Skulle ha skrevet desinfiserende kluter da vetdu😂

Var ikke meningen å fornærme deg. Finnes ikke viktig. Jeg bare svarte på din kommentar jeg. Du skrev at du brukte antibac og så skrev du at du trodde ikke de het antibac. Men nå har jeg blitt opplyst om at de selges både for hender og for overflate. Det var jo i utgangspunktet det jeg lurte på og nå har jeg fått svar. 

Skrevet

Bruker en våt svamp på alle overflatene på doen først for å få vekk hår, støv, etc. Deretter sprayer jeg med enten Jif eller Klorin og tørker med tørr klut. Og dobørste i skåla, selvfølgelig. :) 

Jeg prøver å aldri kombinere forskjellige vaskemidler siden det kan oppstå litt rare kjemiske reaksjoner mellom forskjellige typer... Og så prøver jeg å være hygienisk uten å være hysterisk. 

Noen av framgangsmåtene her er jo ganske lite miljøvennlige. Masse såpe og Klorin som skylles ut og bruk av engangskluter... Jeg skjønner hvorfor folk gjør det men det er langt ifra ideelt.

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Bruker vanlig såpe som også brukes på resten av badet på alle flater, gnir med klut som vaskes etterpå. WC-rens og kost nede i selve doskålen.

Klorin og Antibac har vel lite fettløselige egenskaper, så å vaske kun med det, ser jeg på som bortkastet. Dessuten er det risiko for å få resistente bakterier, noe som er et større problem  enn å ha litt bakterier i do.

Anonymkode: 5428f...b90

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke meningen å fornærme deg. Finnes ikke viktig. Jeg bare svarte på din kommentar jeg. Du skrev at du brukte antibac og så skrev du at du trodde ikke de het antibac. Men nå har jeg blitt opplyst om at de selges både for hender og for overflate. Det var jo i utgangspunktet det jeg lurte på og nå har jeg fått svar. 

Ikke fornerma, bare syns det ble litt vel pirkete🤪 bra du fikk svar👍🏼

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker vanlig såpe som også brukes på resten av badet på alle flater, gnir med klut som vaskes etterpå. WC-rens og kost nede i selve doskålen.

Klorin og Antibac har vel lite fettløselige egenskaper, så å vaske kun med det, ser jeg på som bortkastet. Dessuten er det risiko for å få resistente bakterier, noe som er et større problem  enn å ha litt bakterier i do.

Anonymkode: 5428f...b90

Folk har ikke peiling på kjemi. De tror bare at å pøse på med klorin så blir det rent! Vel, det er ikke fakta. For klorin er desinfiserende, men det tar ikke skitt. I verste fall desifiserer de smusset men fjerner det ikke. Dumt! 

Og som du sier ; resistente bakterier blir resultatet. 

Håper ikke jeg kommer på besøk til noe toalett der det stinker klor, for jeg tåler det ikke. Får en hodepine av en annen verden og det ER ikke sunt å puste inn for noen. Dere som har barn ; tenker dere over at deres barn puster inn klordamp? 

Og sist men ikke minst ; et toalett skal ikke brukes til kirurgiske inngrep og da trenger det ikke være sterilt. Bruk klorin ved utbrudd av omgangssjuke, ellers ikke. 

Anonymkode: 1d6f4...aca

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk har ikke peiling på kjemi. De tror bare at å pøse på med klorin så blir det rent! Vel, det er ikke fakta. For klorin er desinfiserende, men det tar ikke skitt. I verste fall desifiserer de smusset men fjerner det ikke. Dumt! 

Og som du sier ; resistente bakterier blir resultatet. 

Håper ikke jeg kommer på besøk til noe toalett der det stinker klor, for jeg tåler det ikke. Får en hodepine av en annen verden og det ER ikke sunt å puste inn for noen. Dere som har barn ; tenker dere over at deres barn puster inn klordamp? 

Og sist men ikke minst ; et toalett skal ikke brukes til kirurgiske inngrep og da trenger det ikke være sterilt. Bruk klorin ved utbrudd av omgangssjuke, ellers ikke. 

Anonymkode: 1d6f4...aca

Hva bør man bruke?

Anonymkode: fb608...185

Skrevet

Bruker engangskluter til bad og tørkepapir. 

Anonymkode: a369d...ba8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...